Το SCOOP είναι ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη συνεργατικών ευφυών συστημάτων μεταφορών. Αυτό το σχέδιο της ΕΕ διευκολύνει τις δοκιμές μελλοντικών λύσεων συνδεσιμότητας οχήματος προς οχήματος (V2V) και οχήματος προς υποδομή (V2X) σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Εκτελείται παράλληλα με μια σειρά εταίρων στη Γαλλία, μεταξύ των οποίων το γαλλικό Υπουργείο για την οικολογική και περιεκτική μετάβαση, τις περιφερειακές αρχές, τους φορείς εκμετάλλευσης υποδομών, τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα. Η Groupe Renault συνεργάζεται με την SCOOP για να δοκιμάσει τη νέα τεχνολογία στo όχημα της Renault Megane και βρίσκεται στη διαδικασία πρόσληψης συνεργαζόμενων εταίρων για να αποτελέσει μέρος αυτού του έργου επόμενης γενιάς.
“Κύριος στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους πελάτες μας αυτοκίνητα ασφαλέστερα στους δρόμους και να βελτιώσουν τη ροή της κυκλοφορίας. Αυτά τα οχήματα “μιλούν” το ένα στο άλλο και προειδοποιούν το ένα το άλλο σε πραγματικό χρόνο για τυχόν κινδύνους, αργή κυκλοφορία ή ατυχήματα στο δρόμο μπροστά. Οι επιχειρήσεις υποδομής όπως ο γαλλικός φορέας εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων SANEF στέλνουν επίσης πληροφορίες σε συμβατά αυτοκίνητα σχετικά με την κυκλοφορία, τις οδικές αρτηρίες, τα όρια ταχύτητας, τα ατυχήματα και τους επερχόμενους κινδύνους “, εξηγεί η Christine Tissot, διευθυντής έργου της Renault SCOOP.
Τα δοκιμαστικά Mégane με τεχνολογία SCOOP χρησιμοποιούν τεχνολογία που θα προσαρμόζεται στα αυτόνομα συνδεδεμένα αυτοκίνητα του αύριο. Αυτό περιλαμβάνει αισθητήρες και υπολογιστές που συλλέγουν και αναλύουν τα δεδομένα του οχήματος όπως η ταχύτητα, η γωνία του τιμονιού, τα πιθανά προβλήματα πρόσφυσης των ελαστικών σε σχέση με τις καιρικές συνθήκες, η λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων και την ανάπτυξη των αερόσακων. Εάν εντοπιστεί κάποιο πρόβλημα, ο υπολογιστής του οχήματος του αυτοκινήτου αποστέλλει αυτόματα ένα προειδοποιητικό μήνυμα σε άλλα οχήματα με δυνατότητες SCOOP και σε μονάδες τοποθετημένες κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων. Αυτές οι μονάδες, στη συνέχεια, ειδοποιούν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης εάν εντοπιστεί ένα σημαντικό περιστατικό στη φάση πριν την εγκατάσταση, οι μονάδες θα εγκατασταθούν σε μήκος 2.000 χιλιομέτρων δρόμων στην ευρύτερη περιοχή του Παρισιού, κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου Α4, στο διαμέρισμα Isère στην ανατολική Γαλλία, στον περιφερειακό δρόμο του Μπορντό και στη Βρετάνη.
Ο On board υπολογιστής, ο οποίος εκδίδει τα προειδοποιητικά μηνύματα, χρησιμοποιεί πρωτόκολλο ασύρματης επικοινωνίας υψηλής απόδοσης που εκμεταλλεύεται την τεχνολογία ITS G5 τελευταίας γενιάς (Intelligent Transportation Systems), που λειτουργεί σε ειδική συχνότητα (5.9GHz). Αυτά τα συστήματα έχουν αναπτυχθεί για κινούμενα αντικείμενα και προσφέρουν ενα ευρος έως και 1.000 μέτρων. Το πρωτόκολλο ελέγχει συστηματικά την αυθεντικότητα κάθε μηνύματος και λειτουργεί γρήγορα σε πραγματικό χρόνο για να αποφευχθούν τυχόν συγκρούσεις. Εξασφαλίζει επίσης ότι τα δεδομένα επεξεργάζονται και κρατούνται ανώνυμα για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των χρηστών.
“Η Groupe Renault βρίσκεται σε συνομιλίες με αρκετές γαλλικές εταιρείες για να συμπεριλάβει τα Mégane με τεχνολογια SCOOP στους στόλους των οχημάτων τους. Σε αυτή την πρώιμη φάση αναζητούμε συνεργάτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν την πιο πρόσφατη συνδεδεμένη τεχνολογία για να δοκιμάσουν νέους τρόπους για να κρατήσουν τους εργαζομένους τους ασφαλέστερους στο δρόμο. Στο πλαίσιο του έργου SCOOP, η δοκιμή αυτών των οχημάτων σημαίνει τώρα ότι αποτελούν μέρος της οικοδόμησης ενός νέου οικοσυστήματος για τα αυτόνομα, συνδεδεμένα αυτοκίνητα του μέλλοντος της Ευρώπης “, δήλωσε η Nadine Leclair, ομάδα εμπειρογνωμόνων της Groupe Renault SVP.
Το έργο SCOOP της ΕΕ ξεκίνησε το 2014 και έχει πλέον εισέλθει σε δοκιμαστική φάση χάρη σε 1.000 Renault Méganes που παράγονται στο εργοστάσιο Παλέντσια της Ισπανίας.