Το ταμείο θα λάβει ένα πρώτο κεφάλαιο ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων εξετάζοντας τεχνολογίες των συνδεδεμένων και αυτόνομων αυτοκινήτων.
Η συμμαχία Renault-Nissan θέλει να επιταχύνει την προσπάθειά της για καινοτομία. Σύμφωνα με το Reuters, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο αναμένεται να δημιουργήσει ένα επενδυτικό ταμείο με κεφάλαιο αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η ανακοίνωση θα γίνει από τον Carlos Ghosn, τον αρχηγό της συμμαχίας στις 9 Ιανουαρίου στο Las Vegas.
Σύμφωνα με πηγές, οι περισσότερες ή όλες οι επενδύσεις της Renault θα μεταφερθούν στο νέο ταμείο της συμμαχίας.
Προς το παρόν, το αμοιβαίο κεφάλαιο θα ανέλθει σε 40% από την Renault, 40% από την Nissan και 20% από την Mitsubishi, την τελευταία άφιξη του ομίλου τον Οκτώβριο του 2016. Στόχος του ταμείου είναι η επένδυση σε τεχνολογίες κινητικότητας του μέλλοντος. Αυτός ο ευρύς όρος θα μπορούσε να περιλαμβάνει ταξί, που κατασκευάζονται επί του παρόντος από την Uber και άλλες εταιρείες τεχνολογίας.
Πολλές προκλήσεις
Η αυτοκινητοβιομηχανία, της οποίας το παραδοσιακό μοντέλο βασίστηκε στην ιδιωτική ιδιοκτησία των οχημάτων, απειλείται τώρα από νέα καταναλωτικά πρότυπα και τη διείσδυση υπηρεσιών κινητικότητας, όπως οχήματα αυτοεξυπηρέτησης, ομαδοποίηση αυτοκινήτων τύπου Uber και ιδιωτικές πλατφόρμες ενοικίασης αυτοκινήτων.
Προστίθενται στις νέες αυτές προκλήσεις αυτές του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και του συνδεδεμένου αυτοκινήτου.
Αντιμέτωποι με αυτά τα θέματα της αλλαγής και της τεχνολογίας, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θέλουν να επιταχύνουν το ρυθμό και πολλοί από αυτούς επενδύουν άμεσα σε νέες υπηρεσίες μέσω των δικών τους κεφαλαίων επιχειρηματικού κεφαλαίου.
Η Renault-Nissan στα χνάρια των BMW, General Motors και PSA
Η BMW έχει αποκτήσει μερίδια σε ένα πλήθος εταιρειών που ειδικεύονται στην αυτοκίνηση, έξυπνα συστήματα τιμολόγησης ή αυτόνομα αυτοκίνητα, χάρη στο χρηματικό της κεφάλαιο ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ, το μεγαλύτερο ταμείο επιχειρηματικών κεφαλαίων που διατηρείται αυτή τη στιγμή.
Ο Αμερικανός κατασκευαστής General Motors και η γαλλική PSA είναι επίσης πολύ δραστήριοι κατασκευαστές με τα επενδυτικά τους κεφάλαια αντίστοιχα 240 εκατομμύρια δολάρια και 100 εκατομμύρια δολάρια.
Τα κεφάλαια καθίστανται παρόντα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Από την οικονομική κρίση 2008-2009, τα εν λόγω ταμεία κεφαλαίων επιχειρηματικού κινδύνου, που είναι ήδη πολύ δημοφιλή στους τομείς της τεχνολογίας και της υγείας, έχουν γίνει συνηθισμένα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Αυτά τα κεφάλαια τους δίνουν μεγαλύτερη ευελιξία στην επενδυτική πολιτική τους, αποφεύγοντας τους περιορισμούς των διατυπώσεων.
Για τη συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi, το ταμείο επιχειρηματικών κεφαλαίων αντιπροσωπεύει ένα ακόμη βήμα στην ολοκλήρωση των τριών κατασκευαστών αυτοκινήτων που σκοπεύουν να επιτύχουν ετήσιες συνέργειες ύψους 10 δισ. Ευρώ έως το 2022.