Το 2017, η Renault Trucks παρουσίασε αύξηση με συνολικό όγκο 49.930 οχημάτων που πωλήθηκαν. Ο γάλλος κατασκευαστής ενίσχυσε τις θέσεις του στην αγορά και κατέγραψε την καλύτερη ανάπτυξη όσον αφορά το μερίδιο αγοράς στην ευρωπαϊκή και τη γαλλική αγορά.
Για τη Renault Trucks, το 2017 είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων και άλλων δεικτών που έγιναν πράσινοι, με συνολικό ποσό 49.930 τιμολογηθέντων οχημάτων, αντιπροσωπεύοντας συνολική αύξηση 4%. Στην αγορά φορτηγών άνω των 6 τόνων μόνο, οι τιμολογηθείσες ποσότητες αυξήθηκαν κατά 7%. Σε αυτό το τμήμα, η Renault Trucks κατέγραψε την ισχυρότερη ανάπτυξη τόσο στην ευρωπαϊκή αγορά όσο και στη γαλλική αγορά.
Κατανομή της τιμολόγησης ανά προορισμό
– Ευρώπη (εκτός Γαλλίας): 23.635 μονάδες τιμολογημένες
– Γαλλία: 21.409 μονάδες τιμολογούνται
– Υπόλοιπος κόσμος: 4,886 μονάδες τιμολογούνται
Η Renault Trucks κέρδισε 0,6 μονάδες μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη για φορτηγά άνω των 16 τόνων
Το 2017, σε μια ευρωπαϊκή αγορά φορτηγών άνω των 6 τόνων που σημείωσε μικρή αύξηση (+ 1%), η Renault Trucks αυξήθηκε κατά 7,7% και πέτυχε την υψηλότερη ανάπτυξη από πλευράς μεριδίου αγοράς με +0,5 μονάδες (8,4%).
Σε μια συρρικνούμενη αγορά χαμηλού όγκου (-1,8%) για οχήματα μεσαίας κατηγορίας (6 έως 16 τόνους), η Renault Trucks διατηρεί τη θέση της με το μερίδιό της να μειώνεται κατά 0,1 μονάδες. Αυτή η ελαφρά μείωση μπορεί να εξηγηθεί κυρίως με την απόσυρση του D Cab 2m από την εμπορική αγορά το 2017. Αυτό το όχημα αντιστοιχούσε σε 1,1 μονάδες μεριδίου αγοράς.
Μετά από τέσσερα χρόνια ανάπτυξης, η ευρωπαϊκή αγορά φορτηγών άνω των 16 τόνων, αυξημένη κατά 1,4%, έχει πλέον επανέλθει στο επίπεδο του 2008. Η Renault Trucks παρουσίασε ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτόν τον τομέα, αυξανόμενη στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές και σημείωσε συνολική αύξηση του όγκου της κατά 9,1%. Ο γάλλος κατασκευαστής σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη όλων των κατασκευαστών φορτηγών με +0,6 ποσοστιαίες μονάδες, επιτυγχάνοντας μερίδιο αγοράς 8,7%.
Αποκατάσταση των διεθνών αγορών
Σε διεθνές επίπεδο, η Renault Trucks δραστηριοποιείται κυρίως στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή. Το 2017, οι όγκοι μειώθηκαν κατά 4%, με 4886 μονάδες τιμολογημένες. Η μείωση αυτή μπορεί να εξηγηθεί με την εισαγωγή ποσοστώσεων εισαγωγής στην Αλγερία. Παρά ταύτα, η Renault Trucks παραμένει ηγέτης στην αγορά για τους ευρωπαίους κατασκευαστές στη γαλλόφωνη Αφρική, επιτυγχάνοντας μερίδιο αγοράς 40% στην Αλγερία σε τμήμα άνω των 16 τόνων.
Η Renault Trucks αύξησε επίσης τον όγκο πωλήσεων κατά + 40% στην Τουρκία, σε μια αγορά που παραμένει υποτονική. Το 2017, ο κατασκευαστής άνοιξε τέσσερα νέα σημεία πώλησης και εξυπηρέτησης, στη Σμύρνη, στην Κωνσταντινούπολη, στο Denizli και στην Άγκυρα.
Στο Ιράν, η Renault Trucks ανανέωσε τη συνεργασία της με την Arya Diesel Motors, η οποία σχετίζεται με την εισαγωγή των σειρών T, C και K και τη συναρμολόγηση της σειράς T.
Τέλος, το 2017 είδε επίσης την έναρξη των σειρών T, C και K στη Χιλή.
Μεταχειρισμένα οχήματα, μια στρατηγική επιχείρηση
Όσον αφορά τα μεταχειρισμένα οχημάτα, η Renault Trucks διατήρησε τους όγκους της σε μια δύσκολη αγορά με 6.846 φορτηγά που τιμολογήθηκαν και χρησιμοποίησαν σημαντικούς πόρους.
Ο κατασκευαστής άνοιξε δύο νέα μεταχειρισμένα κέντρα οχημάτων στο Ντουμπάι και τη Βουδαπέστη και ίδρυσε το εργοστάσιο μεταχειρισμένων φορτηγών, ένα εργαστήριο για τη μετατροπή μεταχειρισμένων οχημάτων, στο κέντρο της βιομηχανικής του περιοχής στο Bourg-en-Bresse (Ain).
Στο εργοστάσιο αυτό ο κατασκευαστής τροποποιεί τα φορτηγά έτσι ώστε να ικανοποιούν πλήρως τις ανάγκες των πελατών του: οι μονάδες τρακτέρ μετατρέπονται σε άκαμπτα φορτηγά και φορτηγά μεγάλων αποστάσεων σε οχήματα εφοδιασμού εργοταξίου. 230 μεταχειρισμένα βιομηχανικά οχήματα μετατράπηκαν το 2017 και ο στόχος του κατασκευαστή είναι να μετατρέψει 1.000 φορτηγά ετησίως.
Τέλος, η Renault Trucks ξεκίνησε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα για την καταγραφή των μεταχειρισμένων φορτηγών της. Ενώ σήμερα το ψηφιακό αυτό εργαλείο επικεντρώνεται στην προβολή των οχημάτων που διατίθενται προς πώληση, μέχρι το 2020 θα γίνει ένας δικτυακός τόπος ηλεκτρονικού εμπορίου.
Αγοραπωλησία, ζωτικής σημασίας για τη Renault Trucks
Η επιχείρηση δευτερογενούς αγοράς είναι ζωτικής σημασίας για τη Renault Trucks, διότι η επιτυχία των πελατών της εξαρτάται από αυτήν. Το 2017, ο κατασκευαστής σημείωσε αύξηση 2,6% στις πωλήσεις ανταλλακτικών. Η Renault Trucks ανέπτυξε επίσης μια σειρά συμβάσεων συντήρησης, των οποίων το ποσοστό διείσδυσης αυξήθηκε κατά 4 μονάδες.
Ορμή που πρέπει να συνεχιστεί το 2018
Η Renault Trucks θα πρέπει να συνεχίσει να επωφελείται από ένα ευνοϊκό περιβάλλον αγοράς και να συνεχίσει να αποκομίζει οφέλη από τη σκληρή δουλειά της. Ο κατασκευαστής έχει μόλις προσλάβει 500 νέους υπαλλήλους (συμπεριλαμβανομένων 300 αντιπροσώπων) και 175 αντιπρόσωποι πωλήσεων έχουν προσληφθεί στο δίκτυο πωλήσεών του. Επιπλέον, η Renault Trucks άνοιξε 35 νέα σημεία πωλήσεων και υπηρεσιών το 2017.
Το 2018, ο κατασκευαστής θα επικεντρωθεί στην προετοιμασία για την εμπορία μιας σειράς 100% ηλεκτρικών φορτηγών και θα θέσει σε λειτουργία μια γραμμή παραγωγής που θα προορίζεται για αυτά τα οχήματα με μηδενικές εκπομπές στο εργοστάσιό του στο Blainville-sur-Orne (Calvados).