Τα έσοδα του Ομίλου Renault κατά το Τρίτο Τρίμηνο είχαν αύξηση 6,7%. Η θετική επιχειρηματική δυναμική στην Ευρώπη αντιστάθμισε την μείωση στις κύριες αναδυόμενες αγορές του ομίλου Renault. Ο Όμιλος αύξησε τα μερίδια αγοράς του σε όλες τις περιφέρειες, εκτός από την Λατινική Αμερική.
Οι καταχωρίσεις του ομίλου ήταν σταθερές κατά το τρίτο τρίμηνο του 2014, σε 612.934 μονάδες με το Ευρωπαϊκό μερίδιο αγοράς να αυξάνεται κατά 0,2 μονάδες σε 9,3% κατά την περίοδο. Οι εγγραφές αυξήθηκαν 7,6%, που υποστηρίζεται από την συνεχιζόμενη επιτυχία των νέων προϊόντων, Clio, Captur καθώς και των μοντέλων της Dacia.
Τα έσοδα του Ομίλου Renault ανήλθαν σε 8,530 δις € κατά το τρίτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 6,7% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2013. Τα αυτοκινητιστικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 6,7% σε € 7.984.000.000, κυρίως χάρη στην αύξηση των πωλήσεων προς τους εταίρους.
Επιχειρηματικά αποτελέσματα: στιγμιότυπα του τρίτου τριμήνου 2014
Σε μια παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων με αύξηση 3,2%, ο όμιλος Renault ήταν σταθερός με 612.934 μονάδες. Στην Ευρώπη, σε μία αγορά που αυξήθηκε κατά 5,5%, η Renault είχε αύξηση 7,6% ενώ το μερίδιο αγοράς της αυξήθηκε κατά 0,2 μονάδες σε 9,3%. Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στην επιτυχία των top-selling Renault Clio, Renault Captur, τον ηγέτη στην κατηγορία των crossovers, και του Dacia Sandero, ηγέτης του τρίμηνου στην Ισπανία.
Στη Γαλλία, το μερίδιο αγοράς για το τρίτο τρίμηνο μειώθηκε κατά 0,5 μονάδες παραμένοντας στο υψηλό επίπεδο του 25,8%. Το αθροιστικό μερίδιο στο τέλος του Σεπτεμβρίου ανήλθε σε 26,9%, 1,5 μονάδες υψηλότερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το Renault Clio εξακολουθεί να είναι το καλύτερο μοντέλο σε πωλήσεις στη Γαλλία, σε όλους τους τομείς.
Ισχυρές επιδόσεις είχε ο Όμιλος στο Ηνωμένο Βασίλειο (+ 42,8% με 28.694 μονάδες) και στη Νότια Ευρώπη: Ιταλία (+ 30,1%), Ισπανία (+ 24,0%) και Πορτογαλία (+ 28,2%).
Στο τρίτο τρίμηνο, το μερίδιο αγοράς της Dacia ήταν 0,2 μονάδες στο 2,4% της ευρωπαϊκής αγοράς. Στο τέλος του Σεπτεμβρίου, η Dacia παραμένει η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα αυτοκινήτου στην Ευρώπη.
Εκτός Ευρώπης, οι εγγραφές του Ομίλου μειώθηκαν κατά 7% και αντιπροσώπευαν το 48% του συνολικού όγκου κατά τη διάρκεια της περιόδου.
Στην Λατινική Αμερική, οι εγγραφές του Ομίλου μειώθηκαν κατά 20,6% σε μια αγορά με μείωση 8,3%. Στην Αργεντινή, παρά του ότι το Clio Mio είναι ο ηγέτης της αγοράς, οι τοπικές οικονομικές συνθήκες περιόρισαν τις εισαγωγές, προκαλώντας μείωση κατά το ήμισυ σε μια αγορά που είχε μείωση σχεδόν 30%. Στη Βραζιλία, την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του Ομίλου παγκοσμίως, το μερίδιο αγοράς παρέμεινε σταθερό στο 7,1%, εν αναμονή της πλήρους επίδρασης του Νέου Sandero, το οποίο ξεκίνησε κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού.
Στην Περιφέρεια Ευρασίας, οι εγγραφές του Ομίλου μειώθηκαν κατά 13% σε μια αγορά που είχε μείωση κατά 20,3%. Στη Ρωσία, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως οι εγγραφές του Ομίλου μειώθηκαν κατά 14,7%. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς της Renault αυξήθηκαν 0,7 σε 7,8%, χάρη κυρίως στην ανανέωση του Logan. Στην Τουρκία, η πτώση στην αγορά επιβραδύνθηκε σε -8,9% στο τρίμηνο, σε σύγκριση με το -23,6% στο τέλος του Ιουνίου. Στο πλαίσιο αυτό, το μερίδιο αγοράς του Ομίλου μειώθηκε κατά 1 μονάδα σε 16,1%.
Στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή, και την Ινδία, οι εγγραφές του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 14,4%, σύμφωνα με την αγορά. Στην Αλγερία, η αγορά μειώθηκε (-6,7% στο τρίμηνο, σε σύγκριση με το -34,5% στο τέλος Ιουνίου), ενώ οι εγγραφές της Renault αυξήθηκαν κατά 9%, οδηγούμενες από το Dacia Logan, το best-seller της αγοράς. Ο Όμιλος απέκτησε 4 μονάδες μεριδίου αγοράς, η οποία ανήλθε σε 27,5%. Στην Ινδία, ένας δυσμενές κύκλος των προϊόντων επηρέασαν αρνητικά της καταχωρίσεις της Renault κατά -13,3% σε μια αγορά που είχε αύξηση κατά 10% κατά την περίοδο.
Στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, οι εγγραφές του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 37,1% σε μια αγορά με αύξηση 2,8%. Στη Νότια Κορέα, η Renault Samsung Motors συνεχίζει να κερδίζει μερίδιο αγοράς (+0,2 μονάδες, στο 4,3%), με όγκους έως και 10,5%, χάρη κυρίως στην επιτυχία του QM3.
Τα έσοδα του τρίτου τριμήνου στον τομέα λειτουργίας
Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2014, τα έσοδα του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 6,7% σε € 8.530 εκατ. Τα Αυτοκινητιστικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 6,7% στα € 7.984 εκατ. Οι πωλήσεις προς τους εταίρους αντιπροσώπευαν, το 4,4% ως παραγωγή συναρμολογημένων οχημάτων όπου αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της περιόδου.
Παρά τις σταθερές εγγραφές, οι όγκοι είχαν θετική συμβολή με 3,1 μονάδες λόγω της μικρότερης μείωσης της απογραφής στο ανεξάρτητο δίκτυο αντιπροσώπων κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Οι αυξήσεις των τιμών είχαν θετική επίδραση ύψους 1,1 μονάδων και αντισταθμίζεται σε μεγάλο μέρος με το αρνητικό 1.3 του νομίσματος.
Η Χρηματοδότηση Πωλήσεων (RCI Banque) συνέβαλαν στα έσοδα του Ομίλου κατά € 546.000.000, αύξηση 6,0% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2013. Ο μέσος όρος των εξυπηρετούμενων δανείων, τα οποία ανήλθαν σε 25,6 δισεκατομμύρια € κατά το τρίτο τρίμηνο του 2014, αυξημένα κατά 4,1%. Ο αριθμός των νέων συμβάσεων χρηματοδότησης αυξήθηκε κατά 5,3% σε 301.588 σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2013.
Σύνοψη
Η ευρωπαϊκή αγορά θα πρέπει να αυξηθεί κατά 5% το τρέχον έτος (σε σύγκριση με το 3 έως 4%, όπως αναμενόταν προηγουμένως). Οι κύριες αναδυόμενες αγορές θα πρέπει να παραμείνουν δυσμενείς και ευμετάβλητες κατά το τέταρτο τρίμηνο.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος επιβεβαιώνει την καθοδήγηση του:
- Αυξήσει των καταχωρίσεων και των εσόδων του Ομίλου (σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες)
- Βελτίωση στα λειτουργικά κέρδη
- Επίτευξη θετικών προσήμων στις ελεύθερες ταμειακές ροές.
Ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου Renault
(in € million) | 2014 | 2013 | Change |
2014/2013 | |||
1er trimestre | |||
Automobile | 7 727 | 7 736 | -0,10% |
Financement des ventes | 530 | 529 | 0,20% |
Total | 8 257 | 8 265 | -0,10% |
2eme trimestre | |||
Automobile | 11 012 | 11 647 | -5,50% |
Financement des ventes | 551 | 529 | 4,20% |
Total | 11 563 | 12 176 | -5,00% |
3ème trimestre | |||
Automobile | 7 984 | 7 483 | +6,7 % |
Financement des ventes | 546 | 515 | +6,0 % |
Total | 8 530 | 7 998 | +6,7 % |
9 mois | |||
Automobile | 26 723 | 26 866 | -0,5 % |
Financement des ventes | 1 627 | 1 573 | +3,4 % |
Total | 28 350 | 28 439 | -0,3 % |