Το εργοστάσιο Valladolid της Renault στην Ισπανία φαίνεται να γίνεται ένα από τα επίκεντρα του αύριο για την γαλλική εταιρεία, σύμφωνα πάντα και με το νέο στρατηγικό σχέδιο της Renault. Σήμερα προμηθεύει το 42% των κινητήρων των οχημάτων της Renault και αναμένει να κλείσει το έτος με παραγωγή 1,7 εκατομμυρίων κινητήρων.
Σήμερα παράγει με μείγμα 70% κινητήρες ντίζελ και 30% βενζίνης. Έχει τρεις γραμμές παραγωγής, δύο για ντίζελ και μία για βενζίνης. Ωστόσο, “έχουμε επενδύσει στην ευελιξία των γραμμών παραγωγής για να μπορέσουμε να κατασκευάσουμε περισσότερους βενζινοκινητήρες από ντίζελ”, εξηγεί ο José Vicente de los Mozos, αντιπρόεδρος του Groupe Renault στον τομέα της παραγωγής και πρόεδρος της Renault Ισπανίας.
Κάθε κινητήρας, χάρη στον συγχρονισμό μεταξύ προμηθευτών, το στάδιο επεξεργασίας και η συναρμολόγηση, γίνεται “ξεχωριστά”, καθιστώντας ευκολότερη την αλλαγή από κινητήρα ντίζελ σε βενζινοκινητήρα.
Η Anne Catherine Brieux, διευθυντής του εργοστασίου κινητήρων Renault Valladolid, εξηγεί ότι «βραχυπρόθεσμα βλέπουμε ότι το μείγμα βενζίνης ντίζελ θα μπορούσε να είναι 50%». Δηλαδή, το επόμενο εξάμηνο οι κινητήρες βενζίνης πρόκειται να αυξήσουν το ποσοστό τους, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης ζήτησης αυτών στις ευρωπαϊκές αγορές. Οι κινητήρες του εργοστασίου Valladolid προμηθεύουν κυρίως τα εργοστάσια Valladolid και Palencia (Ισπανία), Tangier (Μαρόκο), Maubeuge (Γαλλία) και Sunderland (Αγγλία – Nissan). Μοντέλα όπως το Captur (κατασκευασμένο στο εργοστάσιο Valladolid) ή το Megane (Palencia) βλέπουν την εκθετική αύξηση των πωλήσεων των εκδόσεων βενζίνης τους. Στο εργοστάσιο κινητήρων της Renault Valladolid κατασκευάζονται μονάδες για 7 μάρκες, 36 μοντέλα και εξάγονται σε 26 χώρες.
Μετάβαση από ντίζελ σε υβριδικά, μέσω της βενζίνης
Οι κινητήρες προσαρμόζονται ήδη για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του νέου κύκλου έγκρισης τύπου WLTP που τέθηκε σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου 2018 στην Ευρωπαϊκή Ένωση “.
Ο De los Mozos επέμεινε ότι “έχουμε μεταβιβάσει την Ε&Α που προορίζεται για την ανάπτυξη των κινητήρων ντίζελ για την υβριδοποίηση. Εκτός από την επένδυση 50 ωρών εκπαίδευσης ανά άτομο και έτος έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να προσαρμοστούν στις μελλοντικούς κινητήρες και τα προτζεκτ του εργοστασίου” .
“Το εργοστάσιο Βαγιαδολίδ θα συνεχίσει να προμηθεύει τη Συμμαχία Renault Nissan”, σε μια σαφή παραδοχή ότι το εργοστάσιο Pucelana θα κατασκευάσει επίσης μπαταρίες που τροφοδοτούν ένα είδος Kers (τεχνολογία που παράγεται από τη Formula 1) που βρίσκεται ήδη στα Renault Scénic, αξιοποιώντας τις εγκαταστάσεις όπου κατασκευάζεται το Twizy, μια ηλεκτρική ιδέα που δεν έχει επιτύχει την αναμενόμενη επιτυχία στις πωλήσεις.
Διαβάστε επίσης:
>>Renault Drive the Future | Mείωση κινητήρων Diesel κατά 50% μέχρι το 2022
>Drive The Future 2017-2022: Το νέο στρατηγικό σχέδιο της Renault
>Renault Clio 5: Υβριδικό και ημιαυτόνομο
>Το Crossover μεγέθους Captur που έρχεται το 2019, θα μπορούσε να είναι ηλεκτρικό