Η εταιρεία Tesla, με τα υπερμεγέθη σε μερίδιό αγοράς στην Καλιφόρνια είναι δύσκολο να συμβιβαστεί με το πραγματικό της μερίδιο αγοράς. Μια ματιά στα στοιχεία των πωλήσεων δείχνει ότι η θορυβώδης Tesla είναι πολύ ήσυχη απέναντι στον πραγματικό πρωτοπόρο στον ηλεκτρικό τομέα των οχημάτων, την Συμμαχία Renault-Nissan.
Το πρώτο τρίμηνο του 2017, η Renault-Nissan παρέδωσε σχεδόν 37.000 ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία που παρείχαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτό είναι περίπου 12.000 μονάδες, ή σχεδόν 50%, περισσότερο από τα 25.000 ηλεκτρικά οχήματα που η Tesla πούλησε κατά το πρώτο τρίμηνο.
Μια ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη: η γήρανση του Leaf της Nissan υπερέβη το μοντέλο S της Tesla. Το Leaf παρέμεινε το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό όχημα παγκοσμίως κατα το πρώτο τρίμηνο του 2017. Δεν είναι μυστικό το γεγονός ότι το Leaf πρόκειται να αντικατασταθεί σύντομα από ένα εντελώς νέο μοντέλο με μεγαλύτερη αυτονομία και ένα ευχάριστο σχέδιο. Λαμβάνοντας υπόψη την αλλαγή του μοντέλου, θα περίμενε κανείς ότι οι πωλήσεις του Leaf θα μειωθούν, αλλά το αντίθετο ισχύει.
Σημειώστε επίσης ότι πρώτα σε πωλήσεις ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου την Ευρώπη (μετά την Κίνα) είναι όλα από τη Renault-Nissan. Τόσο τον Μάρτιο όσο και το πρώτο τρίμηνο του 2017, τα EV με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη ήταν το νέο Zoe της Renault, ακολουθούμενο από το Leaf και στη συνέχεια από το Outlander PHEV της Mitsubishi.
Το Outlander είναι ένα υβριδικό plug-in οχημα και οι καταναλωτές διαφωνούν με την ευρέως διαδεδομένη πρακτική της καταμέτρησης των PHEV ως ηλεκτρικών οχημάτων. Αφαιρέστε το Outlander και η Συμμαχία εξακολουθεί να τρελαίνει την Tesla. Μαζί, το Leaf της Nissan και το Zoe της Renault έκαψαν τις πωλήσεις του μοντέλου S και του μοντέλου X της Tesla. Το ENV 200 της Nissan, το Kangoo ZE της Renault και το ηλεκτρικό φορτηγού Mitsubishi Minicab-MiEV συχνά παραβλέπονται στα στατιστικά στοιχεία των EV, αυτά συνεισέφεραν σχεδόν 5.000 μονάδες στη νίκη της Συμμαχίας κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους.