Ghost Rider, Mad Max και Road Runner: αυτά είναι τα ψευδώνυμα των τριών “μουλαριών” που δοκιμάζονται από τη Renault για να προετοιμάσουν τις μελλοντικές αυτόνομες και ηλεκτρικές τεχνολογίες.
Στη Renault, το μέλλον θα είναι αυτόνομο και ηλεκτρικό. Μέσω ενός σύντομου βίντεο, η Renault παρουσιάζει τρία πρωτότυπα οχημάτων με βάση τα οχήματα Talisman και Espace, με στόχο να δοκιμάσουν τις τεχνολογίες που θα εξοπλίσουν τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής τους.
Από τα τρία «μουλάρια» δοκιμών που παρουσιάστηκαν, δύο βασίζονται στο Renault Talisman. Ονομάζεται Road Runner, το πρώτο διατηρεί το σχήμα του αρχικού μοντέλου και δοκιμάζει ένα νέο ηλεκτροκινητήρα. Τοποθετημένος στον πίσω άξονα, τροφοδοτείται από μπαταρίες που έχουν τοποθετηθεί κάτω από το δάπεδο, ενώ τα πίσω καθίσματα έχουν αντικατασταθεί από τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό που απαιτείται για δοκιμές. “Αυτό το κινητό εργαστήριο είναι αφιερωμένο στη δοκιμή και βελτιστοποίηση όλων των χαρακτηριστικών πλαισίου τον μελλοντικών οχημάτων σε διάφορα σενάρια: άνεση, ευστάθεια, πέδηση, κατεύθυνση , ακουστική “ εξηγεί ο Γάλλος κατασκευαστής.
Με βάση το Renault Espace, ο Ghost Rider είναι το ηλεκτρικό όχημα που εστιάζει στην αυτόνομη οδήγηση. Με 200 κιλά ηλεκτρονικού εξοπλισμού που κατακλύζει ολόκληρο τον κορμό, ενσωματώνει ένα ευρύ φάσμα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού στο επίπεδο 4, δηλαδή μια εντελώς αυτόνομη λειτουργία χωρίς παρέμβαση του οδηγού.
Ονομάζεται MadMax, το τρίτο και τελικό πρωτότυπο παρουσιάζεται ως η σύντηξη του Ghost Rider και του Road Runner. Επίσης, 100% ηλεκτρικό, είναι πολύ πιο μακριά από την άποψη του σχεδιασμού λόγω των πολλών πρόσθετων. Ultra-sonic αισθητήρες, κάμερα 180 °, μακρινά ραντάρ κλπ … αυτό το ηλεκτρικό Talisman παίρνει και πάλι τα στοιχεία του Ghost Rider, αλλά σε πολύ πιο μικροσκοπικό βαθμό ενώ ενσωματώνει εκεί πολλά πρόσθετα συστήματα ασφάλειας. Με τη χρήση νέου λογισμικού, ο ενσωματωμένος ηλεκτρονικός εξοπλισμός αναλαμβάνει τέσσερις φορές λιγότερο χώρο απ ‘ό,τι στον Ghost Rider. Παρουσιάστηκε ως το “Καλύτερο Εργαλείο Οδήγησης για τον έλεγχο όλων των αλληλεπιδράσεων μεταξύ ενσωματωμένων συστημάτων”.
Δυστυχώς, ο κατασκευαστής δεν αναφέρει τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των τριών πρωτοτύπων των οποίων οι αυτόνομες τεχνολογίες προδιαγράφουν αυτό που ο κατασκευαστής θέλει να διαθέσει στην αγορά έως το 2020, όταν τα πρώτα αυτόνομα αυτοκίνητα πρέπει να ενσωματωθούν στην γκάμα του. Όσο για την πιθανή άφιξη μιας ηλεκτρικής έκδοσης Talisman, ο Γάλλος κατασκευαστής δεν δίνει περισσότερες ενδείξεις για το μέλλον αυτών των “πρωτοτύπων” των οποίων τα συστατικά που δοκιμάστηκαν θα μπορούσαν να τοποθετηθούν ένα μελλοντικό ηλεκτρικό Talisman παρά κάποιο “αλλο όχημα της γκάμας. ..
Φωτογραφία: Renault