Η Avtovaz επιβεβαίωσε την Παρασκευή των στόχο της να επιστρέψει σε λειτουργικά κέρδη το 2018 μετά την μείωση των ζημιών και την αύξηση των πωλήσεων το 2016. “Είναι σαφές και προφανές ότι το 2016 και το 2017 είναι έτη μετάβασης, με σκοπό την ανάκαμψη το 2018,” ανέφερε ο γενικός διευθυντής Nicolas Maure.
Η Avtovaz είχε καθαρές απώλειες 44.800 δισεκατομμύρια ρούβλια (περίπου € 710 εκατομμύρια) το 2016, 39% χαμηλότερες σε σχέση με το 2015. Οι λειτουργικές ζημίες της ήταν μειωμένες κατά 39% σε 40.600 δισεκατομμύρια ρούβλια (€ 645.000.000). “Βελτιώνουμε τα αποτελέσματα μας, αλλά πολλές από τις απώλειες μας οφείλονται σε λογιστικές διατάξεις», δήλωσε ο Moor. Πριν τις προβλέψεις και τις δαπάνες αναδιάρθρωσης, οι λειτουργικές ζημίες ανήλθαν σε 15.600 δισεκατομμύρια ρούβλια (245 εκατομμύρια ευρώ), -37%.
Η Avtovaz υπέφερε σοβαρά από την κατάρρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων στη Ρωσία κατά τα τελευταία τέσσερα χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης, με βαριά χρέη, οδήγησε στην αποχώρηση του μισού εργατικού δυναμικού της μέσα σε δέκα χρόνια.
Οι μέτοχοι (Renault-Nissan και οι ρωσικές αρχές) ξεκίνησαν μια μεγάλη αναδιάρθρωση της Avtovaz, οπού πλέον βρίσκεται στα χεριά της γαλλικής μάρκας. Στο τέλος του 2016, η ανακεφαλαιοποίηση έφτασε τα 26.100 δισεκατομμύρια ρούβλια (415 εκατομμύρια ευρώ) και αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος.
Παρά την περαιτέρω πτώση κατά 12% της ρωσικής αγοράς αυτοκινήτων το περασμένο έτος, η Avtovaz είχε μια μείωση στον όγκο των πωλήσεων της κατά 0,2% στη Ρωσία σε 275.688 μονάδες και αύξηση του κύκλου εργασιών σε 4,8% και 184.900 δισεκατομμύρια ρούβλια (€ 2,9 τρισεκατομμύρια), κυρίως χάρη στην έναρξη των νέων μοντέλων σε υψηλότερες τιμές από τις προηγούμενες.
Για να επανεκκινήση, η Avtovaz προτίθεται να συνεχίσει τον εκσυγχρονισμό της βελτιώνοντας τις σχέσεις με τους υπεργολάβους ιδίως με τη χρήση των μεθόδων της Renault-Nissan που εισάγονται από την Ιαπωνία. Επίσης θέλει να αύξηση τις εξαγωγές κατά 50% στο Καζακστάν από το 2017 μετά την πτώση του περασμένου έτους που οφειλόταν σε ένα νέο φορολογικό πρόβλημα.