Αν ενδιαφέρεστε γενικά για τους αγώνες ή για τον κόσμο των ραλλυ, το όνομα της Prodrive θα σας φανεί γνωστό. Αυτή η βρετανική εταιρεία που ήταν αφιερωμένη στους αγώνες ραλλυ και ήταν πίσω από τα επιτεύγματα της Subaru στο WRC ή της Aston Martin στο πρωτάθλημα GT, τώρα τολμά και στο πρωταθλημα Rallycross.
Η εταιρεία παρουσίασε πριν μερικές ημέρες στο Παρίσι (διαβάστε περισσότερα) αυτό το άγριο Renault Mégane RS RX, που κατασκευάστηκε από το μηδέν για να συμμορφωθεί με τους τελευταίους κανονισμούς του FIA World Rallycross Championship (WRX), που σύντομα θα συμμετάσχει με την Γαλλική ομάδα GCK RX.
Παρόλο που μοιάζει με ένα Renault Mégane RS τελευταίας γενιάς, στην πραγματικότητα πρόκειται για μια μοναδική δημιουργία που σχεδιάστηκε από την Prodrive (από το σχεδιασμό έως την αεροδυναμική, την ανάρτηση, τον κινητήρα κ.λπ.), με στόχο την επίτευξη της ελάχιστης μάζας που δεν έχει ανασταλεί και το χαμηλότερο δυνατό κέντρο βάρους.
Προσαρμοσμένος κινητήρας με περισσότερους από 600 ίππους
Ο turbo κινητήρας 1.8-λίτρων της Renault δεν εμφανίζεται εδώ, καθώς η βρετανική εταιρεία αποφάσισε να αναπτύξει τον δικό της 2λιτρο, τετρακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος διαθέτει άμεση έγχυση, Garrett turbo, αντι-lag σύστημα, ηλεκτρονικά της Cosworth με ισχύ μεγαλύτερη από 600 HP. Προφανώς, το πεντάχυτο διαδοχικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει επίσης κατασκευαστεί με τους ειδικούς της Xtrac και το μοντέλο διαθέτει σύστημα τετρακίνησης.
Η Prodrive εξασφαλίζει ότι το γεγονός ότι έχει κατασκευαστεί ένας διαμήκης κινητήρας έχει επιτρέψει σε αυτούς να επιλέξουν μια ασυνήθιστη διαμόρφωση για το σύστημα πέδησης, που ονομάζεται “in-board”. Βασικά, οι δαγκάνες των φρένων δεν βρίσκονται στο εσωτερικό του τροχού, αλλά στερεώνονται στο κιβώτιο ταχυτήτων στον μπροστινό άξονα και στο διαφορικό στο πίσω μέρος. Οι δίσκοι είναι Alcon 300 mm και είναι κατασκευασμένοι από άνθρακα.
Σε αντίθεση με τα περισσότερα αυτοκίνητα πρώτης κατηγορίας και rallycross, το Mégane RS RX χρησιμοποιεί αναρτήσεις διπλού τριγώνου και στους δύο άξονες (και όχι McPherson), το οποίο επιτρέπει μεγαλύτερες γωνίες πτώσης και ωφελεί το όχημα σε γρήγορες γωνίες. Επίσης, οι αναρτήσεις έχουν αναπτυχθεί από κοινού με την Öhlins.
Ανάμεσα στον εξοπλισμό που ενσωματώνει αυτό το Megane RX ξεχωρίζουν το roll cage της FIA, τα μπακετ καθίσματα με ζώνες έξι σημείων, ειδικά πεντάλ, σύστημα απόσβεσης πυρκαγιάς, πίνακες από σώμα ινών άνθρακα, πίσω πλαστικό σποιλερ ενισχυμένο με ίνες άνθρακα και ζάντες Prodrive / OZ Racing 12 ιντσών με ελαστικά Cooper στις διαστάσεις 225 / 640-17 για στεγνό ή 210/635 R17 για βρεγμένο.
Photos:zimbio.com/motorpasion.com