Η πέμπτη γενιά του Renault Clio συνεχίζει τις δοκιμές της πριν από το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2018. Το best seller της Renault θα φέρει εξελιγμένο σχεδιασμό, φορτωμένο με τεχνολογία.
Η δέσμευση της Renault για το νέο subcompact είναι υπερβολικά φιλόδοξη. Ο κομψός σχεδιασμός του μοντέλου του επέτρεψε να τοποθετηθεί ως μια σημαντική εναλλακτική λύση σε πολλές αγορές στην Ευρώπη, όπου συνεχίζει να ανταποκρίνεται καλά στις πωλήσεις, παρά το γεγονός ότι φτάνει στο τέλος της εμπορικής του καριέρας.
Το νέο subcompact όπως ξέρετε θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική πλατφόρμας CMF-B για μοντέλα κατηγορίας Β, την οποία θα μοιράζονται με το μελλοντικό Captur – επίσης υπό ανάπτυξη (διαβάστε περισσότερα). Η ομάδα σχεδιασμού της γαλλικής μάρκας με επικεφαλής τον Laurens van der Acker αποφάσισε να κρατήσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις αναλογίες του τρέχοντος μοντέλου, αν και θα είναι λίγο μεγαλύτερο σε μήκος και πλάτος, λίγα χιλιοστά περισσότερο που θα τους επιτρέψει να προσφέρουν περισσότερο εσωτερικό χώρο.
Η δεύτερη φουρνιά κατασκοπευτικων φωτογραφιών που είδαν το φως της δημοσιότητας μας δείχνουν κάτι που γνωρίζαμε και αυτό είναι ότι ο σχεδιασμός του δεν πρόκειται να είναι επαναστατικός, με την Renault να έχει επιλέξει να το εξελίξει εφαρμόζοντας το στυλ του Megane – με λεπτομέρειες που έχουμε δει στο concept Symbioz – έτσι περιμένουμε ένα μπροστινό μέρος με λεπτότερους προβολείς και ένα νέο σχεδιασμό στα φώτα ημέρας LED. Στο πίσω μέρος αναμένεται μια πιο σπορ εμφάνιση.
Το εσωτερικό όπως ξέρετε, θα είναι μια επανάσταση, θα υιοθετήσει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων μαζί με μια οθόνη αφής του συστήματος R-Link 2, ρυθμιζόμενη, με ανώτερη ποιότητα και πιο εξελιγμένο εξοπλισμό, όπως οι ημιαυτόνομες λειτουργίες οδήγησης.
Στο μηχανικό επίπεδο, το νέο Clio θα έχει επίσης σημαντικές βελτιώσεις. Η προσφορά βενζίνης θα αποτελείται από δύο μπλοκ των τριών κυλίνδρων και 1.0 λίτρων – ένα ατμοσφαιρικό SCe των 75 hp και ένα turbo TCe των 100 hp – συν το νέο τετρακύλινδρο 1.3 λίτρων με 115 και 130 hp, προσθέτοντας το πετρέλαιο 1.5 dCi των 85 hp και 115 hp, ένα μπλοκ που θα έχει καταλύτη NOX μέσω του συστήματος AdBlue. Η πιο σημαντική καινοτομία θα έρθει με μια υβριδική έκδοση των 120 hp με μια μετάδοση που στεγάζει ένα ηλεκτρικό μοτέρ στο περίβλημα του, μια έννοια που ονομάζουν “LocoBox”.
Photos: motor.es