Νέο ρεκόρ πωλήσεων για την Groupe Renault με 2,1 εκατομμύρια οχήματα, αυξημένα κατά 9,8%, στο πρώτο μισό του 2018.
Οι πωλήσεις της Groupe Renault για επιβατικά αυτοκίνητα (PC) και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) σε όλο τον κόσμο (συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών LADA, Jinbei και Huasong) αυξήθηκαν κατά 9,8%. Το μερίδιο αγοράς του ομίλου ανέρχεται πλέον στο 4,3% (+ 0,2 μονάδες).
Ο όμιλος και η Renault και η Dacia έθεσαν ρεκόρ πωλήσεων κατά το πρώτο μισό του έτους. Ο όμιλος συνολικά έφτασε τα 2.067.695 οχήματα, η Renault 1.378.583 και η Dacia 378.095 οχήματα.
Οι πωλήσεις της LADA αυξήθηκαν κατά 24,0%. Οι πωλήσεις της Renault Samsung Motors μειώθηκαν κατά 26,9%.
Με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2018, η Groupe Renault έχει επίσης ενσωματώσει τους όγκους πωλήσεων των Jinbei και Huasong, οι οποίοι ανήλθαν σε πάνω από 85.000 μονάδες.
Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 4,4% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 2,8%, με 1.070.718 αυτοκίνητα να έχουν ταξινομηθεί κατά το πρώτο εξάμηνο. Ο όμιλος έλαβε μεριδιο 11,0% της ευρωπαϊκής αγοράς, σημειώνοντας αύξηση κατά 0,2 μονάδες.
Μόνο η Renault αύξησε τις πωλήσεις της κατά 1,1% με μερίδιο αγοράς 8,1%. Το Clio 4 είναι το δεύτερο οχήματα με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, το Captur το νούμερο ένα στην κατηγορία του και το Scénic το κορυφαίο μοντέλο στην κατηγορία του.
Στα ηλεκτρικά οχήματα, η Renault επιβεβαίωσε την ηγετική της θέση με μερίδιο αγοράς 21,9%. Ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11,6%. Οι πωλήσεις του ZOE αυξήθηκαν κατά 1,1% και του Kangoo Z.E. κατά 125%, με το τελευταίο να κατέχει πλέον το 38,9% της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων LCV.
Η Dacia πέτυχε νέο ρεκόρ πωλήσεων για το δεύτερο εξάμηνο στην Ευρώπη με 281.225 οχήματα (αύξηση 14,6%) και μερίδιο αγοράς 2,9% (αύξηση 0,3 μονάδων). Η αύξηση οφείλεται στην απόδοση των Sandero 2 και Νέου Duster, η οποία ανήλθε 63.900 καταχωρήσεις σε έξι μήνες.
Η Alpine κατέγραψε τις πρώτες καταχωρίσεις της εδώ και 22 χρόνια. Περισσότεροι από 4.800 οχήματα έχουν δεσμευτεί από την έναρξη.
Εκτός της Ευρώπης, οι πωλήσεις σε ομίλους αυξήθηκαν κατά 16,4%. Ο όμιλος σημείωσε αύξηση πωλήσεων στην Αμερική (+ 18,1%), Ασία-Ειρηνικός (+ 69,5%) και Ευρασία (+ 15,1%). Οι πωλήσεις μειώθηκαν στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή, την Ινδία (-4,5%).
Στην περιοχή της Λατινικής Αμερικής, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18,1% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 6,3%. Ο όμιλος πέτυχε μερίδιο αγοράς 7,3%, αυξημένο κατά 0,7 μονάδες. Η απόδοση οφείλεται κυρίως σε μια πρωτοφανή επίθεση προϊόντων που περιλαμβάνει τα SUV.
Η Groupe Renault συνέχισε να αξιοποιεί πλήρως τη δυναμική αγορά στην Αργεντινή, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 22,2%, δύο φορές περισσότερο από την αγορά, που αυξήθηκε κατά 11,2%. Το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε κατά 1,3 μονάδες σε 14,6%. Η αγορά στη Βραζιλία αυξήθηκε κατά 13,7% το πρώτο εξάμηνο του έτους. Ο όμιλος εκμεταλλεύτηκε την τάση, αυξάνοντας τις πωλήσεις κατά 27,8% και ανέφερε ρεκόρ μεριδίου αγοράς 8,3% (αύξηση 0,9 μονάδων). Το Kwid, που ξεκίνησε το δεύτερο εξάμηνο του 2017, κατατάσσεται στην δεύτερη θέση στην κατηγορία του και στις δύο χώρες.
Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού ολοκλήρωσε τον όγκο πωλήσεων των σημάτων Jinbei και Huasong την 1η Ιανουαρίου 2018 μετά τη δημιουργία μιας κοινής επιχείρησης με την Brilliance China Automotive Holdings Limited. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 69,5% στην περιοχή. Οι πωλήσεις του ομίλου στο πεδίο εφαρμογής του 2017 μειώθηκαν κατά 14,8% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 4,3%.
Στην Κίνα, ο όμιλος πώλησε 117.646 οχήματα, από τα οποία σχεδόν 33.000 ήταν υπό την επωνυμία Renault.
Η Renault Samsung Motors παρουσίασε μείωση της τάξης του 26,9% στη Νότιο Κορέα, ελλείψει νέου μοντέλου σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά.
Στην Ευρασία, οι εγγραφές αυξήθηκαν κατά 15,1% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 9,4%. Ο όμιλος αύξησε το μερίδιο αγοράς του 1,3 στο 25,8%, κυρίως λόγω της έντονης δυναμικής στη Ρωσία. Η ρωσική αγορά αυξήθηκε κατά 18,2% το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η Ρωσία παραμένει η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Groupe Renault. Ο όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του κατά 19,7% και έθεσε οκτώ μοντέλα στις κορυφαίες 15 ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Περισσότερο από ένα όχημα στα τέσσερα που πωλούνται στη Ρωσία το 2017 είναι η Renault ή LADA.
Η LADA παρουσίασε αύξηση 21,1% στις πωλήσεις με μερίδιο αγοράς 20,0% (+0,5 μονάδες) χάρη στην επιτυχία των νέων μοντέλων LADA Vesta και LADA XRAY. Οι όγκοι πωλήσεων της Renault αυξήθηκαν κατά 16,5%, κυρίως λόγω της επιτυχίας των Duster και Kaptur, πριν από την άφιξη του νέου coupe crossover κατηγορίας C το 2019.
Στην περιοχή Αφρικής, Μέσης Ανατολής, Ινδίας, οι πωλήσεις του Ομίλου συρρικνώθηκαν κατά 4,5% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 10,1%. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 10,3% στο Ιράν με μερίδιο αγοράς 8,1% (πτώση 2,3 μονάδων).
Στην Ινδία, ενώ παρέμεινε η πρώτη ευρωπαϊκή μάρκα αυτοκινήτων, η Renault σημείωσε πτώση των πωλήσεων κατά 25,4% σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά. Στη Βόρειο Αφρική, οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 12,4% σε μια αγορά με αύξηση 7,0%. Το μερίδιο αγοράς του ομίλου διαμορφώθηκε στο 44,8%, αυξημένο κατά 2,1 μονάδες.
Προοπτικές της αγοράς το 2018 για την Groupe Renault
Η Groupe Renault έχει αναθεωρήσει τις προοπτικές της για το έτος 2018.
Η παγκόσμια αγορά αναμένεται να αυξηθεί κατά 3% το 2017 (προηγουμένως + 2,5%). Η ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,5% (έναντι + 1%) με αύξηση 2% (έναντι + 1%) για τη Γαλλία. Σε διεθνές επίπεδο, η αγορά της Βραζιλίας αναμένεται να αυξηθεί κατά 10% (έναντι + 5%) και η Ρωσική αγορά πάνω από 10% (έναντι σχεδόν +10%). Η Κίνα αναμένεται να αυξηθεί κατά 5% και η Ινδία κατά 8% (έναντι 6%).
Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος αναμένεται να αποκομίσει τα οφέλη της ανανέωσης της γκάμας σε όλες τις περιφέρειες το 2018 και να επιδιώξει την ανάπτυξη των πωλήσεων, με γνώμονα τις διεθνείς αγορές σε συνδυασμό με το νέο πρόγραμμα Drive the Future.
Group sales by region PC+LCV
|
June Ytd* |
||
|
2018 |
2017 |
% var. |
France |
389,216 |
368,002 |
5.8% |
Europe** (Excl France) |
681,502 |
657,558 |
3.6% |
France + Europe Total |
1,070,718 |
1,025,560 |
4.4% |
Africa Middle East India |
240,494 |
251,723 |
-4.5% |
Eurasia |
371,789 |
323,051 |
15.1% |
Americas |
214,370 |
181,592 |
18.1% |
Asia Pacific |
170,324 |
100,465 |
69.5% |
Total Excl France + Europe |
996,977 |
856,831 |
16.4% |
World |
2,067,695 |
1,882,391 |
9.8% |
* Sales
** Europe = European Union, Island, Norvway & Switzerland
Groupe Renault : 15 markets – June Ytd
|
|
Volumes 2018* |
MS PC+LCV 2018 |
(units) |
(% ) |
||
1 |
FRANCE |
389,216 |
27.23 |
2 |
RUSSIA |
240,728 |
28.35 |
3 |
GERMANY |
124,251 |
6.28 |
4 |
ITALY |
118,376 |
9.79 |
5 |
CHINA |
117,646 |
0.88 |
6 |
SPAIN |
100,841 |
11.89 |
7 |
BRAZIL |
93,850 |
8.33 |
8 |
ARGENTINA |
70,536 |
14.63 |
9 |
TURKEY |
68,414 |
19.36 |
10 |
IRAN |
61,354 |
8.10 |
11 |
UNITED KINGDOM |
57,290 |
3.82 |
12 |
BELGIUM+LUXEMBOURG |
52,962 |
12.92 |
13 |
INDIA |
42,697 |
2.11 |
14 |
SOUTH KOREA |
40,920 |
4.62 |
15 |
MOROCCO |
39,747 |
43.67 |
*2018 ytd June (sales), excl Twizy
Sales by brand
|
June Ytd* |
||
|
2018 |
2017 |
% var |
RENAULT |
|||
PC |
1,164,141 |
1,144,343 |
1.7% |
LCV |
214,442 |
201,537 |
6.4% |
PC+LCV |
1,378,583 |
1,345,880 |
2.4% |
RENAULT SAMSUNG MOTORS |
|||
PC |
38,580 |
52,776 |
-26.9% |
DACIA |
|||
PC |
355,068 |
310,653 |
14.3% |
LCV |
23,027 |
22,712 |
1.4% |
PC+LCV |
378,095 |
333,365 |
13.4% |
LADA |
|||
PC |
179,843 |
144,832 |
24.2% |
LCV |
6,683 |
5,538 |
20.7% |
PC+LCV |
186,526 |
150,370 |
24.0% |
ALPINE |
|||
PC |
644 |
|
|
JINBEI&HUASONG |
|||
PC |
8,657 |
|
|
LCV |
76,610 |
|
|
PC+LCV |
85,267 |
|
|
GROUPE RENAULT |
|||
PC |
1,746,933 |
1,652,604 |
5.7% |
LCV |
320,762 |
229,787 |
39.6% |
PC+LCV |
2,067,695 |
1,882,391 |
9.8% |