Η Renault σημείωσε καθαρό κέρδος 18,6% στα 1,95 δισ. Ευρώ το πρώτο εξάμηνο, λόγω της μικρότερης συμβολής της Nissan, με την καταγραφή κερδοφορίας ρεκόρ των δραστηριοτήτων της.
Ακόμη και έντονα επηρεασμένος από την εξέλιξη των νομισμάτων και των εμπορευμάτων, η Renault παρουσίασε κύκλο εργασιών και ιστορικό λειτουργικό περιθώριο.
Ο γαλλικός όμιλος (Renault, Dacia, Lada, Samsung, Alpine) σημείωσε λειτουργικό περιθώριο κέρδους 5,2% στα 1,91 δισ. Ευρώ ή 6,4% των πωλήσεων (+ 0,2 μονάδες) για τους πρώτους έξι μήνες του έτους. Ο κύκλος εργασιών έθεσε νέο ρεκόρ, με άνοδο 1,4%, στα 29,96 δισ. Ευρώ, σύμφωνα με δήλωση της Renault.
Η Renault, η οποία πραγματοποιεί σχεδόν το ήμισυ των πωλήσεών της εκτός Ευρώπης, έχει υποστεί την πτώση πολλών νομισμάτων (αργεντίνικο πέσο, βραζιλιάνικο, δολάριο, ρούβλι). Με σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες και περίμετρο, η αύξηση της δραστηριότητας θα είχε φτάσει στο 6,8%.
Ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Ghosn, που αναφέρεται στη δήλωση, επιβεβαίωσε την πρόβλεψη για το 2018: “Αυτά τα αποτελέσματα (…) μας δίνουν εμπιστοσύνη στην επίτευξη των στόχων μας”.
Η Renault υπέστη “συναλλαγματικές ισοτιμίες και εμπορεύματα περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ με αρνητικό αντίκτυπο”, αλλά η εταιρεία “καταφέρνει να αυξήσει το λειτουργικό περιθώριο κατά 100 εκατομμύρια ευρώ”, δήλωσε εμπειρογνώμονας.
Η Lada φέρνει χρήμα
Η Renault εξακολουθεί να προβλέπει ρεκόρ δραστηριότητας κατά τη διάρκεια του έτους, λειτουργικό περιθώριο άνω του 6% και θετική ταμειακή ροή λειτουργίας αυτοκινήτων.
Ο όμιλος κερδίζει από την ανάκτηση της ρωσικής θυγατρικής Avtovaz (Lada). Συνεισέφερε 105 εκατ. Ευρώ στο λειτουργικό περιθώριο, έναντι 3 εκατ. Ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2017.
Απολαμβάνει αύξηση στις παραδόσεις της κατά 9,8% παγκοσμίως, σε περίπου 2,1 εκατομμύρια οχήματα. Το χαμηλό κόστος των αστικών 4×4, η νέα έκδοση Duster και το μικρό Kwid, που μόλις ξεκίνησε στη Βραζιλία και την Αργεντινή, είναι «επιτυχίες», δήλωσε ο γενικός διευθυντής Thierry Bolloré.
Εκτός από τις εμπορικές επιδόσεις, απέδωσε την πρόοδο της κερδοφορίας στα “οφέλη της συμμαχίας” με τις Nissan και Mitsubishi, γεγονός που επιτρέπει την κατανομή των επενδύσεων αλλά και τις προσπάθειες “μείωσης του κόστους”.
Η Nissan, που ελέγχεται από την Renault κατά 43,4%, συνεισέφερε 805 εκατομμύρια ευρώ στα κέρδη του γάλλου κατασκευαστή, ποσό που ανήλθε σε 483 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε την Πέμπτη μείωση του καθαρού κέρδους κατά 14% μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου και μείωση κατά 1,6% της αξίας των πωλήσεών της.
Ο αντίκτυπος των αμερικανικών κυρώσεων στο Ιράν θα γίνει αισθητός στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Μετά την έναρξη ισχύος των κυρώσεων στις 6 Αυγούστου 2018, οι πωλήσεις της Renault «θα είναι πολύ περιορισμένες ή σχεδόν μηδενικές» στη χώρα αυτή. Το Ιράν ήταν η όγδοη αγορά της Renault το 2017, με περισσότερα από 160.000 οχήματα.
Photo: Renault