Η Συμμαχία Renault-Nissan ανακοίνωσε σήμερα αύξηση κατά 16% των συνεργιών για το 2016 σε σύγκριση με το 2015.
Η Renault και η Nissan εξασφάλισαν αποταμιεύσεις, είχαν αυξητικά έσοδα και εφάρμοζαν μέτρα αποφυγής του κόστους μέσω της κορυφαίας εταιρικής σχέσης που έχουν στον τομέα των αυτοκινήτων.
Η αξία των ετήσιων συνεργιών που πραγματοποίησε η Συμμαχία ανήλθε σε € 5 δισ. πέρυσι, από € 4,3 δισ. το 2015. Περισσότερα από 700 εκατ. Ευρώ συνέργειες συνέβαλαν οι συγκλίνουσες δραστηριότητες στον τομέα των αγορών, της μηχανικής και της μεταποίησης.
«Η αυξανόμενη συνεργασία σε ολόκληρη τη Συμμαχία αποφέρει σημαντικά οφέλη για τα μέλη της Συμμαχίας, αντανακλώνται από τις οικονομίες κλίμακας, τις τεχνολογικές καινοτομίες και τις καινοτομίες που μοιράζονται μεταξύ τους η Renault και η Nissan», δήλωσε ο Carlos Ghosn, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Συμμαχίας Renault-Nissan. «Βρισκόμαστε στην εξέλιξη της δημιουργίας συνεργειών ύψους 5,5 δισ. Ευρώ το 2018, ακόμη και πριν λάβουμε υπόψη τις συνεισφορές της Mitsubishi, του νέου μας εταίρου της Συμμαχίας».
Με την προσθήκη της Mitsubishi, η οποία έγινε το τρίτο πλήρες μέλος της Συμμαχίας στα τέλη του 2016, οι ετήσιες πωλήσεις έφτασαν τα 10 εκατομμύρια μονάδες. Η προσθήκη της Mitsubishi έρχεται δύο χρόνια μετά τη διεύρυνση της συνεργασίας της Renault και της Nissan με τη σύγκλιση τεσσάρων βασικών λειτουργιών: Engineering, Παραγωγής & Εφοδιαστικής Αλυσίδας, Προμήθειες και Ανθρώπινο Δυναμικό. Κάθε τέτοια λειτουργία διευθύνεται από έναν κοινό εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Συμμαχίας.
“Συνεχίζουμε να βλέπουμε απτά αποτελέσματα αυτής της μεγάλης σύγκλισης”, πρόσθεσε ο κ. Ghosn. “Οι αυξανόμενες συνέργιες μας βοηθούν τη Renault, τη Nissan και τώρα τη Mitsubishi να επιτύχουν τους οικονομικούς τους στόχους και να παραδώσουν οχήματα υψηλότερης αξίας σε πελάτες στη νέα εποχή της κινητικότητας”.
Κατά την τρέχουσα χρονιά, τα μέλη της Συμμαχίας αναμένεται να εισαγάγουν περισσότερες τεχνολογίες επόμενης γενιάς σε ηλεκτρικά οχήματα, αυτόνομα αυτοκίνητα και συνδεδεμένα αυτοκίνητα και θα συγκλίνουν σε πλατφόρμες, κινητήρες και εξαρτήματα για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας και τον εντοπισμό νέων συνεργιών.
Τον Απρίλιο του 2017, η Συμμαχία δημιούργησε μια επιχειρηματική μονάδα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που θα προσφέρει επιπλέον συνέργειες σε φορτηγά και ελαφρά φορτηγά. Η νέα μονάδα θα μεγιστοποιήσει την κοινή ανάπτυξη προϊόντων τη διασταύρωση οχημάτων, την κοινή χρήση τεχνολογίας και τη μείωση του κόστους, διατηρώντας παράλληλα τη διαφοροποίηση των σημάτων μεταξύ των μελών της Συμμαχίας.
Με την προσθήκη της Mitsubishi, η Συμμαχία αναμένεται να παράγει πρόσθετες συνέργιες από την κοινή αγορά και την εφοδιαστική, καθώς και από τον βαθύτερο εντοπισμό, την κοινή αξιοποίηση των εγκαταστάσεων, τις κοινές πλατφόρμες οχημάτων, την κοινή χρήση τεχνολογίας και την επέκταση της συνδυασμένης παρουσίας τους σε ώριμες και αναδυόμενες αγορές.
Η Mitsubishi αναμένεται να συμβάλλει στην τεχνογνωσία της Συμμαχίας σε τομείς όπως plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, pick-ups, ελαφρά φορτηγά και σπορ οχήματα, καθώς και μια ισχυρότερη παρουσία της αγοράς στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Common Module Family
Η αρχιτεκτονική πλατφόρμα CMF βασίζεται σε πέντε κύριες συνιστώσες ή μονάδες, οι οποίες επιτρέπουν στους μηχανικούς να ανταλλάσσουν τις ενότητες για να δημιουργούν εκατοντάδες παραλλαγές στις περισσότερες από τις μάρκες της Συμμαχίας.
Η Συμμαχία έχει εξασφαλίσει σημαντικά οφέλη από την κοινή πλατφόρμα CMF από τότε που εισήχθη το 2013.
Το Renault Kwid που κυκλοφόρησε στην Ινδία το 2015, έγινε το πρώτο μοντέλο της Συμμαχίας που κατασκευάστηκε με τη χρήση της αρχιτεκτονικής CMF-A για το μικρότερο και πιο οικονομικό τμήμα αυτοκινήτων. Πέρυσι, η Nissan ξεκίνησε ένα μοντέλο Datsun βασισμένο στην ίδια αρχιτεκτονική CMF-A στην Ινδία: το Datsun redi-GO. Αυτά τα αυτοκίνητα μοιράζονται περισσότερο από το 60% των κοινών ανταλλακτικών ενώ προσφέρουν μια εντελώς διαφορετική εμπειρία μάρκας στους πελάτες.
Το 2016, η Συμμαχία ολοκλήρωσε την ανάπτυξη όλων των μοντέλων αυτοκινήτων με βάση την αρχιτεκτονική CFM-C/D με την κυκλοφορία του νέου Renault Scenic και του νέου Megane. Άλλα οχήματα της Συμμαχίας που κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας την αρχιτεκτονική CFM-C/D περιλαμβάνουν το Nissan Rogue, το Qashqai και το X-Trail, το νέο Renault Espace, το Kadjar και το Talisman.
Μέχρι το 2020, η Συμμαχία αναμένει ότι το 70% των οχημάτων της θα κατασκευαστεί από την πλατφόρμα CMF. Η προσέγγιση αυτή αναμένεται να συμβάλει στην εξοικονόμηση κόστους έως 30% και στη μείωση του κόστους μηχανικής μέχρι και 40%.
Διασταυρούμενη παραγωγή και κοινές πλατφόρμες
Η διασταυρούμενη παραγωγή οχημάτων εξακολουθεί να αποτελεί μείζονα κινητήρια δύναμη για την κατασκευή συνεργιών. Η διασταυρούμενη παραγωγή επιτρέπει στις εταιρείες Renault, Nissan και Mitsubishi να κατασκευάζουν οχήματα στις εγκαταστάσεις του άλλου και πιο κοντά στο σημείο πώλησής τους και να αυξάνουν την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων, μειώνοντας έτσι το σταθερό κόστος.
Η παραγωγή του νέου Nissan Micra ξεκίνησε στο εργοστάσιο της Renault στο Flins της Γαλλίας το 2016. Η Nissan αξιοποιεί την τεχνογνωσία του εργοστασίου για την κατασκευή υψηλής ποιότητας hatchbacks την κατηγορίας Β. Το νέο Micra βασίζεται σε μια αναθεωρημένη και ενημερωμένη V-Platform με κινητήρες που μοιράζονται τα Micra και Clio.
Αργότερα φέτος, η Nissan θα ξεκινήσει την παραγωγή του Renault Alaskan pick-up στο εργοστάσιό της στη Βαρκελώνη στην Ισπανία.
Διαβάστε επίσης: Η ταυτότητα των Renault-Nissan-Mitsubishi δεν διακυβεύεται μέσω εκτεταμένης κοινής χρήσης, λέει ο Carlos Ghosn