Ενώ το εργοστάσιο της Renault στην Ταγγέρη, στο Μαρόκο, θα γιορτάσει την παραγωγή 10 εκατομμυρίων Dacia στις 10 Ιουλίου, η Ρουμανία παραμένει το κέντρο βάρους της μάρκας στην παραγωγή, στη μέγιστη χωρητικότητά παραγωγής καθώς και τις λειτουργίες σχεδιασμού, μηχανικής και δοκιμών.
Στη παραγωγή της γκάμας ονόματι Global Acces (η οποία στο παρελθόν ονομαζόταν Entry, η οποία καλύπτει τα οχήματα της Dacia που πωλούνται με την σήματα της Renault), η Ρουμανία εξακολουθεί να κατέχει ιδιαίτερη θέση.
Πρώτον, επειδή η ανάπτυξη, ο αριθμός των μηχανικών (2.400 άτομα) και ο σχεδιασμός γίνονται στο ρουμάνικο εργοστάσιο. Δεύτερον, επειδή το εργοστάσιο παραμένει το κύριο κέντρο παραγωγής με 320.457 οχήματα το 2016 (εκ των οποίων περίπου το 8% της παραγωγής είναι υπό τα σήματα της Renault), στα οποία προστίθενται μέρη αμαξώματος για την Αλγερία που συναρμολογούνται στο εργοστάσιο Οράν.
Η Ρουμανική μονάδα παραγωγής λειτουργεί με μέγιστη χωρητικότητα 350.000 μονάδων σε λειτουργία 3×8 και εργασία το Σάββατο. Η Ρουμανία είναι επίσης η μεγαλύτερη πλατφόρμα υλικοτεχνικής υποστήριξης του ομίλου (2.6 εκατομμύρια m3 το 2016) και ένας τοπικός ιστός 1.000 προμηθευτών που εργάζονται και σε άλλα εργοστάσια και ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής εξάγεται.
Το εργοστάσιο στην Ταγγέρη (Μαρόκο), που εγκαινιάστηκε τον Φεβρουάριο του 2012, είναι ο δεύτερος σημαντικός χώρος παραγωγής της Dacia με 273.000 οχήματα το περασμένο έτος και έχει ήδη μεγάλη επιτυχία, με συνολικά 1 εκατομμύριο οχήματα που κατασκευάστηκαν σε ενάμιση χρόνο. Κατά την έναρξη εργοστασίου αυτού στο Μαρόκο, ο όμιλος Renault είχε κατηγορηθεί για μετεγκατάσταση, πρέπει να σημειωθεί ότι πρόκειται για πρόσθετους όγκους που παράχθηκαν στην Ταγγέρη και ότι η ευρωπαϊκή παραγωγή δεν υπέφερε.
54% της παραγωγής Dacia στο εργοστάσιο Pitesti της Ρουμανίας
Συνολικά, το φάσμα προϊόντων Global Access αυξήθηκε κατά περισσότερο από 1,3 εκατομμύρια μονάδες το 2016 (1.343.496), εκ των οποίων λίγο περισσότερο από 43% για την Dacia (584.144) σε 12 εργοστάσια (Pitesti, Tangier, Oran και Casablanca για μικρότερους όγκους) και 8 εργοστάσια για τη Renault (Μόσχα και Togliatti στη Ρωσία, Chennai στην Ινδία, Τεχεράνη στο Ιράν, Curitiba στη Βραζιλία, Cordoba στην Αργεντινή και Envigado στην Κολομβία).
Στο βιομηχανικό σύστημα της Συμμαχίας Renault Nissan όπου οι χώροι παραγωγής ταξινομούνται ανάλογα με την παραγωγικότητά τους, το Pitesti είναι “καλά τοποθετημένο”, δήλωσε ο Yves Caracatzanis, υπεύθυνος του Ομίλου Renault στην Ρουμανία. “Έχουμε πολλές επισκέψεις από άλλα εργοστάσια.”
Η πρόκληση για την Dacia τους επόμενους μήνες θα είναι η επιτυχημένη έναρξη του νέου Duster που θα παρουσιαστεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο. “Όλες οι ομάδες στη Ρουμανία επικεντρώνονται σε αυτό το νέο Duster το οποίο θα διατεθεί στο εμπόριο στο τέλος του έτους”.
*Το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά στο autoactu.com