Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, κατά τη διάρκεια μιας ομιλίας του στην εκδήλωση “City of Success”, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Σορβόνη, ο πρόεδρος της Renault και της Nissan, Carlos Ghosn επανέλαβε ότι η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων ήταν αναπόφευκτη.
«Εξακολουθώ να πιστεύω ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μέρος της ανάπτυξης του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, γενικότερα». “Ο κύριος παράγοντας αυτής της εξέλιξης είναι η Κίνα,” σε μια χώρα όπου το επίπεδο των εκπομπών CO2 είναι «πολιτικά προβληματική», ακόμη και στην Κίνα το ποσοστό εξοπλισμού εξακολουθεί να είναι 5 φορές λιγότερο από ό, τι γνωρίζουμε στην Ευρώπη με λιγότερα από 100 αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους έναντι 500 στην Ευρώπη.
Αν και οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων που αρχίζουν σιγά-σιγά, η κινεζική κυβέρνηση εξακολουθεί να βάζει στόχο τα 5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα και κρατά την πίεση στους κατασκευαστές επιβάλλοντας την κατασκευή επαναφορτιζόμενων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.
“Η αποδοχή της Renault στην Κίνα ήταν υπό την προϋπόθεση που προβλέπει την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων”. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, επίσης, τα πρότυπα που καθορίζονται για το 2022-2023 θα είναι αδύνατον να ανταποκριθούν χωρίς το 20% των οχημάτων μηδενικών εκπομπών.
Ο Ghosn πιστεύει ότι το θέμα της χρέωσης είναι το κύριο εμπόδιο για την ανάπτυξη αυτής της αγοράς, η οποία υπόκειται κατά κάποιο τρόπο στον εθελοντισμό. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το ένα τρίτο των πωλήσεων του μοντελου Leaf είναι στην Ατλάντα,
“επειδή ο δήμαρχος και η κυβέρνηση πιστεύουν ότι πληρούν όλες τις προϋποθέσεις”
, σημείωσε.
Και κράτη σε όλο τον κόσμο, να πληρώνουν για τους καταναλωτές να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα, δεν ικανοποιεί τους κατασκευαστες:
“Είναι το κοινό συμφέρον μας, αλλά δεν είναι τόσο ισχυρές οι κυβερνήσεις ώστε να γίνουν σύμμαχοι των στόχων για τη μείωση των εκπομπών CO2 και να μειωθούν…υπαρχει εξάρτηση από το πετρέλαιο ». Το πρόβλημα των εκπομπών CO2, σύμφωνα με τον ίδιο, ειναι το υπ ‘αριθμόν ένα πρόβλημα για τις μελλοντικές γενιές. «Δεν βλέπω πώς μπορούμε να παρέχουμε την κινητικότητα στον πλανήτη με τις σημερινές τεχνολογίες».
“Δεν είναι όλα ρόδινα και πρέπει να είστε υπομονετικοί. Επιμένω ότι η Renault και η Nissan είναι ακόμα μπροστά.”
είπε ο κ Ghosn, ο οποίος θέλει τις Renault και Nissan να σχετίζονται με τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως η Toyota συνδέεται με τα υβριδικά. Η αύξηση της προσφοράς θα είναι άλλο ένα σημάδι της σημασίας αυτής της επιλογής.
«Το 2007 κανείς δεν ήταν εκεί. Είναι σήμερα.”
είπε, αναφέροντας συγκεκριμένα τις Volkswagen και Ford.
Ο Πρόεδρος της Renault και της Nissan προβλέπει ένα θετικό μέλλον για τα ηλεκτρικά οχήματα, βάση των επενδύσεων που έγιναν.
Η Στρατηγική για να επικεντρωθούμε στα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να υποστηρίζεται από τεχνολογικές εξελίξεις στις μπαταρίες των οποίων η αυτονομία θα διπλασιαστεί
“σε ένα όχι και τόσο μακρινό ορίζοντα,”
είπε ο κ Ghosn.