Ο Patrick Pelata, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Renault, έχει μια νέα αποστολή: Να οδήγηση τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνητη και την αυτόνομη οδήγηση.
Ο Pelata θα καταρτίσει ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο για να εξασφαλίσει ότι η γαλλική βιομηχανία μπορεί να συμβαδίσει με τους Ευρωπαίους και ασιατικούς ανταγωνιστές, κατόπιν αιτήματος του προέδρου της Γαλλίας, Emmanuel Macron. Το σχέδιο θα παρουσιαστεί τον Φεβρουάριο σε συνάντηση της παγκόσμιας ομοσπονδίας αυτοκινήτων OICA, δήλωσε η γαλλική κυβέρνηση.
“Ο Πρόεδρος Macron δεν θέλει να πάρει άλλη έκθεση, αλλά συγκεκριμένες προτάσεις για την αύξηση της ελκυστικότητας της Γαλλίας και της Ευρώπης έναντι της αυτοκινητοβιομηχανίας και των νέων λύσεων κινητικότητας”, δήλωσε ο Patrick Pelata την Πέμπτη. “Αναμένει ότι η βιομηχανία και η PFA (γαλλικό λόμπι συμφερόντων αυτοκινήτου) θα συνεργαστούν και προφανώς θέλουν να κινηθούν γρήγορα”.
Ο Pelata θα εργαστεί με τον Xavier Mosquet, διευθύνοντα σύμβουλο της Boston Consulting Group, ο οποίος ηγήθηκε μιας ομάδας που συμβούλευσε τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα για το σχέδιο διάσωσης του 2009 της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Γαλλική κυβέρνηση είναι πρόθυμη να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της νέας αυτόνομης τεχνολογίας και έχει δηλώσει ότι έχει ως στόχο την ανάπτυξη “πολύ αυτοματοποιημένων” οχημάτων σε δημόσιους δρόμους μεταξύ του 2020 και του 2022.
Ο Pelata ήταν Νο 2 Εκτελεστικός Διευθυντής της Renault, πίσω από τον Carlos Ghosn, από το 2008 έως το 2011, όταν ανατράπηκε μετά από αυτό που θεωρήθηκε ως μια κακή έρευνα σχετικά με την εταιρική κατασκοπεία. Κατείχε συμβουλευτική θέση στη συμμαχία Renault-Nissan μέχρι το 2012. Ακολούθησε ως επικεφαλής αξιωματικός αυτοκινήτων και εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Salesforce για τρία χρόνια πριν ιδρύσει ένα γραφείο συμβούλων. Από το 2017 ο Pelata είναι ανεξάρτητος διευθυντής του γαλλικού αεροδιαστημικού έργου Safran.
Η κυβέρνηση Macron έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να εξασφαλίσει την επιτυχία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Την περασμένη χρονιά ο Macron διόρισε έναν ανώτερο υπάλληλο τον Anne-Marie Idrac, για να καταρτίσει ένα νομικό πλαίσιο για την ενθάρρυνση της ανάπτυξης της αυτόνομης οδήγησης. Ο γάλλος νομοθέτης ψήφισε νόμο αυτή την εβδομάδα με βάση το έργο του Idrac, το οποίο θα επιτρέψει την αυτόνομη δοκιμή οχημάτων χωρίς οδηγό σε ορισμένους δημόσιους δρόμους. Σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους, μια ανθρώπινη οθόνη πρέπει να είναι παρούσα και έτοιμη να πάρει τον έλεγχο.
Ο νόμος ορίζει επίσης ότι οι οδηγοί δεν θα θεωρούνται υπεύθυνοι για ένα ατύχημα που συμβαίνει σε πλήρως αυτόνομο τρόπο.
Ο Macron συναντήθηκε επίσης με ηγέτες της βιομηχανίας την παραμονή του Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2018, όπου ζήτησε τη βοήθειά τους για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, συμπεριλαμβανομένης της βοήθειας στη χρηματοδότηση των μπόνους για να βγουν τα υψηλότερα ρυπογόνα οχήματα εκτός δρόμου.
(europe.autonews.com)