Η Renault ανοίγει τις πόρτες του κέντρου καινοτομιών της και αποκαλύπτει μια σειρά από νέες τεχνολογίες και ιδέες για ένα μέλλον με λιγότερους ρύπους CO2.
Η Renault έχει ήδη πάρει τον δρόμο των ηλεκτρικών αυτοκίνητων, αλλά η αναζήτησή της στο να μειώσει τις εκπομπές ρυπων και να γίνουν τα αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών CO2 πιο εύχρηστα από ποτέ, εκτείνεται πολύ πέρα από τα όρια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Είδαμε το μεγέθους Clio πρωτότυπο EOLAB (σχετικό άρθρο) στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, ένα όραμα ενός supermini του 2020, βάρους 400kg, με plug-in υβριδικό κινητήρα και ολισθηρή αεροδυναμική για να μειωθούν οι εκπομπές CO2 μόλις σε 22 g/km.
Στο πιο άμεσο μέλλον, όμως, η Renault έχει μια σειρά από λύσεις κρυμμένες στο μανίκι της.
1. Μικρότερος, και πιο αποτελεσματικός ηλεκτροκινητήρας για το ZOE (φώτο επάνω)
Ένας εντελώς νέος ηλεκτροκινητήρας που θα τοποθετηθεί στα μοντέλα ZOE και Kangoo EV από την άνοιξη του 2015. Με το συνδυασμό του κινητήρα, συνδέσεων κιβωτίου, ηλεκτρονικά ισχύος και το φορτιστή σε μια ενιαία μονάδα θα μειώσει το μέγεθος κατά 10%, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι θα βελτιώσει το εύρος των 130 μιλίων του ZOE κατά περίπου 10%.
Η ισχύς και η ροπή θα παραμένουν σταθερές σε 87bhp και 220 Nm αντίστοιχα. Άλλες βελτιώσεις περιλαμβάνουν μειωμένο χρόνο φόρτισης όταν χρησιμοποιούν χαμηλής ισχύος φόρτιση.
2. Τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης/υγραερίου
Έχει οριστεί να ξεκινήσει κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2015, συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα του υγραερίου (χαμηλότερες εκπομπές CO2 και κόστος λειτουργίας) με ένα σύγχρονο κινητήρα βενζίνης. Το αποτέλεσμα είναι ένας κινητήρας 0.9 λίτρων TCE που μπορεί να αλλάξει ομαλά μεταξύ λειτουργιών LPG και βενζίνης, χωρίς καμία συμβολή από τον οδηγό, εξακολουθοντας να διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν ένα σύγχρονο κινητήρα – συμπεριλαμβανομένων των turbo, του συστήματος stop-start, την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα και τον οικολογικό τρόπο οδήγησης.
Το αποτέλεσμα, η Renault ισχυρίζεται,πως θα επέλθει μείωση των εκπομπών CO2 κατά περίπου 10%. Θα προσφέρεται σε όλη την γκάμα μικρών οικογενειακων αυτοκίνητων της Renault που χρησιμοποιούν ήδη τον κινητήρα 0.9 TCE, αλλά μόνο σε χώρες όπως η Πολωνία, η Ιταλία, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Γαλλία, όπου η υποδομή υγραερίου είναι επαρκής.
3. Ήπιος-υβριδικός κινητήρας ντίζελ για φορτηγά
Το σχέδιο εδώ είναι να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις ώστε να μειώσουν το κόστος τους, περιορίζοντας την κατανάλωση καυσίμου για μεγάλες αποστάσεις. Παράγεται ως μέρος του πρότζεκτ HYDIVU (Hybrid ντίζελ για τα LCV), η τεχνολογία επίδειξης τοποθετήθηκε σε ένα Renault Master Van, με την Renault να αξιώνει 10% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου σε μακρινά ταξίδια.
Ο κινητήρας συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, και μια μπαταρία στη μέση του μεταξονίου, με το γνωστό Energy cDi 165 Twin Turbo κινητήρα της Renault μπροστά. Με την προσθήκη ροπή στην εξίσωση, ο ηλεκτροκινητήρας μειώνει την καταπόνηση του κινητήρα ντίζελ, επιτρέποντας τις σχέσεις μετάδοσης να είναι υψηλότερες, που υποβοηθούν την μειώσει της ποσότητας του πετρελαίου που καταναλώνει. Η Renault δεν έχει δώσει χρονικό πλαίσιο για την παραγωγή, αλλά παραδέχεται ότι η τεχνολογία είναι πλήρως λειτουργική.
4. Δικύλινδρος, δίχρονος κινητήρας ντίζελ
Η Renault φτάνει την συρρίκνωση στα άκρα με αυτό το ερευνητικό πρότζεκτ – το αποτέλεσμα της οποίας είναι ένας supercharged και turbocharged 0,73 λίτρων δικύλινδρος, δίχρονος κινητήρας ντίζελ που παράγει 67bhp και 145 ροπή, σχεδιασμένος για μικρά αυτοκίνητα στις αναδυόμενες αγορές.
Ο δίχρονος επιλέχθηκε επειδή παράγει περισσότερη δύναμη για μια δεδομένη ικανότητα και έχει μεγαλύτερη θερμική απόδοση από ένα τετράχρονο (50% έναντι 35%). Ουσιαστικά είναι ένας 1.5 dCi της Renault κομμένος στα δύο, ο νέος κινητήρας υπόσχεται να βελτιώσει την κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 15% σε σύγκριση με τον τετρακύλινδρο.
5. Twizy: όχημα ρυμουλκούμενο παράδοσης
Αυτή η τροποποιημένη έκδοση Twizy μοιάζει λίγο σαν μια μικρογραφία ενός αρθρωτού φορτηγού και απευθύνεται σε εταιρίες που ψάχνουν για μια χαμηλού κόστους λύση παράδοσης. Με την αφαίρεση του πίσω καθίσματος και τη δημιουργία μιας πλατφόρμας σύνδεσης, το Twizy μπορεί να έχει ένα αποσπώμενο με τέσσερις τροχούς ρυμουλκούμενο συνδεδεμένο με ένα σπονδυλωτό δοχείο στην κορυφή του. Οι δοκιμές με πραγματικές επιχειρήσεις θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο του επόμενου έτους, μετά την Renault να λαμβάνει μια απόφαση για το αν θα το φέρει στην αγορά το καλοκαίρι.