Το 2014, οι πωλήσεις των επιβατικών & ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (PC + LCV) της Renault αυξήθηκαν κατά 3,2% με 2.712.432 οχήματα σε μια παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων, που αυξήθηκε κατά 3,5%.
Στην Ευρώπη, το μερίδιο αγοράς του ομίλου Renault έφτασε το όριο του 10%, +0,6 μονάδες. Με 1.464.611, οι όγκοι του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 12,5%, ποσοστό διπλό της ανάπτυξη της αγοράς. Χάρη στην ισχυρή απόδοση των Renault και Dacia, που οδηγήθηκαν από την επιτυχία των Clio, Captur, Duster και Sandero, ο Όμιλος ήταν σε θέση να αντισταθμίσει την επιβράδυνση των πωλήσεων της στη διεθνή αγορά.
Καθώς πλήττονται από την οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση στις κύριες αναδυόμενες αγορές, ο Όμιλος κατέχει σταθερή θεση έχοντας μερίδιο αγοράς ρεκόρ στη Βραζιλία (7,1%) και Ρωσία (7,9%), δεύτερη και τρίτη μεγαλύτερη αγορά της. Παρ ‘όλα αυτά, σε αυτό το δύσκολο πλαίσιο, οι εγγραφές αυτοκινήτων εκτός της Ευρώπης μειώθηκαν κατά 5,9%.
Εν ολίγοις, το 2014:
- Πωλήσεις PC + LCV του ομίλου Renault αυξήθηκαν 3,2% σε 2,7 εκατομμύρια μονάδες.
- Η Renault αύξησε τα μερίδια αγοράς σε εννέα από τις δέκα κύριες αγορές της.
- Στην Ευρώπη, το μερίδιο αγοράς του Ομίλου ήταν 10%: Η Renault κέρδισε 0,2 μονάδες μεριδίου αγοράς, ενώ η Dacia κέρδισε 0,4 μονάδες. Στον τομέα των LCV, η Renault διατήρησε την ηγετική της θέση για 17η συνεχή χρονιά, με μερίδιο αγοράς 14,2%
- Σε διεθνές επίπεδο, ο Όμιλος κατέχει σταθερό και αυξημένο μερίδιο αγοράς σε έξι από τις επτά μεγαλύτερες αγορές της, όπως η Βραζιλία (7,1%) και η Ρωσία (7,9%).
“Το 2014, οι πωλήσεις της Renault αυξήθηκαν κατά 3,2% σε 2,7 εκατομμύρια μονάδες και αντιπροσώπευαν το 10% του μεριδίου αγοράς στην Ευρώπη. Ο Όμιλος έκανε ένα νέο βήμα προς τα εμπρός στο μεσοπρόθεσμο σχέδιο της, το Renault Drive the Change», όπως δήλωσε ο Jérôme Stoll, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής, και Διευθύνων Σύμβουλος απόδοσης και εκτελεστικός αντιπρόεδρος πωλήσεων και Μάρκετινγκ.
ΕΥΡΩΠΗ
Το 2014, ο όμιλος Renault σημείωσε αύξηση 12,5% σε ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 5,9% και υπερέβη το όριο του μεριδίου αγοράς 10% (+0,6). Ο Όμιλος αύξησε τους όγκους του και το μερίδιο αγοράς σε όλες σχεδόν τις αγορές. Η πιο σημαντική αύξηση καταγράφηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο (+ 41,9%), στην Πορτογαλία (+ 42,1%), στην Ισπανία (+ 30,2%) και στην Ιταλία (+ 28,9%).
– Η Renault είναι η τρίτη μεγαλύτερη δύναμη σε PC + LCV με 7,6% μεριδίου αγοράς (+0,2 μονάδες). Η Renault είναι ο ηγέτης στη Γαλλία και έχει επανακτήσει τη θέση της ως το δεύτερο εμπορικό σήμα στην Ισπανία. Χάρη στο Clio και το Captur, η Renault κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση στην αγορά των αστικών οχημάτων (Κατηγορίες Α και Β). Στον τομέα των LCV, η Renault διατήρησε την ηγετική της θέση για 17η συνεχή χρονιά (με μερίδιο αγοράς 14,2%).
– Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Dacia παρουσίασε την υψηλότερη αύξηση μεριδίου αγοράς στην Ευρώπη: +0,4 σε 2,5%. Στη Γαλλία, η Dacia, είναι η πέμπτη μάρκα στην αγορά, κέρδισε 0,5 μονάδες με 4,9% διείσδυση στην αγορά, κυρίως από την επιτυχία των Duster και Sandero. Στην Ισπανία, χάρη στο Sandero, το κορυφαίο σε πωλήσεις αυτοκινήτων για ιδιώτες, η Dacia αύξησε το μερίδιο αγοράς της κατά 0,7 μονάδες σε 4,7% του μεριδίου αγοράς και 45.986 νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων. Η Dacia είχε επίσης όγκους ρεκόρ και μερίδιο αγοράς σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες, όπως στην Ιταλία (2,7% του μεριδίου αγοράς και σχεδόν 40.000 εγγραφές) στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου η Dacia έχει ήδη κατακτήσει σχεδόν 1 ποσοστιαία μονάδα του μεριδίου αγοράς μετά από μόλις δύο χρόνια στην αγορά (23.862 νέους πελάτες το 2014).
– Στη Γαλλία, ο όμιλος Renault κέρδισε 1,3 μονάδες μεριδίου αγοράς, στο 26,6% και την αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 5,5% σε σύγκριση με το 2013. Με πάνω από 105.000 εγγραφές, το Clio ήταν το best-seller στη γαλλική αγορά, ενώ το Captur είναι το πιο δημοφιλές crossover. Ο Όμιλος διαθέτει πέντε οχήματα μεταξύ των κορυφαίων 10 με τις μεγαλύτερες πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Για το τμήμα LCV, η μάρκα κυριαρχεί στην αγορά με ποσοστό 31,7% μεριδίου αγοράς και αύξηση 1,3% στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ
Με φόντο την ύφεση στις κύριες αναδυόμενες αγορές της, η Renault κράτησε και κέρδισε μερίδιο αγοράς στη Ρωσία, τη Βραζιλία, την Τουρκία και την Αλγερία. Παρ ‘όλα αυτά, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων του Ομίλου μειώθηκαν κατά 5,9% εκτός Ευρώπης σε 1.247.821 μονάδες. Αντιπροσωπεύουν το 46% των συνολικών ταξινομήσεων του Ομίλου, έναντι 50% το 2013.
Περιφέρεια Ευρασίας
Το 2014, το μερίδιο αγοράς του Ομίλου Renault αυξήθηκε κατά 0,7 μονάδες σε 10,3%. Χάρη στις πωλήσεις της στη Ρωσία και την Τουρκία, ο Όμιλος ξεπέρασε την αγορά με πτώση 5,4% στις εγγραφές, σε μια αγορά που υποχώρησε κατά 11,5%.
– Στη Ρωσία, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της, η Renault, οδηγείται από την επιτυχία του Duster (για άλλη μια φορά το κορυφαίο SUV στην αγορά το 2014) και το επιτυχημένο λανσάρισμα των Νέων Logan και Sandero, πηρε ένα μερίδιο αγοράς ρεκόρ του 7,9% (+0,3 μονάδες) σε ένα ζοφερό οικονομικό πλαίσιο.
– Η Renault συνέχισε επίσης την επέκταση της στην ΚΑΚ (Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών) με όγκους έως 42,5% και σημαντική αύξηση του μεριδίου αγοράς κατά 5,9% (+1,7 μονάδες).
– Στην Τουρκία, η αγορά μειώθηκε κατά 10%, ωστόσο ο Όμιλος απέκτησε +0,4 ποσοστιαίες μονάδες του μεριδίου αγοράς (17,4%). Η Renault είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μάρκα της χώρας.
– Στη Ρουμανία, η Dacia, ο εθνικός κατασκευαστής, συνεχίζει να είναι ο ηγέτης της αγοράς. Συνολικά, ο όμιλος Renault διαθέτει συνολικά 38,6% του μεριδίου αγοράς στη χώρα, με πωλήσεις πάνω από 21,3%.
Νότια Αμερική
Με 416.934 ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων, ο Όμιλος έχασε 10,7% στον όγκο, σε μια υποτονική αγορά, που μειώθηκε κατά 7,5%, κυρίως λόγω της οικονομικής κατάστασης στην Αργεντινή. Η Renault πέτυχε μερίδιο αγοράς 6,4% (-0,2 μονάδες), χάρη στην επιτυχία του στη Βραζιλία.
-Η Βραζιλία συνέχισε να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του Ομίλου. Παρά την πτώση 7%, η Renault καταχώρησε 237.187 νέες μονάδες (+ 0,3%). Έτσι το μερίδιο αγοράς της μάρκας έφτασε σε ύψη ρεκόρ στο 7,1% (+0,5 μονάδες).
– Στην Αργεντινή, σε ένα δύσκολο τοπικό οικονομικό πλαίσιο, η Renault επέλεξε να περιορίσει την έκθεσή της προς το πέσο και, κατά συνέπεια, στην ποσότητα των εισαγωγών της. Αυτό επηρέασε τις πωλήσεις, οι οποίες μειώθηκαν 39,8% σε σύγκριση με το 2013, καθώς και το μερίδιο της αγοράς, το οποίο έπεσε 2,5 μονάδες στο 12,9%.
– Στην Κολομβία, η Renault είναι το δεύτερο μεγαλύτερο εμπορικό σήμα στην αγορά και σημείωσε πωλήσεις ρεκόρ με 50.362 μονάδες (+ 13,5%) και μερίδιο αγοράς 16,6% (+0,5 μονάδες).
Αφρική, Μέση Ανατολή και Ινδία
Με 308.012 ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων, οι όγκοι του Ομίλου μειώθηκαν κατά 9,2% το 2014 στην περιοχή και το μερίδιο αγοράς της να ανέρχεται στο 3,8% (-0,7 μονάδες). Μερικές από τις κύριες αγορές του Ομίλου, όπως η Βόρεια Αφρική (-13.2%) και Ινδία (-0.8%) μειώθηκαν.
– Ο Όμιλος, ηγέτης στην αγορά της Αλγερίας με 26,9% του μεριδίου της αγοράς, +0,7 μονάδες, σε μια αγορά που μειώθηκαν κατά 19,8%. Η επίδοση αυτή τοποθετεί τα σήματα των Renault και Dacia στην πρώτη και τρίτη θέση. Το εργοστάσιο της Renault στο Οράν, εγκαινιάστηκε το Νοέμβριο του 2014 ενισχύοντας τη θέση της Renault ως βασικό παίκτης στην αγορά της Αλγερίας.
– Στο Μαρόκο, όπου η αγορά είναι σταθερή (+1,1%), ο Όμιλος είναι ο ηγέτης της αγοράς με μερίδιο αγοράς 37%. Για άλλη μια φορά, τα εμπορικά σήματα της Dacia και Renault είχαν πωλήσεις 45.174 οχημάτων.
– Στην Ινδία, η Renault παρέμεινε η κορυφαία Ευρωπαϊκή μάρκα με μερίδιο αγοράς 1,5% με 44.849 νέες εγγραφές, παρά την δυσκολία στον κύκλο των προϊόντων της.
Περιοχή Ασίας-Ειρηνικού
Με 133.172 μονάδες, οι όγκο του Ομίλου είχαν άνοδο 23% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 4,6%. Η αναβίωση του σχεδίου της Renault Samsung Motors στην Κορέα προωθεί την αύξηση.
– Στην Κορέα, στην ιδιωτική αγορά αυτοκινήτου, που αυξήθηκε κατά 9%, η Renault Samsung Motors σημείωσε περαιτέρω αύξηση του όγκου (+ 33,3%) και του μεριδίου αγοράς (+1 σε 5,7%) κυρίως λόγω της επιτυχίας του QM3, το οποίο έχει πουλήσει σχεδόν 20.000 μονάδες, δεδομένου ότι τέθηκε στην αγορά στα τέλη του 2013.
– Στην Κίνα, ο Όμιλος κατέγραψε συνολικά 34.067 νέες εγγραφές. Ένα χρόνο μετά τη δημιουργία της Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC), η Renault ετοιμάζεται για την επιτυχή κατασκευή του πρώτου τοπικού οχήματος της το 2016.
Προοπτικές πωλήσεων για τον όμιλο Renault το 2015
Το 2015, η παγκόσμια αγορά αναμένεται να καταγράψει μια μέτρια αύξηση του 2% σε σύγκριση με το 2014. Η ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται επίσης να αυξηθεί κατά 1 έως 2%, ενώ η αγορά της Γαλλίας θα παραμένει σταθερή.
“Το 2015, στο πλαίσιο της αγοράς που παραμένει αβέβαιο, εμείς θα συνεχίσουμε να προχωρούμε το μεσοπρόθεσμο σχέδιο μας, Renault Drive the Change. Η αύξησης των παγκόσμιων όγκων μας, η ενίσχυση της θέσης μας στην Ευρώπη και οι βελτιώσεις στις θέσεις μας στις κύριες αναδυόμενες αγορές μας είναι οι στόχοι. Η ανάπτυξή μας θα διατηρηθεί, με ένα τάχη σχέδιο νέων προϊόντων, με πέντε νέα μοντέλα »,
δήλωσε ο Jérôme Stoll, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής, Διευθύνων Σύμβουλος απόδοσης και Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Πωλήσεων και Μάρκετινγκ.
Group sales by region PC+LCV
At end December 2014 | At end December 2013 | % var | |
France | 577,601 | 547,694 | 5.5 |
Europe* (excluding France) | 887,01 | 754,202 | 17.6 |
France + Europe Total | 1,464,611 | 1,301,896 | 12.5 |
Eurasia | 389,703 | 411,87 | -5.4 |
Americas | 416,934 | 466,891 | -10.7 |
Africa, Middle East and India | 308,012 | 339,289 | -9.2 |
Asia Pacific | 133,172 | 108,237 | 23.0 |
Total Excl France + Europe | 1,247,821 | 1,326,287 | -5.9 |
World | 2,712,432 | 2,628,183 | 3.2 |
The Group’s main markets at end December 2014
Country | Sales | Market share | Country | Sales | Market share | ||
PC + LCV | PC + LCV | ||||||
1 | FRANCE | 577,601 | 26.6% | 9 | ALGERIA | 91,8 | 26.9% |
2 | BRAZIL | 237,187 | 7.1% | 10 | ARGENTINA | 84,946 | 12.9% |
3 | RUSSIA | 194,531 | 7.9% | 11 | SOUTH KOREA | 80,003 | 4.9% |
4 | GERMANY | 173,479 | 5.3% | 12 | BELGIUM + LUXEMBOURG | 77,303 | 13.0% |
5 | TURKEY | 133,212 | 17.4% | 13 | COLOMBIA | 50,362 | 16.6% |
6 | ITALY | 130,996 | 8.9% | 14 | MOROCCO | 45,174 | 37.0% |
7 | SPAIN | 127,666 | 13.2% | 15 | INDIA | 44,849 | 1.5% |
8 | UNITED KINGDOM | 109,014 | 3.9% |
1 | Duster (Renault+Dacia) | 395,35 | 234,883 (Renault) | 160,467 (Dacia) |
2 | Renault Clio IV | 378,526 | ||
3 | New Logan (Renault+Dacia) | 234,766 | 137,357 (Renault) | 97,409 (Dacia) |
4 | New Sandero (Renault+Dacia) | 227,036 | 58,927 (Renault) | 168,109 (Dacia) |
5 | Captur (Renault+RSM) | 196,592 | 178,401 (Renault) | 18,191 (RSM) |