Σε αυτή τη χρονική στιγμή του έτους (Ιανουάριος-Αύγουστος 2017), είναι συνήθως αρκετά σαφές ποιος τελικά θα κόψει το νήμα ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως μόλις τελειώσει το έτος. Το μόνο που είναι σίγουρο είναι ότι ο νικητής του περασμένου έτους η Volkswagen θα πέσει πιθανότατα στη 3η θέση. Ο αγώνας για την πρώτη θέση είναι μεταξύ της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi και της Toyota και θα μπορούσε να νικήσει είτε ο ένας είτε ο άλλος.
Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Αύγουστο, η Συμμαχία και η Toyota διαχωρίζονται με λιγότερο από ένα σφάλμα στρογγυλοποίησης και οτιδήποτε μπορεί να συμβεί στους υπόλοιπους μήνες. Ωστόσο, με ετήσια αύξηση 8,3%, η τροχιά της Συμμαχίας είναι λίγο πιο απότομη από αυτή της Toyota. Πριν από μερικές εβδομάδες, ο πρόεδρος της Συμμαχίας, Carlos Ghosn, δήλωσε ότι αναμένει ότι η Συμμαχία θα τελειώσει το έτος με 10,5 εκατομμύρια μονάδες. Αρκετά άτομα στον πλανήτη δεν ήξεραν καν για την Συμμαχία Renault-Nissan, αλλά φέτος θα μπορούσε να γίνει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Το μεγάλο πρόβλημα της Volkswagen είναι η μεγαλύτερη της αγορά η Κίνα. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα δεν αυξάνονται. Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, η κινεζική αγορά αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 4,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων της Κίνας, οι οποίες κυριαρχούν στη σύνθεση του ομίλου Volkswagen, σημείωσαν αύξηση μόλις 2,2% κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου. Η Volkswagen παρουσίασε χαμηλότερη απόδοση, καθώς οι πωλήσεις της στην Κίνα αυξήθηκαν μόνο κατά 0,7% από τον Ιανουάριο μέχρι τον Αύγουστο.
Τόσο η Συμμαχία όσο και η Toyota είναι πολύ λιγότερο εκτεθειμένες στην κινεζική αγορά, οι οποίες αυξάνουν τις πιθανότητές τους να παραμείνουν μπροστά από τον όμιλο Volkswagen.
Ταυτόχρονα, τα στοιχεία που αναφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες καθίστανται όλο και πιο δύσκολα συγκρίσιμα.
Η Toyota αναφέρει μόνο την παραγωγή. Η Volkswagen αναφέρει τις “παραδόσεις” στο χονδρικό εμπόριο – δηλαδή, αρκετά κοντά στην παραγωγή. Οι αριθμοί της Συμμαχίας είναι ένας συνδυασμός δεδομένων παραγωγής που αναφέρουν οι Nissan και Mitsubishi και οι παραδόσεις που αναφέρθηκαν από τη Renault.