Όταν πρόκειται για το χάσμα μεταξύ των οδικών αυτοκινήτων και των συγγενών του στα μηχανοκίνητα σπορ, το χάσμα ανάμεσα στο εξαιρετικά ευγενικό Renault 5 και στο πισωκινητο τέρας του Group Β είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην ιστορία.
Η λογική λέει στους κατασκευαστές ότι αν χρειαστεί να κατασκευάσουν ένα αγωνιστικό όχημα με κίνηση στους πίσω τροχού, θα πρέπει να το βασίσουν σε ένα σασί σχεδιασμένο για κίνηση στους πίσω τροχούς. Η τρέλα όμως της Renault στα τέλη της δεκαετίας του εβδομήντα, χωρίς πλατφόρμα σχεδιασμένη για κίνηση στους πίσω τροχούς, είχε την φιλοδοξία να κυνηγήσει την Lancia Stratos! Βασίστηκε στο supermini (με εμπρός κίνηση) Renault 5.
Σίγουρα, το R5 έπρεπε τροποποιηθεί από πάνω μέχρι κάτω , έως ότου μπορέσει να γίνει ένα τέρας του Group B με κίνηση στους πίσω τροχούς, αλλά η Renault τα κατάφερε, εμπνέοντας στην συνεχεία τις Peugeot και MG να ακολουθήσουν με τα 205 T16 και MG 6R4 στα μέσα της δεκαετίας του ’80.
Το Renault 5 Turbo φορούσε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα Cléon-Fonte 1397cc τοποθετημένο στο κέντρο, ο οποίος ήταν ρυθμισμένος να παράγει μέχρι και 350 ίππους μέχρι το 1985.
Το γνωστό Petrolicious έβγαλε βόλτα μια ρεπλικα του μοντέλου στα βουνά της νότιας Γαλλίας. Απολαύστε:
Photo: petrolicious.com