Πριν από δύο χρόνια, ο Carlos Ghosn δήλωσε ότι η Συμμαχία Renault-Nissan θα είναι ένας από τους τρεις κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως μέχρι το 2018. Η πρόβλεψη αυτή έχει γίνει πραγματικότητα ένα χρόνο νωρίτερα, κυρίως λόγω της προσθήκης της Mitsubishi το 2016. Τώρα ο Ghosn πιστεύει ότι η συμμαχία θα μπορούσε σύντομα να περάσει τους Ομίλους Volkswagen και Toyota παίρνοντας στην πρώτη θέση!
«Είμαστε μεταξύ των τριών κορυφαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων από τον Ιανουάριο στον όγκο των πωλήσεων και αναμένουμε να είμαστε στην πρώτη θέση μέχρι τα μέσα του – αν και αυτό δεν ήταν ο στόχος μας», είπε ο Ghosn στους μετόχους της ετήσιας συνάντησης της Renault την περασμένη εβδομάδα (διαβάστε περισσότερα).
Μέσα στους τέσσερις πρώτους μήνες, η συμμαχία είναι κοντά στους δύο πρώτους. Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς JATO Dynamics, το VW Group έχει πουλήσει 3,32 εκατομμύρια οχήματα, η Toyota 3,06 εκατομμύρια και Renault-Nissan 3,02 εκατομμύρια. Η JATO χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό ταξινομήσεων οχημάτων και λιανικών πωλήσεων για να φθάσει στα στοιχεία αυτά.
Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής αυτοκινήτων της JATO, δήλωσε ότι είναι αβέβαιο εάν η συμμαχία Renault-Nissan θα μπορούσε να φτάσει στο Νο. 1 φέτος. Ωστόσο, η Renault-Nissan κατατάσσεται μπροστά από το VW Group και την Toyota όσον αφορά τη μελλοντική ανάπτυξη, δεδομένης της δύναμης της εταιρείας σε SUV και ηλεκτρικά οχήματα και του τεράστιου δυναμικού στην αγορά της Κίνας και άλλες αναδυόμενες αγορές.
Η Renault-Nissan “δείχνει προς τη σωστή κατεύθυνση με πολλούς τρόπους”, δήλωσε ο Munoz, “Διαχειρίζονται πολύ καλά τα εμπορικά σήματα τους, όπου η Renault είναι αδύναμη, η Nissan είναι ισχυρή και αντίστροφα”.
Χωρίς συγχωνεύσεις ή εξαγορές, η Renault-Nissan θα μπορούσε να παραμείνει στην κορυφή των τριών για κάποιο χρονικό διάστημα. Η General Motors, τώρα Νο.4, αποκαθιστά την προσοχή της στις εγχώριες δραστηριότητες μέσω της αναμενόμενης πώλησης των ευρωπαϊκών εμπορικών σημάτων Opel και Vauxhall στο PSA Group και την απόσυρσή της από την ινδική αγορά.
Ταχύτερη ανάπτυξη
Η επιτυχία του Ghosn ήταν κάτι περισσότερο από το να προσθέσουμε καθαρά τη Mitsubishi Motors, η οποία πώλησε περίπου 934.000 οχήματα το 2016, με την συμμαχία και τη Nissan να παίρνει ένα controlling stake το περασμένο φθινόπωρο.
Συνολικά, μέχρι τον Απρίλιο, οι παγκόσμιες πωλήσεις της συμμαχίας αυξήθηκαν κατά 8% σε ετήσια βάση, ενώ η Toyota αυξήθηκε κατά 6% και το VW Group κατά 1%.
Μεταξύ των μεμονωμένων μαρκών της, η Nissan αυξάνεται κατά 7%, η Renault 10%, η Mitsubishi 5% και η Dacia 7%, σύμφωνα με την JATO. Στην Ρωσία, η Lada, η οποία είναι πλέον πλήρως ενοποιημένη στον ισολογισμό της Renault, έχει αυξηθεί κατά 8%, καθώς η ρωσική αγορά παρουσιάζει σημάδια αναστροφής της απότομης πτώσης. Η κορυφαία μάρκα της Nissan, η Infiniti, αυξήθηκε κατά 24% και η εταιρία Renault-Samsung στην Νότια Κορέα αυξήθηκε κατά 38%. Η Datsun της Nissan, το μικρότερο εμπορικό σήμα της συμμαχίας, παρουσίασε πτώση τον Απρίλιο κατά 2%.
Τα SUV υπήρξαν τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα τμήματα οχημάτων τα τελευταία χρόνια και η συμμαχία έχει το μεγαλύτερο παγκόσμιο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία αυτή, στο 12%, σύμφωνα με την JATO. Το Nissan X-trail είναι το πιο δημοφιλές SUV παγκοσμίως και οχήματα όπως το Dacia Duster και το Renault Kwid απευθύνονται στις αναδυόμενες αγορές στην Ινδία, τη Βραζιλία και τη Μέση Ανατολή, δήλωσε ο Munoz. “Τα SUV οδηγούν την παγκόσμια ανάπτυξη και είναι πολύ ισχυρά σε αυτό το τμήμα”, δήλωσε.
Ηγέτες στα Ηλεκτρικά οχήματα
Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν μικρές, τα Renault Zoe και Nissan Leaf είναι οι ηγέτες της αγοράς και αν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυξάνονται καθώς οι κανονισμοί για τις εκπομπές διογκώνονται, η συμμαχία θα ωφεληθεί.
Ωστόσο, ο όμιλος VW εξακολουθεί να είναι τρομερός, ανέφερε ο Munoz, με ισχυρές πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ηγετικής θέσης πωλήσεων στην Ευρώπη, όπου βρίσκεται στην πρώτη θέση και η μεγαλύτερη αγορά του είναι στην Κίνα. Επίσης, καθίσταται ανταγωνιστικότερος στις κατηγορίες SUV και crossover, με μοντέλα όπως το Atlas και το επερχόμενο T-Roc, το Seat Ateca και το επερχόμενο Arona, καθώς και το Skoda Kodiaq και το Karoc που θα κυκλοφορήσει σύντομα.
*Το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά στο autonews.com