Η Renault ετοιμάζετε να λανσάρει την πέμπτη γενιά Clio, στις αρχές του επόμενου έτους.
Το αφεντικό σχεδιασμού Laurens van Den Acker επιβεβαίωσε την ημερομηνία έναρξης του Supermini στο Βρετανικό Autocar το Σεπτέμβριο και τώρα αυτές οι νέες κατασκοπευτικές φωτογραφίες δείχνουν ότι τα τελικά στάδια των δοκιμών του πρωτοτύπου βρίσκονται σε εξέλιξη στη Νότια Ευρώπη.
Ο Van den Acker δήλωσε επίσης ότι ο σχεδιασμός έχει τελειώσει. “Έχει τελειώσει, έχει γίνει, είναι έτοιμο. Θα παρουσιαστεί στις αρχές του επόμενου έτους. Θα είναι υπέροχο. Πρέπει να είναι. Θα είναι το καλύτερο Clio που έχουμε κάνει ποτέ. “
Το Clio θα διακριθεί από τους αντιπάλους του ως ένα από τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικά μοντέλα της κατηγορίας του όταν θα ξεκινήσει το 2019. Η κίνηση αποτελεί μέρος της προσπάθειας του γαλλου κατασκευαστή να διατηρήσει το supermini του στην πρωτοπορία της κατηγορίας, απέναντι στον αυξανόμενο ανταγωνισμό από συμπαγή SUV, στα οποία αρχίζουν να χάνουν τα παραδοσιακά μικρά αυτοκίνητα.
Ο Van den Acker δήλωσε ότι οι επικρίσεις των σημερινών εσωτερικών χώρων των οχηματων της Renault οδήγησαν τους Γάλλους να επικεντρωθούν σε αυτή την περιοχή για μελλοντικά μοντέλα. “Στο εσωτερικό προσπαθούμε να κάνουμε τη διαφορά. ” Σε αυτό είναι που πραγματικά έχουμε επικριθεί τα τελευταία χρόνια, και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια πολύ συνεκτική ιδέα.”
Το επόμενο Clio θέλει να παντρευτεί μια εκλεπτυσμένη εξωτερική εμφάνιση με ένα δραματικό νέο εσωτερικό που κυριαρχείται από μια οθόνη ψυχαγωγίας τύπου Tesla. Θα είναι επίσης ικανό για ημιαυτόνομη οδήγηση.
Το εξωτερικό στυλ θα είναι εξελικτικό, διατηρώντας τα στοιχεία όπως οι πίσω πόρτες λαβές κρυμμένα στα πλαίσια της πόρτας, αν και με μια πιο μεγαλόπρεπη εμφάνιση, σύμφωνα με το Mégane. Αναμένεται επίσης να πάρει τα σχεδιαστικά στοιχεία από το concept car Symbioz, που παρουσιάστηκε πέρυσι.
Το εσωτερικό θα αντανακλά το Mégane, παίρνοντας ένα άλμα από το παραδοσιακό υλικό σε ένα μεγάλο ψηφιακό ταμπλό και μια οθόνη ψυχαγωγίας τύπου tablet. Αυτό θα το ξεχωρίσει από τους αντιπάλους όπως το Ford Fiesta και το Volkswagen Polo, που έχουν μικρότερες, πιο παραδοσιακές οθόνες αφής.
Το νέο Clio θα πατάει στην πλατφόρμα CMF-B, μια ενημερωμένη έκδοση αυτής που χρησιμοποιήθηκε στο υπάρχον μοντέλο και μοιράστηκε με το Nissan Micra.
Θα χρησιμοποιήσει βενζινοκινητήρες 1,0 λίτρων και 1,3 λίτρων, οι τελευταίοι αναπτύχθηκαν με τη Mercedes, καθώς και πετρελαιοκίνητο των 1,5 λίτρων μέχρι 115 ίππους. Ένα 48V ήπιο υβριδικό σε συνδυασμό με τον 1,5 dCi, σχεδιάζεται αλλά δεν θα είναι διαθέσιμο κατά το λανσάρισμα. Ένα μοντέλο plug-in θεωρείται ότι αναμένεται το 2020.
Πέρυσι, ο πρόεδρος της Renault Carlos Ghosn ανακοίνωσε ότι ο γάλλος κατασκευαστής θα ξεκινήσει οκτώ νεα ηλεκτρικά οχήματα τα επόμενα πέντε χρόνια. Ωστόσο, μια πλήρως ηλεκτρική παραλλαγή του Clio δεν αναμένεται να είναι μία από αυτές.
Αυτό συμβαίνει επειδή τα στελέχη της Renault ανησυχούν ότι θα κλέψει τις πωλήσεις από το υπάρχον ηλεκτρικό supermini ΖΟΕ. Το ZOE ήταν το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη το 2017.
Θα υπάρξει όμως και ένα νέο Clio RS. Το hot-hatch θα παρουσιαστεί το 2020. Το επόμενο Clio RS θα μπορούσε να μεταφέρει τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων του τρέχοντος αυτοκινήτου, αλλά είναι πιθανότερο να υιοθετήσει τον βενζινοκινητήρα 1.8-λίτρων turbo από το νέο Mégane RS, αλλά με λιγότερη ισχύ.
Η Volkswagen ακολούθησε μια παρόμοια στρατηγική με τη χρήση ενός detuned Golf GTI κινητήρα στο Polo GTI που ξεκίνησε πρόσφατα.
Η άλλη σημαντική πρόοδος είναι η αυτόνομη τεχνολογία, την οποία δεν βλέπουμε συχνά σε αυτή την κατηγορία οχηματων. Το Clio θα διαθέτει επίπεδα 1ου και 2ου επιπέδου αυτονομίας, τα οποία μοιράζονται με οχήματα της Nissan.
Το πρώτο επίπεδο σημαίνει ότι θα έχει τα πιο πρόσφατα συστήματα ασφαλείας, όπως το προσαρμοστικό σύστημα ελέγχου ταχύτητας και τη λωρίδα οδήγησης, όλο και πιο δημοφιλές στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, αλλά το δεύτερο επίπεδο είναι η μεγαλύτερη αλλαγή: το Clio θα έχει δυνατότητα χωρίς χεριά στο τιμόνι (αν και η χρήση του παραμένει παράνομη ), έχοντας τη δυνατότητα να σταθμεύει και να διατηρεί τη λωρίδα από μόνο του.
Φωτογραφίες: autocar.co.uk