Το Renault R5 Turbo όπως γνωρίζεται ήταν ένα mid-engined, με κίνηση πίσω που κατασκευάστηκε για να ομολογκαριστή για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι στη δεκαετία του ’80. Το μικρο μεταξόνιο του, το μικρό βάρος και ο turbocharged 1.4-λίτρων, το έκανε ένα ευκίνητο όχημα και παρά το γεγονός ότι ανταγωνίστηκε με το Audi Sport Quattro με κίνηση στους τέσσερις τροχούς, άλλαξε τους αγώνες ραλι για πάντα, το μικρο σε βάρος Renault 5 κατάφερε να κερδίσει τέσσερις αγώνες του παγκόσμιου πρωταθλήματος ραλι από το 1981 έως το 1986.
Παρόλο που η Renault πώλησε αυτοκίνητα στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το 1991, το R5 Turbo δεν πωλήθηκε ποτέ εκεί, αν και μια χούφτα εισήχθη από τη Sun International στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ένα από τα οποία μόλις εμφανίστηκε στο site δημοπρασιών αυτοκινήτων Bring A Trailer την Τρίτη, προς πώληση από αντιπροσωπεία.
Αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι κανονικό R5 Turbo, ωστόσο είναι ένα R5 Turbo 2 Evolution με τον αριθμός 49 των αρχικών 200 οχημάτων που απαιτούνταν για την αναγνώριση του από την FIA για την κατηγορία Group B. Αυτά τα οχήματα “8221” διαφοροποιούνται με οροφή αλουμινίου, πόρτες αλουμινίου και αναβαθμισμένους κινητήρες που χρησιμοποιούν διαφορετικό υπερσυμπιεστή, τροποποιημένη κυλινδροκεφαλή, φλάντζα κεφαλής και στροφαλοφόρο άξονα, καθώς και βίδα ρύθμισης ροπής.
Ο αριθμός 49 εδώ αποκτήθηκε από τον αρχικό ιδιοκτήτη στις ΗΠΑ το 2002 και έχει συγκεντρώσει μόλις 13.715 μίλια στην 33χρονη ζωή του. Έλαβε πλήρες σέρβις το Φεβρουάριο και είναι ως επί το πλείστον εργοστασιακό, εκτός από κάποιες ήπιες λειτουργικές τροποποιήσεις, που αποτελείται από ρυθμιζόμενο ρυθμιστή ώθησης, αναβαθμισμένα φρένα και εξάτμιση Devil κα.
Οι πρώτες προσφορές έχουν ήδη ωθήσει την τιμή στα 36.000 δολάρια.
Μάθετε περισσότερα: https://bringatrailer.com/listing/1985-renault-r5-turbo-2-5/
Photos: bringatrailer.com