Το σκάνδαλο Dieselgate φαίνεται ότι θα μας απασχολεί για αρκετό καιρό ακόμη. Οι γαλλικές αρχές ερευνούν την Renault σχετικά με το αν κατασκευάζει αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες οι οποίοι εκπέμπουν ρύπους πάνω από τα επιτρεπτά όρια που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα, εξετάζεται αν ο τετρακύλινδρος dCi κινητήρας εκπέμπει περισσότερα από το επιτρεπτό, οξείδια του αζώτου. Μάλιστα, επισημαίνεται πως γίνεται χρήση ενός παράνομου λογισμικού, όμοιου με αυτό της Volkswagen που είχε τοποθετηθεί σε πάνω από μισό εκατομμύριο οχήματα στις ΗΠΑ.
Μια λίστα με τα μοντέλα δεν έχει δημοσιευθεί ακόμη. Ωστόσο αξίζει να αναφερθεί ότι ο κινητήρας dCi χρησιμοποιείται σε εκατοντάδες μοντέλα της εταιρείας, όπως τα Clio, που είναι ένα από τα καλύτερα σε πωλήσεις οχήματα στην Ευρώπη, τα Talisman, τα Scenic, τα Espace και τα Captur. Στις ΗΠΑ δεν υπάρχουν οχήματα με αυτόν τον κινητήρα.
Η απάντηση της Renault
Το Groupe Renault αναγνωρίζει, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να λάβουν επίσημη επιβεβαίωση αυτών σε αυτό το στάδιο, το άνοιγμα των δικαστικών ερευνών, με την αιτιολογία της “εξαπάτησης για τις βασικές ιδιότητες και τις επιθεωρήσεις που διενεργήθηκαν, και τα γεγονότα που οδήγησαν ότι τα προϊόντα είναι επικίνδυνα για την υγεία του ανθρώπου ή των ζώων”.
Αυτή η νέα εξέλιξη στη διαδικασία αφήνει να εννοηθεί ότι ο εισαγγελέας επιθυμεί να συνεχίσει τις έρευνες.
Σε αυτό το πλαίσιο, το Groupe Renault, το οποίο προτίθεται να προστατεύσει τα δικαιώματά του, θυμίζει την σταθερή θέση του.
1. Η Renault είναι σύμφωνη με τη γαλλική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
2. Τα οχήματα Renault είναι πιστοποιημένα σύμφωνα με τους νόμους και τους κανονισμούς. Είναι συμβατά με τα ισχύοντα πρότυπα.
3. Τα οχήματα Renault δεν είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό εξαπάτησης που επηρεάζουν τα συστήματα αντιρρύπανσης.
4. Τα κράτη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι αρχές και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν όλοι την άποψη ότι πρέπει να ενισχυθούν οι απαιτήσεις των σχετικών κανονισμών. Αυτός είναι ο σκοπός του μελλοντικού κανονισμού Euro6d.
Το Groupe Renault υπενθυμίζει ότι Μάρτιο του 2016 υπέβαλε στην ανεξάρτητη τεχνική Επιτροπή ένα πλήρες οξειδίων του αζώτου (NOx) σχέδιο μείωσης των εκπομπών για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα Euro6b σε χρήση από πελάτη, το οποίο είχε κριθεί διαφανή, ικανοποιητικό και αξιόπιστο.