Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου Renault, ο Carlos Ghosn επιβεβαίωσε την έναρξη της δεύτερης γενιάς του Duster το 2017. To Duster 2 θα παρουσιαστεί στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης στα μέσα Σεπτεμβρίου.
Οι πληροφορίες πέρασαν εντελώς απαρατήρητες, αλλά ο Carlos Ghosn, το μεγάλο αφεντικό της Renault/Nissan Alliance, ανακοίνωσε την εμπορευματοποίηση του νέου Duster χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες. Αυτή η δεύτερη γενιά θα κάνει την πρώτη δημόσια εμφάνισή του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης στα μέσα Σεπτεμβρίου.
Εξωτερική σχεδίαση
Προς το παρόν, τα στελέχη της Dacia παραμένουν διακριτικά σχετικά με τον αντικαταστάτη, προκειμένου να διατηρηθεί η εμπορική καριέρα του σημερινού μοντέλου. Υπενθυμίζεται ότι είναι το 7ο SUV σε πωλήσεις στην Ευρώπη, το 2016 (141.300 μοντέλα) και 5ο στη Γαλλία (36.428 μοντέλα).
Τι πρέπει να αναμένουμε;
Οι ρουμάνοι μηχανικοί δεν ξεκίνησαν σε λευκό χαρτί για την ανάπτυξη του νέου μοντέλου. Αυτό αποκλείει τη μη ρεαλιστική υπόθεση ότι το Duster II χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα CMF/C των Nissan Qashqai και Renault Kadjar. Εάν η βάση είναι η ίδια με αυτή της τρέχουσας έκδοσης, θα πρέπει να επανασχεδιαστεί και να εκσυγχρονιστεί, προκειμένου να λάβει νέο εξοπλισμό. Το ρουμάνικο SUV θα πρέπει έτσι να επωφεληθεί από τις βελτιώσεις που έγιναν στο Renault Kaptur (πωλείται στη Ρωσία και τη Βραζιλία) που χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα.
Κάτω από το καπό, δεν θα υπάρξουν εκπλήξεις. Στην ουσία, ο 1.2 TCe 125 θα συνεχίσει την αποστολή του. Η μόνη αβεβαιότητα αφορά την entry level έκδοση: 0,9 TCe 90 ή 1.2 TCe 100;
Σε ντίζελ, ο 1.5 dCi θα εξακολουθεί να είναι μέρος του παιχνιδιού, αλλά στην έκδοση του Euro 6C (σε ισχύ τον Σεπτέμβριο του 2017). Ο κινητήρας αυτός θα ωφεληθεί από πολλές εξελίξεις, η κυριότερη είναι η τοποθέτηση ενός καταλύτη SCR, που είναι απαραίτητη για την επίτευξη του ορίου των εκπομπών NOx. Εκτός από τα μηχανικά κιβώτια, το Duster θα έχει πάντα τη μετάδοση διπλού συμπλέκτη EDC, το οποίο θα μπορούσε επίσης να το δούμε και με κινητήρα βενζίνης TCe.
Μια έκδοση επτά θέσεων;
Οι πιο επίμονες φήμες μιλούν για το Μεγάλο Duster με επτά θέσεις. Γιατί όχι, αλλά αυτό το μοντέλο θα πρέπει να βασίζεται σε μια άλλη πλατφόρμα με ένα επίμηκες μεταξόνιο. Ένας περιορισμός που καταπνίγει το έργο αυτό εν τη γενέσει του. Ειδικά δεδομένου ότι οι οικογένειες μπορούν ήδη να στραφούν προς το μοντέλο Lodgy που προσφέρει έως και επτά θέσεις.