Το σύστημα τετραδιεύθυνσης υπήρξε εδώ και πολλά χρόνια. Οι Ιάπωνες είχαν μεταμοσχεύσει αυτό το σύστημα στα αυτοκίνητά τους (Honda Prelude κ.λπ.) πριν την εγκαταλείψουν, ιδίως λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας και συχνά υψηλού κόστους.
Ωστόσο, εδώ και αρκετό καιρό, το σύστημα τετραδιεύθυνσης βρίσκεται σε ισχύ εξαιτίας της τεχνολογικής προόδου. Η Renault προσφέρει το εν λόγω σύστημα (4Control) παλαιότερα στην Laguna, και στα τωρινά Talisman, Espace και Mégane GT και σύντομα στο RS. Από άλλες εταιρείες η Audi το προσφέρει στο Q7 και A8.
Ποιο είναι το νόημα ?
Το σύστημα τετραδιεθυνσης έχει πολλές λειτουργίες, οι οποίες εξαρτώνται από την ταχύτητα και την κατάσταση του αυτοκινήτου.
Σε χαμηλές ταχύτητες, το σύστημα επιτρέπει την ευελιξία και την ικανότητα προς ελιγμό. Όταν ο οδηγός γυρίζει το τιμόνι, οι πίσω τροχοί περιστρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση των μπροστινών τροχών. Έτσι, με το ελαφρύ χειρισμό του τιμονιού, το αυτοκίνητο κρατάει περισσότερο, γεγονός που βελτιώνει την ακτίνα περιστροφής και επιτρέπει την καλύτερη διαχείριση στις στροφές.
Όταν η ταχύτητα είναι υψηλότερη (πάνω από 60-80 km/h ανάλογα με τον κατασκευαστή), το σύστημα τετραδιευθυνσης σταθεροποιεί το αυτοκίνητο. Οι πίσω τροχοί περιστρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός τροχούς.
Σε ορισμένους κατασκευαστές, οι πίσω τροχοί διεύθυνσης χρησιμοποιούνται επίσης κατά την πέδηση έκτακτης ανάγκης. Σε αυτή την περίπτωση, οι πίσω τροχοί κάμπτονται στο εσωτερικό, δημιουργώντας μεγαλύτερη τριβή, γεγονός που μειώνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου.
Πως δουλεύει ?
Σε γενικές γραμμές, και στα πιο πρόσφατα μοντέλα, οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα. Εδώ, δεν υπάρχει ζήτημα στήλης τιμονιού ή οποιουδήποτε μηχανικού συστήματος με τη στενή έννοια. Σημειώστε ότι όλα τα αυτοκίνητα δεν χρησιμοποιούν τις ίδιες τεχνολογίες. Τα παλαιότερα δεν είχαν ηλεκτρική βοήθεια, άλλοι βασίζονταν σε μια σχάρα συνδεδεμένη με έναν ηλεκτρικό ενεργοποιητή.
Για τα πιο πρόσφατα, υπάρχουν συγκεκριμένα δύο ενεργοποιητές ή ηλεκτροκινητήρες, ένας διατεταγμένος σε κάθε τροχό και συνδεδεμένος με μια ράβδο σύνδεσης. Ανάλογα με την ταχύτητα και την ακτίνα του τιμονιού που επιβάλλει ο οδηγός, ο υπολογιστής του αυτοκινήτου θα χειριστεί αυτά τα δύο ηλεκτρικά συστήματα για να γυρίσει τους τροχούς λίγες μοίρες προς τα δεξιά, αριστερά ή μέσα σε φρένο έκτακτης ανάγκης.
Renault 4Control
Το πλαίσιο 4Control, μια νέα τεχνολογία, που αναπτύχθηκε από κοινού από τη Renault και την Renault Sport, συνδυάζει την οδηγική απόλαυση, τον άριστο χειρισμό και την αυξημένη ασφάλεια.
Μια σημαντική τεχνολογική καινοτομία, το πλαίσιο 4Control παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2007 στα Laguna GT και Laguna Coupé.
Η τεχνολογία 4Control διαχειρίζεται τη δυναμική του οχήματος ηλεκτρονικά. Το όχημα είναι εφοδιασμένο με ηλεκτρονικό ελεγκτή που παρακολουθεί συνεχώς τη συμπεριφορά του οχήματος: ταχύτητα, γωνία τιμονιού, τύπος οδήγησης κ.λπ.
Με βάση αυτές τις παραμέτρους, ο ελεγκτής στέλνει την κατάλληλη εντολή στροφής στους πίσω τροχούς. Επομένως, η τροχιά του οχήματος διαμορφώνεται και διορθώνεται συνεχώς.
Το 4Control προσφέρει βέλτιστη ακρίβεια για βελτιωμένη απόλαυση στο χειρισμό, ανεξάρτητα από το στυλ οδήγησης ή την ταχύτητα οδήγησης.
Κάτω από 60 km / h, οι πίσω τροχοί έχουν σχεδιαστεί για να γυρίζουν προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς, με μέγιστη γωνία 3,5 °. Αυτό διευκολύνει τους ελιγμούς και μειώνει τον κύκλο στροφής.
Από 60 km/h και άνω, το όχημα προσφέρει οδήγηση υψηλής ακρίβειας. Οι πίσω τροχοί γυρίζουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός τροχούς. Αυτό εξουδετερώνει τη φυγόκεντρη δύναμη που ωθεί το πίσω άκρο προς τα έξω στις στροφές, βελτιώνοντας σημαντικά τη σταθερότητα του οχήματος.
Το 4Control έχει σχεδιαστεί για να ενισχύει την ασφάλεια σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και δύσκολες καταστάσεις πέδησης. Με την ενσωματωμένη μνήμη των γωνιών του τιμονιού, ο ελεγκτής μπορεί να ανιχνεύσει μια κατάσταση αποφυγής ανά πάσα στιγμή. Η οπίσθια γωνία πέδησης διορθώνεται αυτόματα για να διατηρηθεί σταθερό το όχημα.