Η Lada Γαλλίας κλείνει τελικά τις πόρτες της μετά από μια περιπέτεια που ξεκίνησε το 1978.
Οι πληροφορίες αποκαλύφθηκαν πριν από περίπου δέκα ημέρες όπως αναφέρει το fr.motor1.com, μετά από μια επικοινωνία με μια εσωτερική πηγή της θυγατρικής στη Γαλλία. Μετά το κλείσιμο ορισμένων μηνών το 2009, η Lada Γαλλίας είχε ξαναρχίσει την περιπέτεια στην Γαλλική επικράτεια και είχε εγκαταστήσει τις νέες εγκαταστάσεις της στο Coignères, Yvelines. Δυστυχώς, η μητρική εταιρεία, που βρίσκεται στη Ρωσία, δεν έστειλε πλέον αυτοκίνητα στη γαλλική θυγατρική της. Μόνο η προμήθεια ανταλλακτικών ήταν ακόμα εξασφαλισμένη. Ως απόδειξη, οι πωλήσεις είχαν καταρρεύσει τα τελευταία χρόνια με μόνο περίπου εξήντα πωλήσεις το 2014 και τρεις φορές λιγότερο το 2015.
Έτσι, τον Οκτώβριο, το δικαστήριο των Βερσαλλιών κήρυξε την εκκαθάριση της Lada Γαλλίας. Η κατάσταση αυτή οφείλεται προφανώς στη συνολική έλλειψη εμβέλειας στη Γαλλία, που επηρεάζει όλα τα μοντέλα της μάρκας και σε μια στρατηγική απόφαση της Renault, η οποία, ως υπενθύμιση, είναι πλέον η πλειοψηφία των μετόχων της Ρωσικής μάρκας. Η απόφαση αυτή συμβαίνει βεβαίως για να μην αναμειχθεί μελλοντικά η Lada και η Dacia στην ίδια αγορά. Προς το παρόν, η Lada δεν είναι απόλυτα υγιείς σαν εταιρεία, αλλά με την ανάκαμψη της αγοράς στη Ρωσία – η οποία υπέστη τρομερή κάθοδο τα τελευταία χρόνια – η Lada αρχίζει τελικά να βλέπει φως στο τούνελ.
Διαβάστε επίσης:
>>Ρωσία | Renault: Η Avtovaz ανακάμπτει
>>Πώς η Renault επανεκκινεί την Lada
Χάρη στην εξαγορά της AvtoVAZ (μητρική εταιρεία της Lada) και την πίεση του Κρεμλίνου για την απόλυση του Bo Andersson, πρώην διευθυντή της Lada-AvtoVAZ, η Renault ξεκίνησε μια βαθιά αναδιάρθρωση της γκάμας οχημάτων και μια πλήρη ανανέωση. Η αύξηση των πωλήσεων των Lada Vesta και Xray, δύο νέων προϊόντων, αντιπροσωπεύει σήμερα το 34% των όγκων πωλήσεων. Μετά από αυτό, η Renault σίγουρα δεν θέλει να φέρει απέναντι τη Lada και τη Dacia στη Γαλλική αγορά. Επομένως, η Lada θα πρέπει να έχει ως στόχο πιο απομακρυσμένες χώρες, στην Ανατολική Ευρώπη, για παράδειγμα, ή ακόμα και στη Μέση Ανατολή. Το σχέδιο εξαγωγής για τα επόμενα έτη περιλαμβάνει την Τσεχία και τη Σλοβενία.
Προς το παρόν, η Lada Γερμανίας παραμένει ο μόνος ενεργός εισαγωγέας στην ευρωπαϊκή επικράτεια.