Η Renault και η Nissan αποφάσισαν να αναστείλουν το σχέδιο εμπορίας ενός οχήματος κυψελών καυσίμου που ανέπτυσσαν με τις Daimler και Ford.
Σύμφωνα με ένα σχέδιο που ξεκίνησε το 2013, οι εταίροι σχεδίαζαν να αναπτύξουν βασικά εξαρτήματα που θα βοηθούσαν και τους τέσσερις να μειώσουν το κόστος ανάπτυξης τους. Η Nissan και η Renault οδήγησαν στην ανάπτυξη των κυψελών καυσίμου – στην πηγή ενέργειας των οχημάτων – ενώ η Daimler επικεντρώθηκε στο συνδυασμό αυτών των κυψελών με εξαρτήματα όπως οι κινητήρες σε ένα βιώσιμο σύστημα κυψελών καυσίμου. Η ομάδα ήταν αποφασισμένη να καταλήξει σε ένα προσιτό, μαζικής παραγωγής αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου ήδη από το 2017.
Παρόλο που η δέσμευση αυτή έχει εγκαταλειφθεί, η Nissan και η Renault αναμένεται να συνεχίσουν να συνεργάζονται με τη Daimler και τη Ford για την έρευνα που αφορά τα οχήματα κυψελών καυσίμου. Η συμμαχία της Renault-Nissan θα μετατοπίσει την προσοχή της σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία όλο και περισσότερο θεωρούνται το μέλλον των αυτοκινήτων.
Οι κυψέλες καυσίμου παράγουν ηλεκτρική ενέργεια αξιοποιώντας τη χημική αντίδραση που παράγεται από το υδρογόνο στη δεξαμενή καυσίμου και το ατμοσφαιρικό οξυγόνο. Η ενέργεια τροφοδοτεί έναν ηλεκτρικό κινητήρα που προωθεί το αυτοκίνητο. Αυτά τα οχήματα ήταν κάποτε γνωστά ως το απόλυτο οικολογικό αυτοκίνητο, καθώς δεν έκπεμπαν καυσαέρια και αέρια θερμοκηπίου. Αλλά είναι δαπανηρά και οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου που χρειάζονται για ευρεία υιοθέτηση δεν έχουν κατασκευαστεί.
Παρόλα αυτά, η Toyota, η παγκόσμια ηγέτιδα στην ανάπτυξη κυψελών καυσίμου, σκοπεύει ακόμα να πουλήσει περισσότερα από 30.000 από αυτά τα αυτοκίνητα κάθε χρόνο, ξεκινώντας το 2020.
Source: asia.nikkei.com
Photos: carmagazine.co.uk