Η ρουμάνικη ιστοσελίδα Automarket συζήτησε στη Φρανκφούρτη με τον Patrice Ratti, διευθυντή του τμήματος Renault Sport. Μάθαμε τεχνικές λεπτομέρειες για το νέο Hot Hatch Megane, αλλά και για τα μελλοντικά σχέδια της Renault Sport.
>>Διαβαστε επισης: Η Renault παρουσιάζει το ολοκαίνουργιο MÉGANE R.S.
“Η πρόκλησή μας ήταν να αναπτύξουμε ένα καλύτερο αυτοκίνητο από το προηγούμενο Megane RS”, λέει η Patrice Ratti, διευθυντής της Renault Sport, στην αρχή της συζήτησης που είχε με το Automarket στη Φρανκφούρτη. Με έμφαση στην ανάπτυξη των επιδόσεων της γκάμας Renault, η Renault Sport αποκάλυψε στη Φρανκφούρτη τη νέα γενιά Megane RS, ένα Hot Hatch που προσφέρει 280 ίππους και έρχεται σε μια τεχνικά βελτιωμένη καθαρή έκδοση.
Patrice Ratti για …
… σύστημα διεύθυνσης 4control:
Ο κύριος στόχος μας στην ανάπτυξη του Megane RS είναι να επιτύχουμε ένα υψηλό επίπεδο αυτού που αποκαλούμε “Cornering Talent”, μια κορυφαία απόδοση. Με αυτή την έννοια, το πρώτο σημείο συζήτησης είναι το πλαίσιο. Έχουμε παρουσιάσει για πρώτη φορά ένα ολοκληρωμένο σύστημα διεύθυνσης 4Control, το οποίο είναι πολύ αποδοτικό αφενός σε χαμηλές ταχύτητες σε στροφές, προσφέροντας κορυφαία ευελιξία και από την άλλη προσφέρει σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες.
Με το σύστημα 4Control, το σύστημα διεύθυνσης δεν υφίσταται κανένα συμβιβασμό, επομένως μιλάμε για άμεσο όφελος. Υπάρχουν επίσης έμμεσα οφέλη, όπως το γεγονός ότι το σύστημα αυτό καθιστά το Megane RS να μην χρειάζεται αντιολισθητικές ράβδους για να ενισχύσει τον εμπρόσθιο ή τον οπίσθιο άξονα. Η τεχνολογία του συστήματος 4Control είναι ίδια με την έκδοση GT του Megane, αλλά οι ρυθμίσεις της είναι διαφορετικές. Οι ρυθμίσεις διαφέρουν επίσης για το σύστημα Multi-Sense, το οποίο σας επιτρέπει να επιλέξετε έναν από τα επίπεδα Comfort, Normal, Sport ή Race. Για παράδειγμα, στη λειτουργία Race η ηλεκτρονική διαχείριση του συστήματος 4Control είναι διαφορετική.
… 4Control συν τετρακίνηση
Δεν ερευνήσαμε αυτή τη δυνατότητα στο Megane RS. Αλλά τεχνικά είναι δυνατόν. Το κάναμε αυτό στα αγωνιστικά αυτοκίνητα του Andros Trophy.
… μια ενδεχόμενη εμφάνιση 4Control στο Clio RS:
Η εισαγωγή του συστήματος 4Control σημαίνει ότι μια σημαντική επένδυση που πρέπει να αποφασιστεί πολύ νωρίς. Επειδή πρόκειται για απόφαση πλατφόρμας. Στην περίπτωση του Megane αποφασίστηκε σε επίπεδο πλατφόρμας, ταυτόχρονα με την ανάπτυξη του Espace, έτσι έφτασε φυσικά. Δεν νομίζω ότι είναι τεχνικά εφικτό να αναπτύξουμε ένα σύστημα 4Control στο Clio.
Από ό, τι γνωρίζουμε, μόνο η Renault και η Porsche προσφέρουν αυτήν τη στιγμή αυτό το είδος συστήματος στα μοντέλα παραγωγής. Και για την Porsche είναι ευκολότερο να αναπτυχθεί, επειδή τα αυτοκίνητά τους πωλούνται σε πολύ υψηλότερες τιμές. Επιπλέον, είμαστε οι μόνοι που έχουμε αναπτύξει αυτό το σύστημα σε έναν πίσω άξονα συστροφής, διότι στην περίπτωση της Porsche μιλάμε για μια εξελιγμένη τεχνολογία Multilink.
… Megane RS έναντι άμεσων ανταγωνιστών στην κατηγορία Hot Hatch:
Ο αριθμός των ιπποδυνάμεων είναι μια πτυχή, αλλά πρέπει επίσης να δώσουμε προσοχή στη μέγιστη ροπή, η οποία στα 390 Nm είναι μία από τις υψηλότερες στην κατηγορία. Τότε, η πρόκληση δεν ήταν να βάλουμε όλο και περισσότερη ιπποδύναμη σε αυτό το αυτοκίνητο. Ήταν εύκολο να βάλουμε έναν πολύ ισχυρό κινητήρα σε συνδυασμό με ένα σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς. Αλλά ο στόχος μας ήταν να αναπτύξουμε τη συμπεριφορά των στροφών. Και αυτό αντικατοπτρίζεται στην απόδοση του αυτοκινήτου, επειδή το Megane RS χτυπάει πολλούς ισχυρότερους αντιπάλους σε μια πίστα όπως το Nurburgring λόγω της μέγιστης ταχύτητας στις στροφές.
Ένας από τους στόχους μας ήταν να πάρουμε το ρεκόρ του Nurburgring σε όλη τη διάρκεια ζωής διαφόρων γενεών του Megane RS. Δεν θα μπορέσουμε να το κάνουμε αυτό με το μοντέλο που ξεκίνησε σήμερα, αλλά θα υπάρξει μια μεταγενέστερη έκδοση που θα έχει τη δυνατότητα να το κάνει αυτό.
… ένα μελλοντικό υβριδικό ή ηλεκτρικό Megane RS:
Όλα τα αυτοκίνητα στο μέλλον θα αποκτήσουν ένα ορισμένο επίπεδο ηλεκτροκίνησης. Επομένως, είναι ίσως το πιο πρόσφατο Megane RS που προσφέρει ένα κλασικό σύστημα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η επόμενη γενιά θα έχει θερμικό κινητήρα και ηλεκτρικό μοτέρ. Υπάρχουν πολλές δυνατότητες για κάτι τέτοιο και η λύση μικρο-υβριδικών είναι μία από αυτές.
… ενδεχόμενη έκδοση Sandero RS:
Είχαμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε μια έκδοση Sandero RS στη Νότια Αμερική με βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων. Αλλά στην Ευρώπη δεν θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε αυτόν τον κινητήρα λόγω των εκπομπών ρύπων. Δεν είχε νόημα, επομένως δεν ερευνήσαμε περαιτέρω το θέμα.
… ένα μελλοντικό SUV ή sedan Renault RS:
Σκεφτόμαστε αυτή τη δυνατότητα, αλλά τίποτα δεν έχει αποφασιστεί ακόμη. Αν συμβεί, πρέπει να είναι ένα Renault Sport, δηλαδή να προσφέρει την οδηγική απόλαυση που έχετε όταν βρίσκεστε σε ένα RS. Και με ένα SUV δεν είναι τόσο εύκολο να το χειριστείς. Ένα SUV RS δεν είναι απαγορευτικό, αλλά δεν θα το κάνουμε αν δεν γίνει σωστά.
Οι μάρκες Premium έχουν ήδη αναπτύξει σπορ SUV, αλλά αυτό συμβαίνει επειδή έχουν περισσότερα χρήματα για να επενδύσουν και τα προϊόντα μπορούν να κοστίζουν περισσότερο χωρίς προβλήματα. Το ερώτημα είναι, στην πραγματικότητα, αν μπορούμε να αναπτύξουμε ένα SUV με το σωστό σύστημα διεύθυνσης και με χαμηλότερου προϋπολογισμού μπάτζετ. Είναι η πρόκληση που αντιμετωπίζουμε.
Κάθε φορά που η Renault ξεκινά ένα καινούργιο αυτοκίνητο, εμείς, η Renault Sport, αναρωτιόμαστε αν είναι κατάλληλο για μια τέτοια αλλαγή. Πρέπει να οικοδομήσουμε μια επιχειρηματική υπόθεση, τότε πρέπει να φτάσουμε στον προϋπολογισμό για την ανάπτυξη. Και αυτά τα βήματα σημαίνουν χρόνο. Δεν νομίζω ότι θα αναπτύξουμε ποτέ ένα μονοπώλιο RS, για παράδειγμα. Αλλά ένα SUV ή οποιοδήποτε είδος sedan ή hatchback; Γιατί όχι? Αλλά είναι μια ανάλυση κατά περίπτωση.
Source: automarket.ro
Image Source: Renault/auto-moto.com