Νοτιοδυτικά του Παρισιού μέσα σε ένα τροποποιημένο Renault Espace βλέπουμε τα πρώτα κομμάτια εξέλιξης της αυτόνομης οδήγησης. Σαφώς, το όχημα επιτρέπει τη μετάβαση στην αυτόνομη λειτουργία. Με το πάτημα ενός κουμπιού, είναι δυνατό να σηκώσεις τα χέρια από το τιμόνι, τα πόδια από τα πεντάλ και να αφήσουμε τον εαυτό μας να οδηγηθεί για αρκετά χιλιόμετρα. Η αυτόνομη οδήγηση στο στάδιο που βρίσκεται είναι ικανή να αλλάζει λωρίδες, υπό την προϋπόθεση ότι ο οδηγός επικυρώνει την απόφαση.
Για αρκετούς μήνες, η Renault έχει λάβει την άδεια να δοκιμάσει έξι πρωτότυπα αυτόνομα οχήματα σε γαλλικές και γερμανικές οδούς. “Αυτό καθιστά δυνατή την απόκτηση πιο ποικίλων καταστάσεων οδήγησης”, ανέφερε ο Laurent Taupin, επικεφαλής μηχανικός της Renault του αυτόνομου οχήματος. Εξοπλισμένο με ένα σύνολο φωτογραφικών μηχανών, ραντάρ, ζώνη υπερήχων, αυτά τα οχήματα αποκομίζουν εκατομμύρια χιλιόμετρα εμπειρίας. Αυτά αναλύονται στη συνέχεια από την ομάδα της Renault που είναι επιφορτισμένη με προτζεκτ αυτόνομο αυτοκίνητο για να βελτιώσει την ανταπόκριση και την ασφάλεια του συστήματος, ειδικά στις πιο πολύπλοκες περιπτώσεις. Ο στόχος είναι να αποφευχθούν κάποια «λάθη» της τεχνητής νοημοσύνης.
Επίπεδο αυτονομίας 4
Μέχρι το 2020, η Renault ελπίζει να εμπορευτεί τα πρώτα αυτοκίνητα με αυτονομία επιπέδου 4. Αυτά θα επιτρέψουν στους οδηγούς σε ειδικές περιοχές να αφήσουν την αυτόνομη τεχνολογία να ελέγχει το όχημα. “Θα επιτρέπει στους οδηγούς να ανακτήσουν χρήσιμο χρόνο σε καταστάσεις που μπορεί να είναι βαρετές, είπε χαμογελώντας ο Laurent Taupin. Τους ερχόμενους μήνες, οι «πιλοτικοί στόλοι» θα πρέπει επίσης να ενταχθούν στα πρώτα πρωτότυπα των δρόμων, προκειμένου να συνεχίσουν να συγκεντρώνουν χιλιόμετρα και δεδομένα.
Η Renault ενδεχομένως εξετάζει τον εξοπλισμό όλων των οχημάτων της. “Το σύνολο της γκάμας είναι ενδεχομένως στοχοθετημένο, ακόμα και για εμπορικά οχήματα”, επιβεβαιώνει ο Laurent Taupin. Ταυτόχρονα, η Renault εργάζεται σε οχήματα με αυτονομία επιπέδου 5, σε συνεργασία με την Transdev. Σε αντίθεση με το Renault Espace που κυκλοφορεί, αυτή τη φορά στοχεύει στη θέση των δημόσιων συγκοινωνιών, μέσω π.χ. των ρομπότ ταξί. Αυτός είναι ένας τρόπος να τοποθετηθεί μπροστά σε μεγάλους ανταγωνιστές, ανάμεσα στους παραδοσιακούς παίκτες αυτοκινήτων, καθώς και σε ψηφιακούς γίγαντες όπως η Google, οι οποίοι προσπαθούν να βρουν το δρόμο τους στην επανάσταση της αυτονομίας.
*το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά στο usinenouvelle.com