Είναι ιδέα μιας φοιτήτριας σχεδιασμού για το προσιτό αυτό-οδηγούμενο αυτοκίνητο του αύριο
Δεν υπάρχει καμιά σχέση με την τρέχουσα σύνθεση της Dacia, καθώς η μάρκα χαμηλού κόστους ειδικεύεται στην κατασκευή απλών και οικονομικά προσιτών μοντέλων.
Ωστόσο, δεν μπορεί κανείς ποτέ να μάθει τι μπορεί να φέρει το μέλλον, όπως επιδιώκει να δείξει αυτή το concept της Dacia από το έτος 2050. Με την Cristina Enciu, μια ταλαντούχα 22χρονη ρουμάνα σχεδιάστρια, η μελέτη διερευνά τι θα δείξει η αυτοκινητοβιομηχανία της Dacia τα επόμενα 33 χρόνια.
Ενώ η μελέτη δεν είναι επίσημο πρότζεκτ της Renault ή Dacia, η Enciu την δημιούργησε κατά τη διάρκεια της πρακτικής της στο Renault Design Central Europe (RDCE) στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας, πράγμα που σημαίνει ότι έλαβε οδηγίες από τους σχεδιαστές της Renault.
Το “EF” στο όνομα σημαίνει “Ελαστικότητα και Ευελιξία”. Το EF-Vision 2050 επικεντρώνεται περισσότερο στο εσωτερικό από την εξωτερική εμφάνιση, όπως αποδεικνύεται από το γεγονός ότι δεν έχει καν τροχούς – το εξωτερικό περίβλημα είναι ένα γλυπτό σχήμα με αεροδυναμική που χρησιμοποιεί σύγχρονα υλικά.
Εάν δεν βλέπετε ομοιότητες με την τρέχουσα σύνθεση της Dacia, είναι επειδή είναι πολύ ευφυές. Ωστόσο, το επιθετικό και ρευστό σχήμα του θυμίζει λίγο το Dacia Duster Concept από το 2009 – οι λεπτές, οριζόντιες μονάδες φωτισμού σίγουρα μας το υπενθυμίζουν. Επιπλέον, η Cristina αναφέρει ότι η μετωπική ταυτότητα του concept είναι εμπνευσμένη από την τελευταία σχεδιαστική γλώσσα της Dacia, ενώ οι μπλε αποχρώσεις προέρχονται από το χρώμα που ορίζει το εμπορικό σήμα.
Τώρα ας προχωρήσουμε στο εσωτερικό, το οποίο είναι το επίκεντρο της μελέτης σχεδιασμού. Η σχεδιάστρια είχε κατά νου ένα πράγμα κατά τη δημιουργία του, και αυτή είναι η προσβασιμότητα (ένα βασικό χαρακτηριστικό της Dacia). Εκεί πηγάζει η ελαστικότητα και η ευελιξία. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται μέσα στην καμπίνα 1 + 2 είναι ελαστικά και εύκαμπτα, επιτρέποντας έτσι την αντικατάσταση των περίπλοκων μηχανισμών που χρησιμοποιούνται σε επεκτάσιμα καθίσματα, για παράδειγμα. Η λύση αυτή έχει επίσης ως αποτέλεσμα χαμηλότερο κόστος και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου.
Το κεντρικά τοποθετημένο εμπρός κάθισμα επιτρέπει στα πίσω καθίσματα να επεκτείνονται σε οριζόντια θέση, σε περίπτωση που οι επιβάτες θέλουν να ξεκουραστούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Η σχεδιαστής λέει ότι το Dacia EF-Vision 2050 θα προσφέρει επίσης συνδεδεμένες λύσεις και πλήρως αυτόνομη ικανότητα. Όταν βρίσκεστε σε λειτουργία αυτόματης οδήγησης, το κάθισμα του οδηγού μπορεί να περιστραφεί για να έρχεται σε ευθεία επαφή με τους πίσω επιβάτες. Τίποτα δεν αποκαλύφθηκε σχετικά με τον κινητήρα, αλλά υποθέτουμε ότι είναι ηλεκτρικό – μιλάμε για το έτος 2050.
Source: Automarket.ro