Η ανακοίνωση των συνομιλιών μεταξύ της Nissan και του γαλλικού κράτους για τη συγχώνευση των Renault-Nissan προκάλεσε αντιδράσεις. Ωστόσο, το σενάριο αυτό αμφισβητήθηκε από όλους τους ενδιαφερόμενους.
Ήταν ίσως μια φήμη … Αλλά η αντίδραση των αγορών ήταν αδιαφιλονίκητη: επιβεβαιώνει πλήρως το σενάριο μιας συγχώνευσης μεταξύ της Renault και της Nissan. Την έδειξε χθες μετά από την αποκάλυψη από το Reuters συνομιλιών μεταξύ της Nissan και του γαλλικού κράτους για την επανεξέταση του μεριδίου της τελευταίας (15%) στην Renault.
Αυτές οι πληροφορίες προκάλεσαν την δυναμική απόρριψη από όλους τους ενδιαφερόμενους. Η Συμμαχία Renault-Nissan περιγράφει αυτές τις φήμες ως “καθαρή κερδοσκοπία”. Αναφέρετε “μια πλήρη άρνηση” σε μια πιθανή μείωση της συμμετοχής του κράτους στην μετοχική σύνθεση της Renault. Στο γαλλικό Les Echos, δήλωσε ότι μια ολλανδική έδρα (η χώρα όπου η Συμμαχία είναι νόμιμα εγκατεστημένη) “δεν ήταν μια αποδεκτή επιλογή για την κυβέρνηση”.
Τα δικαιώματα ψήφου εξουδετερώθηκαν
Σύμφωνα με το σενάριο που ανέφερε το Reuters, ο Carlos Ghosn θα δημιούργησε μια νέα δομή για τη Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi με έδρα την Ολλανδία, η οποία θα επιβλέπει τις τρεις εταιρείες αυτοκινήτων. Η δομή αυτή θα ενσωματώνει την επιχειρησιακή διαχείριση στη θέση της μιας από τις τρεις τρέχουσες εταιρείες προκειμένου να πραγματοποιήσει μια δεύτερη συγχώνευση. Με την εξαγορά της συμμετοχής του γαλλικού κράτους, η Nissan, η οποία κατέχει ήδη το 15% του κεφαλαίου της Renault, αλλά χωρίς δικαιώματα ψήφου, θα υπερβεί το κατώτατο όριο του 25%, το οποίο θα εξουδετερώσει τα δικαιώματα ψήφου της Renault, η οποία κατέχει το 44% των μετοχών της Nissan.
Αυτές οι πληροφορίες πυροδότησαν χθες τη μετοχή της Renault στο Χρηματιστήριο του Παρισιού. Η μετοχή της γαλλικής εταιρείας αυξήθηκε κατά 12% μέσα σε λίγες ώρες, πριν να πέσει και να τελειώσει τη συνεδρία σε μια πρόοδο περίπου 5%. Την Πέμπτη το πρωί, η μετοχή έπεσε πάλι (περίπου 1,5%).
Photo: La Tribune