Πραγματικά εκπλήσσει η επιτυχία που έχουν τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά της Νότιας Κορέας. Μια χώρα όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινούνται με καλό ρυθμό χάρη σε προγράμματα κρατικών ενισχύσεων και την άφιξη νέων προτάσεων από τους τοπικούς κατασκευαστές. Αλλά οι πωλήσεις αυξάνονται επίσης σημαντικά, με ένα ευρωπαϊκό μοντέλο.
Είναι το Renault Twizy. Το γαλλικό τετράτροχο έχει βρει τον χαμένο παράδεισο σε αυτήν την αγορά. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, έχουν καταχωρηθεί συνολικά 984 μονάδες Twizy στην Κορέα. Αυτό σημαίνει ότι το 90% της παραγωγής του από το εργοστάσιο Βαγιαδολίδ, στην Ισπανία, είχε ως προορισμό την μακρινή Κορέα.
Μεταξύ των λόγων που εξηγούν την επιτυχία του, είναι το αυξανόμενο ενδιαφέρον για λύσεις ηλεκτρικής κινητικότητας για τις πόλεις. Μικρά οχήματα που έχουν πολλά πλεονεκτήματα, όπως το μέγεθος τους, αλλά και η ευκολία επαναφόρτισης των μπαταριών τους. Στην περίπτωση του Twizy σε μια συμβατική πρίζα χρειάζεται μόνο 3,5 ώρες για πλήρη φόρτιση.
Είναι επίσης ότι το μικρό τους μέγεθος τους επιτρέπει να είναι ένα πολύ οικονομικό μέσο μεταφοράς, με ένα κόστος ανά τέλη στην κορεατική αγορά μόλις 47 σεντ.
Αυτό οδήγησε αρκετούς κατασκευαστές να αρχίσουν να προσφέρουν αυτό το είδος οχήματος. Μια επιλογή που αποτελεί μια εξαιρετική εναλλακτική λύση για να ξεκινήσει στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας, τόσο για τους οδηγους όσο και για τους κατασκευαστές. Κάτι που επιτυγχάνεται κυρίως χάρη στο χαμηλό κόστος ανάπτυξης και πώλησης.
Για παράδειγμα, το Twizy, του οποίου η τιμή πώλησης στην Κορέα είναι 11.600 ευρώ, με την μπαταρία. Ένα κόστος που οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μειώσουν μέχρι τα 5.800 ευρώ μετά την έκπτωση της κορεατικής κυβέρνησης.
Η ίδια η Renault αξιολογεί τη δυνατότητα μετακίνησης μέρους της γραμμής παραγωγής του Twizy από το εργοστάσιο της στο Βαγιαδολίδ προς την Κορέα. Κάτι που θα τους επέτρεπε να μειώσουν το κόστος διότι οι μπαταρίες του Twizy κατασκευάζονται στην Κορέα.
(forococheselectricos.com)