Η Renault Trucks είναι αφοσιωμένη στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στη διαδικασία παραγωγής εξαρτημάτων, η οποία βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα με 3D μεταλλική εκτύπωση. Μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία μετατράπηκε σε πραγματικότητα, καθώς έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία σε πολύπλοκα τμήματα ενός κινητήρα Euro 6 της γαλλικής εταιρείας.
Το τμήμα ανάπτυξης κινητήρων Renault Trucks στην Λυών της Γαλλίας επέλεξε την καινοτομία της κατασκευής κινητήρων και την παραγωγή πρόσθετων μετάλλων για μελλοντικούς κινητήρες. Έτσι, η Renault Trucks σχεδίασε ένα τετρακύλινδρο DTI 5 Euro 6 Phase C πρωτότυπο, χρησιμοποιώντας μόνο 3D εκτύπωση.
Ενώ το σύνολο του κινητήρα σχεδιάστηκε ουσιαστικά, οι βραχίονες κατασκευάστηκαν με 3D μεταλλική εκτύπωση και δοκιμάστηκαν επιτυχώς σε κινητήρα Euro 6 σε δοκιμαστικό πάγκο για 600 ώρες. “Ο στόχος αυτού του πρότζεκτ είναι να αποδείξει τη θετική επίδραση της κατασκευής μεταλλικών προσθέτων στο μέγεθος και τη μάζα του κινητήρα, που μείωσε το βάρος ενός τετρακύλινδρου κινητήρα κατά 25% ή 120kg”, εξηγεί ο Damien Lemasson, της Renault Trucks. “Οι δοκιμές που εκτελούνται αποδεικνύουν τη δύναμη ενός 3D κινητήρα.”
Για τους μεταφορείς, τα πλεονεκτήματα της 3D μεταλλικής εκτύπωσης είναι πολλά. Θα βελτιώσει το συνολικό κόστος λειτουργίας των οχημάτων τους, μειώνοντας τη μάζα του κινητήρα θα επιτρέψει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Βραχυπρόθεσμα, αυτή η διαδικασία κατασκευής μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολύ συγκεκριμένες εφαρμογές ή μικρές γκάμες φορτηγών. Μετά την επιτυχία αυτών των πρώτων δοκιμών, οι μηχανικοί της Renault Trucks συνεχίζουν να εργάζονται με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της λειτουργικότητας και των επιδόσεων των εξαρτημάτων.