Η παγκόσμια πρωτιά των πωλήσεων της Renault-Nissan – η πρώτη και για τις δυο εταιρείες -φέρνει ακόμη περισσότερες προκλήσεις στο προσκήνιο για την γαλλο-ιαπωνικη συμμαχία.
Εμβάθυνση της Συμμαχίας
Για πάνω από δεκαπέντε χρόνια μετά τη γέννηση της συμμαχίας Renault-Nissan, οι δύο κατασκευαστές πορεύονται μόνοι τους. Εάν θέλουν πραγματικά να επωφεληθούν από αυτήν την Συμμαχία, τελικά θα βρεθούν κάτω από την ίδια στέγη. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να διαπραγματευθεί το βάρος κάθε οντότητας και να διαφυλαχθούν τα συμφέροντα και οι επιθυμίες των δύο μερών. Με διαιτητή φυσικά, το γαλλικό κράτος, τον μεγαλύτερο μέτοχο της Renault που ελέγχει τη Nissan …
Διαδοχή Ghosn
Ο αρχιτέκτονας της Συμμαχία έκανε ένα βήμα πίσω στην Nissan ώστε να επικεντρωθεί στην Mitsubishi, και θα μπορούσε να κάνει το ίδιο στη Renault στις αρχές του επόμενου έτους. Ακόμα κι αν Carlos Ghosn αποφασίσει να καθίσει στο πόστο του για άλλα τεσσάρα χρόνια, είναι απαραίτητο γρήγορα να βρει έναν άξιο διάδοχο του για το τιμόνι της Renault.
Υπόθεση εκπομπών ρύπων
Στο στόχαστρο της γαλλικής δικαιοσύνης, η οποία άνοιξε μια δικαστική έρευνα για ενδεχόμενη απάτη ρύπων επιδεινώθηκε στις αρχές του έτους, με την γαλλική εταιρεία να πρέπει να αντιμετωπίσει την δικαστική πίεση, για να διατηρήσει την εικόνα της και κυρίως να θέσει γρήγορα σε εφαρμογή τα βιομηχανικά και τεχνολογικά μέσα για να βελτιώσει σημαντικά την ρύπανση από τα καινούργια οχήματα.
Ηλεκτρικά, υβριδικά
Αρχικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Renault ZOE και Nissan LEAF, η Συμμαχία θα πρέπει να αγωνιστεί για να κρατήσει τον ανταγωνισμό μέσω μεγάλης πίεσης. Είναι απαραίτητο να προσαρμοστούν στις αλλαγές στη διανομή των πωλήσεων, μεταξύ ντίζελ και βενζίνης ελπίζοντας ότι οι υβριδικοί κινητήρες, μια τεχνολογία ελάχιστα αναπτυγμένη εντός της Συμμαχίας, να μην κυριαρχεί στην αγορά σε λίγα χρόνια.