Αρκετά μοντέλα αυτοκινήτων τεθήκαν σε δοκιμές ρύπανσης*, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή 5 Μαΐου από το Γαλλικό Υπουργείο Περιβάλλοντος. Όπως και κατά τις πρώτες δοκιμές που διεξήχθησαν πέρσι, οι κατασκευαστές Renault και Fiat κατηγορούνται.
Μεταξύ των σχετικών μοντέλων, το Clio Euro 5 και το Captur Euro 6 δείχνουν και πάλι πολύ υψηλά αποτελέσματα, με επίπεδα ρυπογόνων που μπορούν να μεταβληθούν κατά 2,5 ανάλογα με την ταχύτητα και τις συνθήκες οδήγησης. Το ίδιο ισχύει και για το Fiat 500, το οποίο εξακολουθεί να εκρήγνυται στους μετρητές με τέσσερις φορές περισσότερο οξείδιο του αζώτου σε έναν κύκλο αναφοράς.
Η σιωπή των κατασκευαστών
Σύμφωνα με τον Charlotte Lepitre, συντονιστή του δικτύου υγείας και περιβάλλοντος της Γαλλίας (Γαλλική Ομοσπονδία Διατήρησης και Περιβαλλοντικής Ενώσεις) και μέλος της Βασιλικής Επιτροπής οι κατασκευαστές «παρέμειναν μάλλον σιωπηλοί» μέχρι στιγμής. “Δεν υπήρξε ανάκληση από τη Fiat”, λέει. Αλλά δεν υπήρξε ανάκληση από την Opel, τη Mercedes ή τη Renault, αν και μας λένε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη. “
Τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών θα διαφωτίσουν την Γαλλική δικαιοσύνη, δεδομένου ότι έχει ανοιχτές τέσσερις δικαστικές έρευνες, μετά το «dieselgate», κατά της Volkswagen, Fiat, Renault και Peugeot πρόσφατα. Οι ίδιοι οι κατασκευαστές, υποστηρίζουν ότι πληρούν τους ισχύοντες κανονισμούς.
*Αυτές οι δοκιμές διεξήχθησαν από το Γαλλικό Ινστιτούτο Πετρελαίου και Νέων Μορφών Ενεργειών για στα δέκα μοντέλα με την χαμηλότερη βαθμολογία μετά τις πρώτες δοκιμές που πραγματοποίησε η Βασιλική Επιτροπή πέρυσι.