Η Βρετανική Connected Energy και η Renault έχουν εγκαταστήσει δύο σταθμούς γρήγορης φόρτισης που βασίζονται στην καινοτόμο τεχνολογία αποθήκευσης ενέργειας E-STOR σε αυτοκινητόδρομους στο Βέλγιο και τη Γερμανία. Οι αυτοκινητιστές θα είναι οι πρώτοι στον κόσμο που θα επωφεληθούν από την υπηρεσία αυτή.
Η τεχνολογία E-STOR που αναπτύχθηκε από την Connected Energy χρησιμοποιεί μεταχειρισμένες μπαταρίες από τα ηλεκτρικά οχήματα της Renault. Με το σύστημα E-STOR, οι μπαταρίες επαναφορτίζονται σε χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και η αποθηκευμένη ενέργεια στη συνέχεια απελευθερώνεται με υψηλή ισχύ. Έτσι καθίσταται δυνατή η παροχή υπηρεσιών χρέωσης ηλεκτρικών οχημάτων σε τοποθεσίες όπου η κατασκευή μιας υψηλής ισχύος σύνδεσης στο ηλεκτρικό δίκτυο θα ήταν πολύ δαπανηρή. Οικονομικό και απλό στην εγκατάσταση, το E-STOR θα συμβάλει στην ανάπτυξη ενός δικτύου σταθμών ταχείας φόρτισης στην Ευρώπη.
“Αναπτύσσουμε μια σειρά συστημάτων E-STOR, μερικοί, όπως και οι δύο που έχουν εγκατασταθεί στο Βέλγιο και τη Γερμανία, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να επιτρέπουν χαμηλότερο κόστος για πιο βιώσιμη ηλεκτρική φόρτιση οχημάτων, γι ‘αυτό είναι πολύ ωραίο να δούμε αυτά σε δράση” σχολίασε ο Matthew Lumsden, Διευθυντής Συνδεδεμένης Ενέργειας. “Μιλάμε τώρα σε ενδιαφερόμενα μέρη σχετικά με τα προγράμματα στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη και προσβλέπουμε σε ευρεία κλίμακα ανάπτυξης τους προσεχείς μήνες”.
Μια λύση κυκλικής οικονομίας
Ως πρωτοπόρος και ηγέτης στα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, η Renault κάνει το δικό της μέρος για να υποστηρίξει τη μετάβαση στην ενέργεια με την επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών από τα ηλεκτρικά της οχήματα για την αποθήκευση ενέργειας σε στάση. Οι λύσεις που προσφέρει η Renault με τους συνεργάτες της έχουν πολλαπλές εφαρμογές, από μεμονωμένες κατοικίες και κατοικίες πολλαπλών μονάδων έως βιομηχανικούς χώρους.
Οι μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων έχουν γενικά διάρκεια ζωής οκτώ έως δέκα ετών. Ωστόσο, εξακολουθούν να έχουν σημαντική δυνατότητα περαιτέρω χρήσης σε σταθερές εφαρμογές, επεκτείνοντας έτσι τη ζωή τους πριν από την ανακύκλωση. Ειδικότερα, για να βελτιστοποιηθεί αυτός ο πλήρης κύκλος ζωής, η Renault έχει δημιουργήσει τη μίσθωση της μπαταρίας με τους πελάτες της με ηλεκτρικά οχήματα.
“Το Groupe Renault υποστηρίζει την ανάπτυξη υποδομών χρέωσης για την απλούστευση της καθημερινής ζωής των οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων. Η χρήση των μπαταριών δεύτερης διάρκειας σε γρήγορο φορτιστή EV συμβάλλει στην πρόοδο, παρέχοντας στους χειριστές των σταθμών φόρτισης οικονομικές λύσεις. Επιπλέον, είναι ένα τέλειο παράδειγμα κυκλικής εφαρμογής της οικονομίας “, λέει ο Nicolas Schottey, Προϊστάμενος του Προγράμματος Υπολογιστών Μπαταριών Ηλεκτρικών Οχημάτων και Φόρτισης.
Οφέλη πέρα από την χρέωση EV
Τα συστήματα E-STOR της Connected Energy προσφέρουν επίσης μια λύση στη διαχείριση φορτίων για χρήση σε βιομηχανικούς και εμπορικούς χώρους. Τα συστήματα μπορούν να ελέγχονται από μια εξελιγμένη πλατφόρμα βελτιστοποίησης ενέργειας για να παρέχουν μια αξιόπιστη και αποδεδειγμένη δωρεάν πηγή ενέργειας σε ώρες αιχμής.
Το E-STOR συνεργάζεται με την ηλιακή φωτοβολταϊκή γεννήτρια μιας εταιρείας ή μικρο ανεμογεννήτριες της εταιρείας, αποθηκεύοντας και απελευθερώνοντας ενέργεια απευθείας στα συστήματα εγκατάστασης, αποφεύγοντας έτσι τις οικονομικές ελλείψεις εξαγωγής στο δίκτυο. Το E-STOR μπορεί επίσης να παρέχει νέες ροές εσόδων παρέχοντας υπηρεσίες εξισορρόπησης στον φορέα εκμετάλλευσης του δικτύου.