- Το τρίτο τρίμηνο του 2017, τα έσοδα του Ομίλου Renault ανήλθαν σε 12.218 εκατ. Ευρώ.
- Οι πωλήσεις του Ομίλου Renault αυξήθηκαν κατά 9,4% σε 866.233 οχήματα σε μια αγορά που σημείωσε αύξηση 3,4%.
- Στην Ευρώπη, οι ταξινομήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 4,9% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 1,4%. Χάρη στην επιτυχία του Koleos, του ZOE Z.E.40 και της γκάμας αυτοκινήτων Dacia, ο Όμιλος αύξησε το μερίδιο αγοράς του κατά 0,3 μονάδες σε 9,9%.
- Εκτός της Ευρώπης, οι πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 13,5% με ισχυρή δυναμική στην Λατινική Αμερική (+ 14,0%) και στην Ευρασία (+ 24,3%).
Τα έσοδα του Ομίλου Renault ανήλθαν σε 12.218 εκατ. Ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2017 (αύξηση 15,9%). Εξαιρουμένης της επίδρασης της ενοποίησης της AVTOVAZ, τα έσοδα του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 9,8% σε € 11,584 εκατ. (Αύξηση 12,2% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες).
Κατά τη διάρκεια αυτού του τριμήνου, ο Όμιλος Renault συνέχισε να αναφέρει αύξηση πωλήσεων (+ 9,4% στις 866.233 μονάδες) και μερίδιο αγοράς (+0,2 μονάδες σε 3,8%) σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στην Ευρώπη, οι ταξινομήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 4,9% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 1,4%, με 397.097 οχήματα το τρίτο τρίμηνο. Ο Όμιλος κέρδισε μερίδιο 9,9% στην ευρωπαϊκή αγορά, αυξημένο κατά 0,3 μονάδες.
Η Renault σημείωσε αύξηση 2,9%, αυξημένη από την έναρξη του Νέου Koleos και την επιτυχία του ZOE Z.E. 40. Το Clio είναι το δεύτερο όχημα σε πωλήσεις στην Ευρώπη, ενώ το Captur είναι το πρώτο crossover σε πωλήσεις στην κατηγορία του.
Η Renault συνεχίζει να πρωτοστατεί στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, με 7.697 οχήματα που πωλήθηκαν το τρίτο τρίμηνο. Το ZOE ειχε 6.665 πωλήσεις, σημειώνοντας αύξηση 67%.
Η Dacia ανέφερε αύξηση των πωλήσεων κατά 10,3%, κυρίως λόγω της απόδοσης του Sandero (+ 12%).
Έξω από την Ευρώπη, ο Όμιλος συνεχίζει να εδραιώνει τη θέση του με την επιτυχία νέων μοντέλων: οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13,5% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 5,5%.
Στην Ευρασία, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 24,3% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 15,5%. Το μερίδιο αγοράς του Ομίλου, το οποίο περιλαμβάνει την Lada, αυξήθηκε κατά 1,8 μονάδες σε 24,6%. Στη Ρωσία, την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στον όγκο πωλήσεων του Ομίλου, οι πωλήσεις σημείωσαν άνοδο 22,9% (σε συνεχή βάση, συμπεριλαμβανομένης της Lada). Με την επιτυχία των Lada Vesta, Lada Xray και Renault Kaptur, ο Όμιλος αύξησε το μερίδιο αγοράς του στο 28,2%, σημειώνοντας άνοδο 1,2 μονάδων. Στην Τουρκία, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 40,6%. Ο Όμιλος αύξησε το μερίδιο αγοράς κατά 3,5 μονάδες σε 18,8%, χάρη στην επιτυχία του Νέου Mégane Sedan, η οποία ανήλθε σε 8,412 ταξινομήσεις το τρίτο τρίμηνο.
Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, οι ταξινομήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 21,1% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 4,7%. Στην Κίνα, ο Όμιλος αύξησε τις πωλήσεις κατά 123,6%, ενώ 16,807 οχήματα πωλήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτού του τριμήνου. Στη Νότια Κορέα, οι πωλήσεις της Renault Samsung Motors μειώθηκαν κατά 8,2% εξαιτίας της έλλειψης νέου μοντέλου σε μια έντονα ανταγωνιστική αγορά. Αυτή η πτώση ακολουθεί ισχυρή ανάπτυξη το 2016 με την έναρξη των SM6 και QM6.
Στην περιοχή της Λατινικής Αμερικής, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14,0% σε μια αγορά που επεκτάθηκε κατά 7,1%. Ο Όμιλος αύξησε το μερίδιο αγοράς του κατά 0,4 μονάδες σε 7,3%. Ο Όμιλος συνεχίζει να αποκομίζει τα πλήρη οφέλη από την ανάκαμψη της βραζιλιάνικης αγοράς, η οποία αυξήθηκε κατά 14,6%. Οι ταξινομήσεις σημείωσαν αύξηση 24,8% και το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε σε 8,5% (+0,7 μονάδες), ενισχύθηκε από τις ισχυρές πωλήσεις των νέων μοντέλων Captur και Kwid. Ξεκίνησε τον Ιούλιο, το μοντέλο Kwid έχει ήδη συγκεντρώσει πάνω από 13.600 πωλήσεις. Στην Αργεντινή, όπου η αγορά επεκτάθηκε κατά 18,5%, οι ταξινομήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 7,7% εν αναμονή της έναρξης των πωλήσεων του Kwid.
Στην περιοχή Αφρικής, Μέσης Ανατολής, Ινδίας, οι ταξινομήσεις του ομίλου μειώθηκαν κατά 1,3% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 4,2%. Στην Ινδία, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 20,7% το τρίτο τρίμηνο του 2016, εν αναμονή της έναρξης του Captur στις αρχές Νοεμβρίου. Στο Ιράν, ο Όμιλος επιβεβαίωσε την τάση που σημειώθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017, με αύξηση των παραδόσεων κατά 28,1%, λόγω της επιτυχίας των Tondar και Sandero. Ο Όμιλος αύξησε το μερίδιο αγοράς του κατά 0,8 μονάδες σε 10,5%.
Έσοδα τρίτου τριμήνου ανά λειτουργικό τομέα
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων εκτός των εσόδων από την AVTOVAZ ανήλθαν σε 10,974 εκατ. Ευρώ (αύξηση 9,9%). Το φαινόμενο όγκου (+2,7 μονάδες) εξακολουθεί να ωφελείται από τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη στις αγορές της Ρωσίας, της Βραζιλίας και της Τουρκίας, καθώς και από την καλή δυναμική των πωλήσεων στην Ευρώπη. Η συνδυασμένη επίδραση της τιμής και του μείγματος επηρεάζει θετικά για 2,2 μονάδες. Η αύξηση των πωλήσεων προς τους εταίρους συνέβαλε 4,8 μονάδες στην αύξηση των εσόδων, αντανακλώντας τη θετική πορεία των πωλήσεων των οχημάτων που συναρμολογήθηκαν (κυρίως στην Ευρώπη με την αύξηση της παραγωγής του νέου Nissan Micra) και στη δραστηριότητα CKD1 στο Ιράν και την Κίνα. Το αποτέλεσμα των “άλλων” (+2,6 μονάδες) εξηγείται κυρίως από την ισχυρή απόδοση των μεταχειρισμένων οχημάτων και των ανταλλακτικών. Το αποτέλεσμα του νομίσματος κατέστη αρνητικό στις -2,4 μονάδες, κυρίως λόγω της ενίσχυσης του ευρώ έναντι ενός καλαθιού νομισμάτων (κυρίως αργεντίνικο πέσο, τουρκική λίρα και κορεάτικα κέρδη).
Η χρηματοδότηση πωλήσεων (RCI Banque) παρουσίασε έσοδα ύψους 610 εκατ. Ευρώ το τρίτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 9,5% το 2016. Ο αριθμός των νέων συμβάσεων χρηματοδότησης αυξήθηκε κατά 14,0%. Τα μέσα στοιχεία ενεργητικού αυξήθηκαν 18,2% στα € 40,1 δισ.
Τα έσοδα της AVTOVAZ ανήλθαν σε 634 εκατ. Ευρώ το τρίτο τρίμηνο (ο όμιλος δεν ενοποιήθηκε πλήρως το 2016).
Προοπτική για το 2017
Το 2017, η παγκόσμια αγορά θα πρέπει να δει αύξηση 2% έως 3% (έναντι + 1,5% έως + 2,5% προηγουμένως). Η ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να αυξηθεί γύρω στο 3% (έναντι + 2% προηγουμένως). Η γαλλική αγορά αναμένεται να αυξηθεί κατά περίπου 4% (έναντι + 2% προηγουμένως).
Εκτός της Ευρώπης, η ρωσική αγορά θα μπορούσε να αυξηθεί γύρω στο 10% (έναντι πάνω από 5% προηγουμένως) και η αγορά της Βραζιλίας σε ποσοστό 8% (έναντι 5% προηγουμένως). Η δυναμική της ανάπτυξης αναμένεται να συνεχιστεί στην Κίνα (περίπου 5%) και στην Ινδία (πάνω από 8%).
Στο πλαίσιο αυτό, συμπεριλαμβανομένης της AVTOVAZ, ο Όμιλος Renault επιβεβαιώνει την καθοδήγησή του:
– να αυξήσουν τα έσοδα του Ομίλου πέραν του αντίκτυπου της AVTOVAZ (σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες),
– αύξηση του λειτουργικού κέρδους του Ομίλου σε ευρώ,
– να δημιουργήσουν θετικές λειτουργικές ελεύθερες ταμειακές ροές για αυτοκίνητα.
Ενοποιημένα έσοδα Ομιλου Renault
(€ million) |
2017 |
2016 |
Change 2017/2016 |
Q1 |
|
||
Automotive excl. AVTOVAZ |
11,939 |
9,942 |
+20.1% |
Sales Financing |
621 |
547 |
+13.5% |
AVTOVAZ |
569 |
– |
– |
Total |
13,129 |
10,489 |
+25.2% |
Q2 |
|||
Automotive excl. AVTOVAZ |
15,056 |
14,136 |
+6.5% |
Sales Financing |
630 |
560 |
+12.5% |
AVTOVAZ |
722 |
– |
– |
Total |
16,408 |
14,696 |
+11.6% |
Q3 |
|||
Automotive excl. AVTOVAZ |
10,974 |
9,989 |
+9.9% |
Sales Financing |
610 |
557 |
+9.5% |
AVTOVAZ |
634 |
– |
– |
Total |
12,218 |
10,546 |
+15.9% |
9 months |
|||
Automotive excl. AVTOVAZ |
37,969 |
34,067 |
+11.5% |
Sales Financing |
1,861 |
1,664 |
+11.8% |
AVTOVAZ |
1,925 |
– |
– |
Total |
41,755 |
35,731 |
+16.9% |