Η Γαλλία ζήτησε τη δημιουργία νέας ηγεσίας στη Renault, εβδομάδες μετά την εκτόπισή του Carlos Ghosn ως προέδρου της Nissan.
Ανώτεροι αξιωματούχοι της γαλλικής κυβέρνησης ταξίδεψαν στο Τόκιο αυτή την εβδομάδα για να μιλήσουν με τους ενδιαφερόμενους της Nissan σχετικά με τα σχέδια για επιτάχυνση των προσπαθειών για την απομάκρυνση του κ. Ghosn από τον ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου και προέδρου της Renault.
«Η Renault χρειάζεται βιώσιμη διακυβέρνηση», δήλωσε ο Bruno Le Maire, υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, στο ραδιόφωνο της LCI την Τετάρτη το βράδυ. “Το κράτος ως μέτοχος θέλει να συγκληθεί συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Renault τις επόμενες ημέρες ώστε να υλοποιηθεί ο καθορισμός μιας νέας σταθερής και βιώσιμης διακυβέρνησης”.
Ο κ. Ghosn διατήρησε την αθωότητά του από τη σύλληψή του τον Νοέμβριο σχετικά με ισχυρισμούς περί οικονομικής κακομεταχείρισης της Nissan, εταίρου συμμαχίας της Renault. Ωστόσο, το δικαστήριο του Τόκιο απέρριψε την έφεσή του κατά της απόφασης για της αποφυλάκισης την Πέμπτη. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ανθρώπους που είναι εξοικειωμένοι με το θέμα, η Renault θα επιδιώξει να απομακρύνει τον κ. Ghosn τις επόμενες μέρες επειδή δεν είναι σε θέση να εκπληρώσει τα καθήκοντά του από τη φυλακή.
Οι άνθρωποι τόνισαν επίσης ότι μια τέτοια κίνηση δεν θα αντανακλούσε κανένα τεκμήριο ενοχής.
“Αν ο Carlos Ghosn αποτρέπεται μόνιμα να διοικήσει την Renault, θα πρέπει να προχωρήσουμε σε μια νέα φάση, είμαστε εκεί και τώρα μπαίνουμε σε ένα νέο στάδιο”, δήλωσε ο κ. Le Maire.
Σε αντίθεση με τη Nissan, η οποία ενήργησε ταχέως για να απομακρύνει τον κ. Ghosn ως πρόεδρο, η Renault επέλεξε να τον κρατήσει στη θέση της, λέγοντας ότι δεν είχε συγκεντρώσει επαρκή αποδεικτικά στοιχεία για παρατυπίες.
Ωστόσο, μετά την απόρριψη του αιτήματος του δικαστηρίου του Τόκιο για αίτημα αποφυλάκισης την Τρίτη, ο κ. Ghosn αναμένεται να περάσει τουλάχιστον και άλλους μήνες στη φυλακή, πάνω από τις οκτώ εβδομάδες που έχει ήδη παραμείνει, με την υγεία του να επιδεινώνεται. Οι δικηγόροι του έχουν πει ότι θα προσφύγουν κατά της απόφασης.
Καθώς η απόφαση αυτή λήφθηκε, ανώτεροι γάλλοι αξιωματούχοι, όπως ο κ. Emmanuel Moulin, επικεφαλής του προσωπικού του υπουργείου Οικονομικών, και ο Martin Vial, ο οποίος διαχειρίζεται τις κρατικές συμμετοχές, ταξίδεψαν στην Ιαπωνία για να συζητήσουν τι θα συμβεί στη συνέχεια με αξιωματούχους της ιαπωνικής κυβέρνησης και άλλους κοντά στη Nissan .
Η επίσκεψη ήρθε καθώς η ιαπωνική κυβέρνηση ανησυχεί ολοένα και περισσότερο για τη διεθνή κριτική για τη μακρά περίοδο κράτησης του κ. Ghosn και για την επίδρασή του στη συμμαχία της Nissan με τη Renault.
Γάλλοι εκπρόσωποι του υπουργείου Οικονομικών επιβεβαίωσαν το ταξίδι στην Ιαπωνία και είπαν ότι είχε προγραμματιστεί για αρκετές ημέρες. Τα νέα δημοσιεύθηκαν για πρώτη φορά από τη γαλλική εφημερίδα Le Figaro. Η Renault αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η γαλλική κυβέρνηση πιέζει για μια συνάντηση του διοικητικού συμβουλίου της Renault, αν και ακόμη δεν έχει οριστεί ημερομηνία.
Το κράτος, το οποίο κατέχει το 15% της Renault, έχει εξετάσει πιθανούς υποψηφίους για να αντικαταστήσει τον κ. Ghosn πριν από τα Χριστούγεννα.
Ο κ. Le Maire είπε ότι «το ζήτημα των συμμετοχών στη συμμαχία Renault-Nissan δεν βρίσκεται στο τραπέζι». Η Renault κατέχει το 43% της Nissan.
Η πιο πιθανή κίνηση θα έβλεπε τον Jean-Dominique Senard, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Michelin, ο οποίος πρόκειται σύντομα να αποχωρήσει από τη θέση αυτή, να αναλάβει ως πρόεδρος.
Ο Thierry Bolloré, ο οποίος διευθύνει την επιχείρηση καθημερινά με την απουσία του κ. Ghosn, πρόκειται να γίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, λένε οι άνθρωποι που είναι εξοικειωμένοι με το θέμα.
Ωστόσο, άλλοι δήλωσαν ότι η απόφαση δεν είναι ακόμη οριστική και, μεταξύ άλλων επιλογών, είναι δυνατόν ο κ. Senard να αναλάβει και τους δύο ρόλους.
Σε μια σπάνια συνέντευξη με τη γαλλική εφημερίδα Les Echos αυτήν την εβδομάδα, ο Hiroto Saikawa, διευθύνων σύμβουλος της Nissan, υποστήριξε τη Συμμαχία αλλά είπε ότι οι συνομιλίες για την κεφαλαιακή του δομή θα πρέπει να περιμένουν.
Είπε επίσης ότι αναμένει από τη Renault να εξαφανίσει τον κ. Ghosn μόλις είχε πλήρη κατοχή των γεγονότων.
“Το μόνο που ζητώ είναι οι διευθυντές της Renault να έχουν πρόσβαση στον πλήρη φάκελο”, δήλωσε ο κ. Saikawa στη συνέντευξη. “Νομίζω ότι από τη στιγμή που θα συμβεί αυτό, θα έχουν τα ίδια συμπεράσματα όπως εμείς.”
(ft.com)