Από τις αρχές της δεκαετίας του ’50, η διακοσμητής Paule Marrot συνεργάστηκε με την Renault για να δημιουργήσει χρώματα για τα αυτοκίνητα και τους εσωτερικούς χώρους των μοντέλων της.
Το Renault Dauphine, το πιο επιτυχημένο μοντέλο σε πωλήσεις στη Γαλλία από το 1957 έως το 1961, εισήλθε στο μύθο των χρωμάτων. Θυμόμαστε πολύ λιγότερο όμως την Paule Marrot (1902-1987), την ταλαντούχο διακοσμητή, στην οποία χρωστάμε την είσοδο του χρώματος στην αυτοκινητοβιομηχανία και μάλλον την επιτυχία αυτού του μικρού αυτοκινήτου στις τριάντα αποχρώσεις του!
Μια σπάνια γυναίκα σε έναν κόσμο ανδρών, η συνεργασία της ξεκίνησε με την Renault το 1953, χάρη σε μια απλή επιστολή με την οποία κατάγγελλε τη θλίψη της να βλέπει να περνούν αυτοκίνητα της Γαλλικής φίρμας άχρωμα και ουδέτερα στο Παρίσι.
“Η λύση για να έχει χρώματα που σου αρέσουν θα ήταν να σχεδιάσεις τα χρώματα των αυτοκινήτων για την Renault“, απάντησε ο Pierre Lefaucheux, Διευθύνων σύμβουλος της εποχής. Ακολούθησε μια συνεργασία αρκετών χρόνων, όταν από σχεδιάστρια κλωστοϋφαντουργικών και ταπετσαριών, πολύ μοντέρνο στο Παρίσι για την εποχή εκείνη, θα μετατραπεί σε σύμβουλο χρωμάτων, μια νέα δουλειά στη γενέσει της οποίας συμμετέχει, διαισθητικά.
Η Paule Marrot αναπτύσσει το δικό της σύστημα χρωματικής ευρετηρίασης και δημιουργεί τις αποχρώσεις με τους χημικούς, εσωτερικά στο εργοστάσιο. Μια επανάσταση εκείνη την εποχή. “Τα χρώματα του αμαξώματος αφέθηκαν στην πρωτοβουλία του τμήματος πωλήσεων που είχε οργανώσει με την υπηρεσία κατασκευής χρωμάτων και βερνικιών και με το τμήμα διαφήμισης να προτείνει τις τρεις ή τέσσερις επιλογές που προσφέρονται στους πελάτες”, λέει ο Fernand Picard, διευθυντής έρευνας της Renault.
Μια ισχυρή γυναίκα ικανή να επιβληθεί σε έναν πολύ αρρενωπό κόσμο, αλλάζοντας τις μεθόδους εργασίας και να αλλάζοντας την εμφάνιση των αυτοκινητοβιομηχανιών στο αυτοκίνητο.
Σήμερα, η Renault βάζει περισσότερο από ποτέ το χρώμα στην πρώτη γραμμή. Σύμφωνα με τον Laurens van den Acker, διευθυντή σχεδιασμού του ομίλου: το χρώμα “προσελκύει το μάτι, είναι η πρώτη φάση της αποπλάνησης”.
Φωτογραφίες: Renault