Η Renault-Nissan σχεδιάζει να κατασκευάσει εργοστάσιο αποθήκευσης ενέργειας ισχύος 100 megawatt στην Ευρώπη, όπως αναφέρουν πηγές του Reuters, ελπίζοντας ότι θα δώσει στις μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων μια δεύτερη ζωή σε ένα προτζεκτ που θα μπορούσε τελικά να ανταγωνιστεί εταιρείες κοινής ωφέλειας.
Όπως και η ανταγωνιστική επιχείρηση αποθήκευσης ενέργειας της Tesla, η κίνηση της Renault-Nissan υπογραμμίζει την επιθυμία της να καλλιεργήσει μια αγορά μεταχειρισμένων μπαταριών, ενθαρρύνοντας παράλληλα την ανάπτυξη ενεργειακής υποδομής που λειτουργεί για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το εργοστάσιο της συμμαχίας Renault-Nissan, το οποίο δεν έχει ακόμη κατασκευαστεί, θα είναι αρκετά μεγάλο για να τροφοδοτήσει 120.000 σπίτια ή να αντικαταστήσει το ρόλο ενός σταθμού ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο ή άνθρακα για να καλύψει την αιχμή της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο.
Αντί να παράγει ενέργεια, μια μονάδα αποθήκευσης χρεώνεται σε περιόδους υπερβολικής προσφοράς και πωλεί ηλεκτρική ενέργεια πίσω στο δίκτυο όταν χρειάζεται. Οι υπέρμαχοι λένε ότι αυτό το εργοστάσιο μπορεί να διαδραματίσει βασικό ρόλο στην εξομάλυνση της απρόβλεπτης παραγωγής αιολικής και ηλιακής ενέργειας.
Η Renault-Nissan συνεργάζεται με τον ειδικό της αποθήκευσης ενέργειας την εταιρεία The Mobility House για τη μεγάλη μπαταρία που θα συναρμολογηθεί από καινούριες ή χρησιμοποιημένες ηλεκτρικές μπαταρίες αυτοκινήτων, σύμφωνα με μία από τις πηγές.
“Συνεργαζόμαστε με την The Mobility House σε διάφορα προγράμματα που περιλαμβάνουν ένα σημαντικό προτζεκτ αποθήκευσης ενέργειας που βρίσκεται ακόμα σε φάση μελέτης”, ανέφερε η εκπρόσωπος της Renault, Celine Farissier, αρνούμενη να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Οι τοποθεσίες και οι τελικές αγορές που εξετάζονται για το εργοστάσιο της Renault-Nissan περιλαμβάνουν τη Γερμανία, η οποία είναι κατάλληλη λόγω των υψηλών τιμών της ενέργειας και της μετάβασης από την πυρηνική στην ανανεώσιμη ενέργεια, καθώς και την Ολλανδία.
*Το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά στο reuters.com
Φωτογραφία: Renault