Υπήρξαν σοβαρές συνομιλίες στο πλαίσιο του Ομίλου Renault για την απόρριψη της μάρκας Samsung από τη Renault Samsung Motors, σύμφωνα με πηγές που ισχυρίζονται ότι έχουν εμπιστευτικές πληροφορίες.
“Είναι κατανοητό ότι υπήρξε κάποια συζήτηση σχετικά με αυτό το ζήτημα και το θέμα μπορεί να προχωρήσει”, ανέφερε μία ανώνυμη πηγή.
Η Renault είναι στο δρόμο για να καταρρίψει όλα τα ρεκόρ της για άλλη μια φορά. Το 2016, η συμμαχία Renault-Nissan πώλησε σχεδόν 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως, τοποθετώντας την στην τέταρτη θέση μετά τις Volkswagen, Toyota και General Motors.
Η Renault-Nissan πωλεί σήμερα αυτοκίνητα κάτω από εννέα μάρκες – Renault, Nissan, Mitsubishi, Renault Samsung Motors, Infiniti, Venucia, Datsun, Dacia και Lada.
Μέχρι στιγμής, η Renault έχει επωφεληθεί από το εμπορικό σήμα της Samsung. Η Γαλλική εταιρεία αγόρασε την εταιρεία Samsung Motor για 555,09 εκατομμύρια αμερικάνικα δολάρια από την Samsung Group το 2000, τη στιγμή που η εταιρεία είχε λιγότερο από το 1% της αγοράς! Η Hyundai Motor και η Kia Motors, από την άλλη πλευρά, αντιπροσώπευαν το 70%.
Καθώς όμως περάσαν 17 χρόνια, η Renault είναι περισσότερο από ποτέ έτοιμη να παραμείνει μόνη της στην Κορέα, από το 2020, όταν και λήξει μια σχετική σύμβαση μεταξύ των δύο εταιρειών.
“Η Renault έχει δει ότι η ανταγωνιστικότητά της είναι τέτοια που αισθάνεται άνετα στη διαφήμιση της μάρκας Renault ευρύτερα”, δήλωσε μια άλλη πηγή κοντά στο θέμα.
Ωστόσο, ο Όμιλος Renault αρνήθηκε όλα όσα έχουν ειπωθεί. Ένας εκπρόσωπος της Renault Samsung Motors είπε επίσης ότι δεν έχει ακούσει τέτοια σχέδια.
Βάζοντας τη Renault εκεί έξω
Εκτός από αυτό που συμβαίνει στα κεντρικά γραφεία, η Renault έχει λάβει μέτρα για να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας της στην Κορέα, ειδικά καθώς τα πρωτότυπα μοντέλα της Renault κερδίζουν δημοτικότητα. Για παράδειγμα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Twizy – το οποίο θα κυκλοφορήσει τον Ιούνιο – θα φέρει τα σήματα της Renault, αντί του σήματος Renault Samsung στην Κορέα. Για άλλα εισαγόμενα αυτοκίνητα της Renault – συμπεριλαμβανομένου του επερχόμενου Clio – η αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να σκέφτεται για το αν θα το λανσάρει με τα σήματα της Renault.
Στην Εκθεση Αυτοκινητου της Σεουλ το Μάρτιο, η Renault Samsung παρουσίασε το hatchback Twizy και Clio – και τα δύο είχαν τα σήματα της Renault.
“Το έμβλημα της Renault ταιριάζει καλύτερα σε μερικά από τα πιο συμπαγή αυτοκίνητα της Renault”, δήλωσε ο Lee Se-young, 32χρονος επισκέπτης στην έκθεση. “Τα κάνει πιο εξωτικά.”
Η Renault Samsung άλλαξε επίσης το θέμα χρώματος των εκθεσιακών χώρων της από το μπλε της Samsung στο κίτρινο της υπογραφής της Renault το 2015. Η κίνηση αντανακλά την επιθυμία της αυτοκινητοβιομηχανίας να ενισχύσει την ταυτότητα της Renault στη χώρα, λένε οι παρατηρητές της αγοράς.
“Η εταιρία φαίνεται να αναδεικνύει εσωτερικά την ταυτότητα της Renault για να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας της στην Κορέα”, ανέφερε ένας έμπορος της Renault Samsung. “Πολλοί από τους πελάτες μας φαίνεται να αναγνωρίζουν τη Renault Samsung ως μέρος της μάρκας Samsung, αντί του γαλλικού ομίλου Renault.”
Η Renault, εν τω μεταξύ, είπε ότι μερικά από τα αυτοκίνητα προορίζονταν να έχουν τα σήματα της Renault ανεξάρτητα από το πού πωλούνται.
Η επίδραση της Samsung
Οι κριτικοί, εν τω μεταξύ, είναι σκεπτικοί σχετικά με τα σχέδια εγκατάλειψης της κοινής μάρκας πριν από το 2020.
“Η Renault εξακολουθεί να χρειάζεται τη μάρκα Samsung”, δήλωσε ο Shim Jung-taik, πρώην υπάλληλος της Samsung Motor και συγγραφέας αρκετών βιβλίων για το κορεατικό όμιλο ετερογενών δραστηριοτήτων, προσθέτοντας ότι οι εγχώριες πωλήσεις θα μπορούσαν να έχουν αρκετοί πτώση αν το λογότυπο της Samsung σταματούσε.
“Δεν πρόκειται μόνο για αφοσίωση. Από μια ολόκληρη προοπτική εμπορίας, το λογότυπο της Samsung προσθέτει μεγαλύτερη αξία στη Renault στην Κορέα. “
Από το 2000, η Renault έχει καταβάλει το 0,8% των εγχώριων κερδών της από αυτοκίνητα που παράγονται στο εργοστάσιό της Busan ως τέλη δικαιωμάτων. Μόνο το 2016, η Samsung κέρδισε 18,7 δισεκατομμύρια κέρδη από τη Renault για να χρησιμοποιήσει το όνομά της. Την ίδια χρονιά, ο κατασκευαστής είχε καταγράψει ρεκόρ πωλήσεων και λειτουργικά κέρδη 6,24 τρισεκατομμυρίων δολαρίων και 417,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αντίστοιχα, με τα sedan SM6 και του QM6 SUV. Επιπλέον, η μονάδα διαχείρισης της πιστωτικής κάρτας της Samsung, η Samsung Card, έλαβε 61,8 δισ. κέρδη σε μερίσματα για το μερίδιο 19,9% που κατέχει στη Renault Samsung Motors, σύμφωνα με την επίσημη έκθεση ελέγχου που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο.
Αξιοποιώντας την επωνυμία της Samsung για σχεδόν δύο δεκαετίες, η Renault έχει κερδίσει ισχυρή θέση στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτων.
“Η Samsung κερδίζει δισεκατομμύρια κέρδη σε τέλη δικαιωμάτων κάθε χρόνο, οπότε φαίνεται απίθανο ότι θα θέλει να επαναδιαπραγματευτεί πριν τη λήξη της σύμβασης”, δήλωσε ο Shim.
Μια άλλη πηγή δήλωσε ότι και οι δύο πλευρές παρακολουθούν τις κινήσεις του άλλου και στρατηγικά βασίζονται σε διαφορετικά πιθανά σενάρια.
Το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά στο theinvestor.co.kr