Από το πρώτο Renault 8 που εγκαινίασε τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου Βαγιαδολίδ στην Ισπανία στον αριθμό επτά εκατομμυρίων αυτοκινήτων, πέρασαν 45 χρόνια και 19 διαφορετικά μοντέλα.
Το 1972 ήταν το Renault R8 το πρώτο όχημα που πέρασε από τη γραμμή παραγωγής αυτού του εργοστασίου. Από αυτό το εμβληματικό μοντέλο κατασκευάστηκαν 97.728 μονάδες σε αυτό το εργοστάσιο μεταξύ 1972 και 1976.
Ωστόσο, η παραγωγή της Renault στην Ισπανία ξεκίνησε στο Valladolid το 1953 στο εργοστάσιο της Assembly 1. Το εργοστάσιο αυτό παρήγαγε 14 διαφορετικά μοντέλα, φθάνοντας συνολικά πάνω από 2.400.000 μονάδες μεταξύ του 1953 και το κλείσιμό του το 1991 (168.603 αντιστοιχούσαν στο μοντέλο R8 μεταξύ 1965 και 1972).
Το εργοστάσιο της Renault στο Βαγιαδολίδ, ένα εργοστάσιο που εγκαταστάθηκε στην πόλη και άνοιξε το 1965 χάρη στον ιδρυτή του FASA, το 1951 έλαβε την πρώτη ιδιωτική άδεια για την κατασκευή αυτοκινήτων στην Ισπανία. Στα τέλη της δεκαετίας του ’60, οι κύριοι μέτοχοί θεώρησαν ότι θα πρέπει να γίνεται και κατασκευή μηχανικών εξαρτημάτων στο Βαγιαδολίδ. Με τον τρόπο αυτό, το 1963 ιδρύθηκε η Fabricaciones Mecanicas SA (FAMESA) και το Νοέμβριο του 1965 εγκαινιάστηκε το εργοστάσιο με συνολικά 250 εργαζόμενους και υψηλό τεχνικό επίπεδο.
Ο πρώτος κινητήρας που τοποθετήθηκε ήταν ο λεγόμενος κινητήρας C για το Renault 8. Από τότε, το εργοστάσιο είχε σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις και ακόμη και με τα πρώτα αυτοματοποιημένα συστήματα που εκσυγχρονίστηκαν οι διαδικασίες κατασκευής κινητήρων. Στη δεκαετία του ’80 άρχισαν να κατασκευάζουν τον κινητήρα Ε, ο οποίος σήμαινε μετασχηματισμό στη συναρμολόγηση, ενώ κατά τη δεκαετία του ’90 ενισχύθηκε η ανάπτυξη του εργοστασίου.
Μεταξύ των δύο εργοστασίων συναρμολόγησης που υπάρχουν στο Valladolid καθ ‘όλη τη διάρκεια της ιστορίας της, υπάρχουν περισσότερα από 9.400.000 οχήματα που έχουν εξαχθεί σε περισσότερους από 70 διαφορετικούς προορισμούς.
Η μονάδα των επτά εκατομμυρίων του σημερινού εργοστασίου του αμαξώματος και της συναρμολόγησης του Βαγιαδολίδ πέρασε σήμερα το πρωί από την γραμμής παραγωγής. Πρόκειται για την ανώτατη έκδοση Renault Captur Initiale Paris, χρωματος Black Amethyst και Platinum Gray, εξοπλισμένο με κινητήρα TCe 120hp, κατασκευασμένο στο εργοστάσιο κινητήρων Valladolid και κιβώτιο ταχυτήτων TL4 του εργοστασίου της Σεβίλλης. Ένα ολόκληρο όχημα «Made in Spaip» το οποίο προορίζεται για πελάτη από τη Γαλλία.
Ο διευθυντής του εργοστασίου του Βαγιαδολίδ, Rafael Vázquez, συνοδευόμενος από περισσότερους από 250 υπαλλήλους και ένα Renault R8 που τιμούσε το πρώτο μοντέλο που κατασκευάστηκε, ανέμεναν τη μονάδα επτά εκατομμύρια στην έξοδο της γραμμής παραγωγής.