Η Dacia, με την μεγάλη εμπορική επιτυχία για τη Renault από τότε που η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία αγόρασε την ρουμανική μάρκα είναι αποδεδειγμένη. Το μυστικό της Dacia είναι να προσφέρει αυτοκίνητα χωρίς περιττές άσκοπες κινήσεις με περιττή τεχνολογία.
Οι πωλήσεις της Dacia αυξάνονται σχεδόν κάθε χρόνο με μερίδιο αγοράς 3% στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12% μέχρι το Νοέμβριο του περασμένου έτους, σύμφωνα με τη βιομηχανική ένωση ACEA. Τα μοντέλα της πωλούνται επίσης παγκοσμίως με τα λογότυπα της Renault στο πλαίσιο του Προγράμματος Παγκόσμιας Πρόσβασης Αυτοκινήτου για αυτοκίνητα χαμηλού κόστους.
Η Dacia ονομάζει τη διαδικασία ανάπτυξης της “design to cost”. Ένας στόχος τιμής καθορίζεται για ένα συγκεκριμένο μέρος του αυτοκινήτου και οι σχεδιαστές, οι μηχανικοί και οι προμηθευτές συνεργάζονται για να καλύψουν αυτή την τιμή.
Η στρατηγική αυτή παρουσιάζεται στο ανανεωμένο Duster, το compact SUV χαμηλού κόστους της μάρκας, το οποίο έχει πουλήσει περίπου 2 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως από την εισαγωγή του το 2010. Το Duster, διαθέσιμο σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς και τετρακινητες, εξακολουθεί να είναι δημοφιλές.
Η Renault δεν ήθελε να αυξήσει τη βασική τιμή του Duster, που είναι 11,990 ευρώ στη Γαλλία (διαβάστε περισσότερα εδώ) – αν και τα πιο προαιρετικά μοντέλα με τετρακίνηση μπορούν να προσεγγίσουν τα 20.000 ευρώ.
“Είμαστε εξαιρετικά συνειδητοί όταν πρόκειται για την τιμή”, δήλωσε ο Vincent Fournier, υπεύθυνος προγράμματος για το Duster. “Είναι ένας από τους κύριους λόγους που οι άνθρωποι αγοράζουν ένα Dacia. Έτσι κατά τη διάρκεια της φάσης ανάπτυξης παρακολουθήσαμε και βελτιστοποιήσαμε το κόστος κάθε στοιχείου”.
Δοκιμές και λάθη
“Κάθε φορέας πρέπει να κατανοήσει τους περιορισμούς για να φτάσει στην τιμή”, δήλωσε ο Fournier, εξηγώντας τη διαδικασία σχεδιασμού-κόστους. Συχνά, αυτό απαιτεί δοκιμές και λάθη.
“Για παράδειγμα, ο πρώτος σχεδιασμός για το οροφή του Duster δεν ήταν εύκολο να κατασκευαστεί, επειδή η καμπύλη του εξαρτήματος πήγε προς δύο κατευθύνσεις”, δήλωσε ο Fournier. “Η πρώτη προσφορά από τον προμηθευτή ήταν διπλάσια από το στόχο. Ο ίδιος ο σχεδιαστής πήγε στο εργοστάσιο του προμηθευτή για να καταλάβει τους κατασκευαστικούς περιορισμούς” και ο σχεδιασμός απλοποιήθηκε.
Ένα άλλο στοιχείο της διαδικασίας είναι η χρήση αποδεδειγμένης τεχνολογίας ή η απλοποίηση της υπάρχουσας τεχνολογίας που χρησιμοποιείται σε άλλα αυτοκίνητα της Renault. Το Alaskan, το pickup της Renault έχει ένα εξελιγμένο σύστημα κάμερας το οποίο συνδυάζει τέσσερις κάμερες για να δημιουργήσει μια εικόνα εναέριας κυκλοφορίας. Αυτό θεωρήθηκε υπερβολικά δαπανηρό για το Duster, αλλά οι σχεδιαστές προϊόντων ήθελαν ακόμα τέσσερις κάμερες για την ασφάλεια εκτός δρόμου – μία μπροστά, μία πίσω και μία σε κάθε πλευρά.
«Τα ηλεκτρονικά που δημιουργούν την εικόνα από αυτές τις τέσσερις κάμερες είναι το ήμισυ του κόστους ολόκληρου του συστήματος», δήλωσε ο Fournier, «έτσι στο πνεύμα σχεδιασμού-κόστους, το αφαιρέσαμε».
«Απλοποιούμε την τεχνολογία και μπορούμε να την προσφέρουμε σε πολύ προσιτή τιμή», είπε.
Σε γνωστά μονοπάτια
Κάτω από το σασί, το Duster είναι σε μεγάλο βαθμό το ίδιο και εξακολουθεί να κατασκευάζεται σε μια έκδοση της πλατφόρμας BO της συμμαχίας Renault-Nissan. Οι αγοραστές συνεχίζουν να έχουν τη δυνατότητα επιλογής δύο κινητήρων βενζίνης, με 115 ή 125 ίππους, δύο πετρελαιοκινητήρες, με 90 ή 110 ίππους και ένα υβριδικό υβρίδιο προπανίου (που επιλέγεται από το 35% των αγοραστών της Dacia στην Ιταλία).
Ωστόσο, κάθε μέρος του πλαισίου του αμαξώματος είναι καινούργιο και ο λεπτός επανασχεδιασμός έχει ως στόχο να τονίσει τη στιβαρότητα του οχήματος διατηρώντας παράλληλα ένα οικείο σχήμα. Η εμπρόσθια μάσκα έχει διευρυνθεί, τα πλαϊνά έχουν ανυψωθεί, το παρμπρίζ κινείται προς τα εμπρός και έχει μια πιο απότομη γκανιότα και η πίσω θύρα έχει πιο οριζόντιο προσανατολισμό. Οι πλάκες ολίσθησης μπροστά και πίσω έχουν διευρυνθεί.
Το εσωτερικό έχει επανασχεδιαστεί με έμφαση στην ποιότητα, την εφαρμογή και το φινίρισμα. Ανταποκρινόμενη στη ζήτηση των πελατών, η Dacia αύξησε τη θέση της οθόνης πλοήγησης κατά 74 mm και τα καθίσματα έχουν περισσότερη πλάγια στήριξη και μαξιλάρια που έχουν επιμηκυνθεί κατά 2 cm. Η Dacia έχει δημιουργήσει περισσότερο χώρο στην καμπίνα, συμπεριλαμβανομένου ενός συρταριού 2,8 λίτρων κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.
Ο θόρυβος, οι κραδασμοί και η σκληρότητα έχουν μειωθεί έως και 50% μέσω νέων ηχομονωτικών υλικών, παχύτερων θυρών και πιο άκαμπτης μπροστινής κατασκευής, λέει η Dacia.
Το Duster έχει γίνει πιο φιλικό προς το χρήστη, λέει η Dacia, με λιγότερη περιστροφή του τιμονιού για να στρέψει τους τροχούς, το σύστημα πολλαπλών προβολών με τέσσερις κάμερες, τον έλεγχο της καθόδου και την είσοδο χωρίς κλειδί που ανιχνεύει την παρουσία ενός οδηγού και κλειδώνει και ξεκλειδώνει αυτόματα τις πόρτες.
“Το Duster είναι το πιο εικονικό μοντέλο της γκάμας Dacia”, δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής Francois Mariotte σε συνέντευξή του στο φεστιβάλ αυτοκινήτων της Φρανκφούρτης, όπου παρουσιάστηκε το Duster. «Έχουμε κρατήσει το καλύτερο του Duster και βελτιώσαμε ό, τι έπρεπε να βελτιώσουμε».
Ο Mariotte είπε ότι το βασικό ερώτημα που θέτουν οι αγοραστές της Dacia – το 40% των οποίων προέρχονται από την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων – είναι “Πώς μπορώ να πάρω περισσότερα χωρίς να ξοδεύω πολλά;”
Το ερώτημα αυτό οδηγεί επίσης την εταιρεία μας, λέγοντας: “Πριν να ξοδέψουμε ένα ευρώ στη Dacia, το σκεφτόμαστε περισσότερο από δύο φορές”, δήλωσε ο Mariotte. “Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να σκεφτούμε τα πράγματα διαφορετικά. Ο στόχος είναι να κάνουμε τα πράγματα καλύτερα χωρίς να ξοδεύουμε περισσότερα”.