Τώρα που η ρωσική κρίση φαίνεται ότι έχει τελειώσει, η Renault πιστεύει ότι η χώρα μπορεί να γίνει μια σημαντική αγορά γι ‘αυτούς. Μέχρι το 2022, λογικά θα αφήσει τη Γαλλία στην δεύτερη θέση με βάση της πωλήσεις. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των μεσοπρόθεσμων σχεδίων του Γάλλου κατασκευαστή, ο CEO Carlos Ghosn ονόμασε τη Ρωσία “μηχανή χρημάτων”, έχοντας υψηλότερη από τη μέση κερδοφορία.
Αυτή η αυξημένη κερδοφορία είναι αποτέλεσμα της σοβαρής αναδιάρθρωσης της Avtovaz, της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας της Renault. Πέρυσι, ο κατασκευαστής των εικονικών αυτοκινήτων Lada παρουσίασε ένα θετικό λειτουργικό περιθώριο – ένα χρόνο νωρίτερα από το αναμενόμενο. Από το – 8,8% το 2016, αυξήθηκε σε +0,7% το 2017. Το πρώτο εξάμηνο του 2018 επιβεβαιώνει την ανοδική πορεία, με εντυπωσιακό 5,4%.
Εξορθολογισμός και εντοπιότητα
Ένας σημαντικός συντελεστής της επιτυχίας της Avtovaz είναι ο αυστηρός εξορθολογισμός της παραγωγής. Οι κινητήρες Lada χρησιμοποιούνται όπου είναι δυνατόν και τα παλιά μοντέλα έχουν αντικατασταθεί από πιο ελκυστικά. Αυτά έχουν βελτιώσει σημαντικά την εικόνα της μάρκας και μπορούν να πωληθούν σε υψηλότερες τιμές, αποδίδοντας καλύτερα περιθώρια κερδους.
Ένας άλλος παράγοντας είναι ο υψηλός βαθμός εντοπιότητας, ο οποίος περιορίζει την έκθεση στις διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Ολόκληρη γκάμα οχηματων της Lada φτάνει το 86% σε βαθμό εντοπιότητας, το οποίο είναι σαφώς υψηλότερο από ό, τι επιτυγχάνει η Renault και η Nissan. Ο βαθμός εντοπιότητας του ομίλου ανέρχεται στο 75%, συμπεριλαμβανομένης της Lada, αριθμός που θα πρέπει να αυξηθεί στο 80% τα επόμενα χρόνια. Ταυτόχρονα, επικεντρώνεται στους τοπικούς προμηθευτές, οι οποίοι πρέπει να γίνουν τουλάχιστον εξίσου σημαντικοί (50/50) με τους διεθνείς.
Ρωσία μεγαλύτερη από τη Γαλλία
Η βελτίωση της κερδοφορίας της Avtovaz θα επιτευχθεί επίσης μέσω της ανάπτυξης εξαγωγών κυρίως στη ζώνη επιρροής της Ρωσίας. Ο κατασκευαστής επανενεργοποίησε την παρουσία του στο Καζακστάν και τη Λευκορωσία. Σήμερα, η Ρωσία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Renault (448.000 μονάδες το 2017) μετά τη Γαλλία, όπου πωλήθηκαν 674.000 αυτοκίνητα πέρυσι. Αναμένεται να γίνει η μεγαλύτερη αγορά για την Renault μέχρι το 2022, εάν η κατάσταση εξελίσσεται όπως αναμενόταν.
Εάν η αγορά φτάσει τα 2,7 εκατομμύρια μονάδες το 2022, όπως εκτιμάται αισιόδοξα από τον όμιλο και αν τα εμπορικά σήματα μπορούν να αποκτήσουν συνδυασμένο μερίδιο αγοράς 30% (10% για τη Renault, 20% για τη Lada), ο όμιλος θα φτάσει τα 810.000 οχήματα . Με τόσο όγκους και υψηλότερα από τα μέσα περιθώρια κέρδους, η Ρωσία θα μπορούσε πράγματι να γίνει η μηχανή χρημάτων της Renault.
(globalfleet.com)
Photo: povozcar.ru