Ορισμένες από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων υπέστησαν σοβαρό πλήγμα όσον αφορά τις πωλήσεις που καταγράφηκαν τον Σεπτέμβριο, δηλαδή όταν τέθηκαν τελικά σε ισχύ τα νέα πρότυπα ρύπων, WLTP. Ορισμένοι κατασκευαστές -ιδιαίτερα εκείνοι που διαθέτουν τις ευρύτερες γκάμες οχηματων- δυσκολεύτηκαν να ανανεώσουν όλα τα μοντέλα τους βάση με το νέο πρότυπο.
Σε πολλές περιπτώσεις, έπρεπε να αναστείλουν την εμπορία ορισμένων μοντέλων: αντί να επαναπροσδιορίσουν τα υπάρχοντα, αποφασίστηκε να περιμένουν την εισαγωγή της επόμενης γενιάς. Αυτό – σε συνδυασμό με ένα κλίμα αβεβαιότητας για τα ντίζελ (το οποίο εξακολουθεί να έχει μεγάλο τμήμα της αγοράς στην Ευρώπη) – είχε επιπτώσεις στις πωλήσεις ορισμένων εταιρειών.
Σύμφωνα με την ACEA, ο όμιλος Volkswagen, η Fiat Chrysler Automobiles και η Renault είναι οι κατασκευαστές που είχαν τη μεγαλύτερη πτώση των πωλήσεων σε μια ευρωπαϊκή αγορά η οποία, τον Σεπτέμβριο του 2018, είχε μείωση 23% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2017.
Οι τρεις γίγαντες που αναφέρθηκαν παραπάνω, έχοντας επίγνωση αυτού του “μειονεκτήματος”, προσπάθησαν να περιορίσουν τις ζημίες όσο το δυνατόν περισσότερο τον Αύγουστο έχοντας πολύ ισχυρές πωλήσεις, αλλά στη συνέχεια κατέρρευσαν τον Σεπτέμβριο. Ο Όμιλος Volkswagen στην Ευρώπη σημείωσε μείωση 48% (-52% από τη VW, -67 από την Porsche και -60% από την Audi), ακολουθούμενη από -31% της FCA (-33% από τη Fiat, -59% % της Alfa Romeo, -7,3% από το Jeep) και από -27% της Groupe Renault (-32% της Renault και -15% της Dacia).
Το Groupe PSA, υπέστη σημαντικά ελαφρύτερη (-8%) πτώση: στην προκειμένη περίπτωση, το γεγονός ότι το σύνολο των μοντέλων τους είχε συμμορφώνεται με το πρότυπο WLTP βοήθησε. Το ίδιο μπορεί να λεχθεί και για την Toyota, των οποίων οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,2%.