Το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί κάποιος να κάνει όταν συνοψίζει τη Dacia είναι να την σκεφτεί ως κατασκευαστή φθηνών, βασικών, βαρετών αυτοκινήτων. Η δεύτερη γενιά Duster βάζει την μάρκα στην mainstream κατηγορία, με έμφαση στην αξία παρά στη χαμηλή τιμολόγηση.
Υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από το πόσο ισχυρή είναι η Dacia, με το μερίδιο αγοράς της να φτάνει αυτό της Nissan Europe; Οι αριθμοί της ACEA για τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους τοποθετούν την Dacia και την Nissan στο 3,3%. Ακόμη και αν η Nissan έχει (για τώρα) μεγαλύτερο αριθμό παραδόσεων.
Μετά την μεγάλη πτώση του Σεπτεμβρίου, οι εγγραφές στην ΕΕ και στην Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελευθέρων Συναλλαγών αυξήθηκαν κατά 2,5% για το έτος μέχρι σήμερα. Ωστόσο, η Dacia κατάφερε να σημειώσει άνοδο 13,7% με 405.619 αυτοκίνητα. Έχει παραμείνει μπροστά από την SEAT (μερίδιο αγοράς 3,0% και κέρδος +20% στα 363,220 οχήματα), έκλεισε το χάσμα με την Citroen (3,8%, +6,0 με 470,845 οχήματα), ξεπέρασε την Kia (3,1% με 385.818 οχήματα) και δεν είναι πολύ πίσω από τη Hyundai (3,5%, +7,1% στα 425,854 οχήματα). Είναι όμως η Nissan όπου υπάρχει πραγματικός κίνδυνος να ξεπεραστεί από τη Dacia. Οι παραδόσεις της ιαπωνικής εταιρείας μειώθηκαν κατά 9,1% σε 411,278, γεγονός που σημαίνει ότι, αν και είναι μπροστά, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε σε ένα ίδιο ποσοστό.
Η Renault συνεχίζει να επενδύει στη Dacia, βελτιώνοντας τα υπάρχοντα μοντέλα και αξιοποιώντας την επιθυμία των αγοραστών για αυτοκίνητα που δεν είναι υπερβολικά περίπλοκα ή υπερφορτωμένα με τεχνολογία που τείνει να μην συνηθίζει.
Καθώς οι μάρκες όπως η Kia και η Skoda συνεχίζουν να ανεβαίνουν στην αλυσίδα των τιμών, άλλοι, όπως η Dacia, αποκομίζουν οφέλη, ενώ οι πωλήσεις τους καταγράφουν άνοδο μήνα με το μήνα.
(just-auto.com)