Renault News
Alpine Alpine Racing Renault Classic Renault Sport Stories Ειδήσεις

24 Ώρες του Le Mans 1978: Νικήτρια η Alpine!

Πριν από 41 χρόνια ακριβώς, στις 11 Ιουνίου 1978, η Alpine A442B των Didier Pironi και Jean-Pierre Jaussaud διέσχιζε πρώτη την γραμμή του τερματισμού στην πίστα του Mans, κατακτώντας τη νίκη ύστερα από 24 ώρες σκληρού αγώνα.

1978. 10 Ιουνίου. Τέσσερις το απόγευμα. Τέσσερα αυτοκίνητα από το γκαράζ της Renault Alpine εκκινούν για τις θρυλικές 24 ώρες του Le Mans, τον πιο διάσημο αγώνα αντοχής στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Υπό αφόρητη ζέστη, στο κλειστό κόκπιτ εναλλάσσονται στο τιμόνι οι δύο οδηγοί, ο Didier Pironi και ο Jean-Pierre Jaussaud. Σε έναν δραματικό αγώνα, η Α442Β τα δίνει όλα γύρο με το γύρο, από στροφή σε στροφή, αλλά και σε αυτή την ατελείωτη ευθεία. Τα ρεκόρ σπάνε, συμπεριλαμβανομένου αυτού της υψηλότερης μέσης ταχύτητας, με 210 χαω.

Η επικεφαλής Alpine διασχίζει τη γραμμή τερματισμού συμπληρώνοντας 5000 χλμ, πέντε γύρους μπροστά από τους αντιπάλους της. Η γαλλική ομάδα πανηγυρίζει. Η σαμπάνια ρέει άφθονη και οι πρωταθλητές χαίρουν καλωσόρισμα ηρώων όταν φτάνουν στα Ηλύσια Πεδία. Η νίκη της A442B στο Le Mans αποτελεί κορυφαίο επίτευγμα για την ομάδα της Renault Alpine στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού μετά την εντυπωσιακή νίκη της Alpine στο πρωτάθλημα κατασκευαστών του WRC το 1973.

Ωστόσο η νίκη στον 24ωρο αγώνα του Le Mans δεν είναι ποτέ μια τυχαία υπόθεση. Η νίκη της Renault το 1978, για παράδειγμα, ανιχνεύεται πίσω στο 1973, όταν η Alpine αποφάσισε να επιστρέψει στα μεγάλα σαλόνια του μηχανοκίνητου με την υποστήριξη της Elf. Βασικοί παράγοντες πίσω από αυτή την επιτυχημένη απόδοση ήταν οι εξής:

  • Μια ικανή ομάδα με επικεφαλής τον Jean Terramossi και τον Gérard Larousse.
  • Ένας κινητήρας V6 που εξελίχθηκε από τον Bernard Dudot, μελλοντικό ιθύνοντα νου της τεχνολογίας των στροβιλοσυμπιεστών.
  • Η συμμετοχή της Renault, μέσω της Renault Sport (η οποία ιδρύθηκε το 1976).
  • Ταλαντούχοι, σταθεροί οδηγοί όπως οι Jabouille, Jaussaud, Jarier και Pironi.

Κατά τη διάρκεια της πενταετίας, η A440 με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα θα εξελιχθεί στην A441, και στη συνέχεια στην υπερτροφοδοτούμενη A442, συγκεντρώνοντας στην πορεία έναν κατάλογο επιτυχιών. Οι ελπίδες ήταν μεγάλες για το Le Mans του 1977, αλλά και τα τρία αυτοκίνητα αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν από κινητήρα. Οι μηχανικοί θα έπρεπε να βρουν μια πίστα δοκιμών ικανή να αναπαράγει τις δύσκολες συνθήκες της ευθείας Hunaudières, η οποία σημαίνει 50 δευτερόλεπτα με το γκάζι στο πάτωμα! Την επόμενη χρονιά, δύο Renault Alpine τερμάτισαν στην πρώτη και τέταρτη θέση. Κατά ειρωνικό τρόπο, την παραμονή του αγώνα, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Bernard Hanon, είχε ανακοινώσει ότι η Renault θα εγκατέλειπε το πρόγραμμα Le Mans για να επικεντρωθεί στη Formula 1. Μια νέα σελίδα είχε ανοίξει.

(Alpine Cars & Renault Classic)

Μην χάσεις...

Φόρτωση....

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookies.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

For perfomance reasons we use Cloudflare as a CDN network. This saves a cookie "__cfduid" to apply security settings on a per-client basis. This cookie is strictly necessary for Cloudflare's security features and cannot be turned off.
  • __cfduid

Decline all Services
Accept all Services