Renault News
Formula 1 Stories Ειδήσεις

1979 – 2019: Ομοιότητες και διαφορές στην F1

Με αφορμή τη πρώτη νίκη της Renault στην F1 – πριν 40 χρόνια – η γαλλική ομάδα συγκρίνει τους οδηγούς, τα μονοθέσια, τις τεχνολογίες και την ασφάλεια από το 1979 μέχρι το 2019.

Ο Remi Taffin, τεχνικός διευθυντής κινητήρα της Renault, συγκρίνει τους V6 κινητήρες του 1979 με τους σημερινούς.

“Όσον αφορά τη διάταξη του κινητήρα υπάρχουν περισσότερες ομοιότητες παρά διαφορές. Το turbo και ο κινητήρας είναι σχεδιασμένα σχεδόν το ίδιο. Εξάγονται με τον ίδιο τρόπο και σχηματίζουν ένα V όπως μπορεί κανείς να παρατηρήσει και σήμερα.”

“Παρόλα αυτά υπάρχουν πολλές εσωτερικές λεπτομέρειες που διαφέρουν. Τα εξαρτήματα ήταν κατασκευασμένα από διαφορετικά υλικά. Σήμερα χρησιμοποιείται Inconel και ανθαρακόνημα, υλικά που ήταν αδύνατο να βρεθούν τη δεκαετία του 1970.”

“Υπάρχουν επίσης διαφορές ως προς το μέγεθος του κινητήρα γενικά. Σχεδιάζουμε τη μονάδα ισχύος ώστε να είναι όσο πιο δυνατόν πιο ελαφριά και συμπαγής γίνεται για να ενισχύεται το σασί. Δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος. Σχεδιάζουμε όλο το μονοθέσιο γύρω από το μέγεθος του κινητήρα οπότε η εξοικονόμηση χώρου μπορεί να κάνει τη διαφορά στην αεροδυναμική και συνολικά στην απόδοση.”

O επικεφαλής μηχανικός της γαλλικής ομάδας, Ciaron Pilbeam, συγκρίνει τις αρμοδιότητες των μηχανικών μεταξύ των δύο εποχών και αναφέρει πως πλέον οι περισσότερες πληροφορίες που έχουν στη διάθεσή τους βοηθούν στη καλύτερη απόδοση.

“Τα μονοθέσια είναι πιο περίπλοκα σήμερα. Αυτό μπορεί κανείς να το διαπιστώσει από το cockpit του οδηγού. Το 1979 οι πληροφορίες που είχε ο οδηγός είχαν να κάνουν με τη τη τελική ταχύτητα, τη πίεση λαδιού και ένα σύστημα προειδοποίησης για το turbo. Σήμερα οι διαθέσιμες πληροφορίες είναι πολύ περισσότερες.”

“Σήμερα οι κινητήρες και το κιβώτιο ταχυτήτων προστατεύονται από διάφορα συστήματα που προλαμβάνουν μια πιθανή ζημιά. Αν υπάρχει ένα πρόβλημα αντιμετωπίζεται αμέσως. Τότε οι οδηγοί έπρεπε να το διαχειριστούν αυτό από μόνοι τους και συν της άλλης έπρεπε να αφήνουν το ένα χέρι από το τιμόνι για να αλλάζουν τις ταχύτητες.”

“Αυτή την εποχή βέβαια έχουμε περισσότερα δεδομένα και ο οδηγός έχει ακόμα ρόλο όσον αφορά τις επιλογές των ρυθμίσεων. Τα επιπλέον δεδομένα μας βοηθάνε ώστε να πάρουμε τις καλύτερες δυνατές αποφάσεις και να αντλήσουμε το 100% από τον οδηγό και τον μονοθέσιο.”

Ο αθλητικός διευθυντής της ομάδας, Alan Permane, συγκρίνει τις συνθήκες που επικρατούν στα γκαράζ των ομάδων σήμερα και επισημαίνει πως τα περισσότερα δεδομένα που είναι διαθέσιμα πλέον στις ομάδες βοηθούν στην απόδοση του αυτοκινήτου.

“Είναι ενδιαφέρον να συγκρίνει κάποιος τις ρυθμίσεις που χρειάζονταν για ένα μονοθέσιο το 1979 και σήμερα. Είναι εύκολο κάποιος να παρατηρήσει την απουσία μερικών στοιχείων. Τότε δεν παρατηρούμε οθόνες δεδομένων, σύνθετα υλικά ή θερμαντήρες ελαστικών. Οι ομάδες δεν έχουν μια κοινή εμφάνιση όσον αφορά το ρουχισμό και η ιδιωτικότητα μεταξύ γκαράζ και θεατών δεν είναι περιορισμένη.”

“Σήμερα έχουμε 17 οθόνες δεδομένων στο γκαράζ, περισσότερες λειτουργίες κινητήρα και Pit Wall, κάτι που μας δίνει περισσότερες πληροφορίες για την επίδοση του αυτοκινήτου.”

“Κάθε μονοθέσιο έχει απευθείας σύνδεση με το γκαράζ και εμείς μπορούμε να συνδεθούμε ανά πάσα στιγμή με οποιοδήποτε άτομο μέσα στο γκαράζ μέσω ριαδιοφωνικής επικοινωνίας η μηνυμάτων. Στη δεκαετία του 1970, θα κάναμε αλλαγές με τα σχόλια του οδηγού κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Εξακολουθούμε και σήμερα να ακούμε τον οδηγό αλλά οι αλλαγές που κάνουμε είναι πολύ πιο λεπτές σε σχέση με τότε.”

“Υπάρχει επίσης μειωμένος αριθμός προσωπικού στο γκαράζ την εποχή εκείνη. Σήμερα έχουμε 60 ανθρώπους ανά αγώνα αλλά μόνο έξι άτομα φαίνονται σε μία φωτογραφία της εποχής εκείνης, που σημαίνει ότι κάθε άτομο εμπλέκεται πιθανώς σε πολλαπλούς τομείς στην κατασκευή και λειτουργία του αυτοκινήτου. Τα αυτοκίνητα σήμερα είναι πιο περίπλοκα και απαιτούν περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό για να τα λειτουργούν.”

O οδηγός της Renault, Nico Hülkenberg, αναφέρει τις παροχές που υπάρχουν για τους ενεργούς οδηγούς στο θέμα χειρισμού του αυτοκινήτου και την ασφάλεια που παρέχει πλέον το μονοθέσιο σε σχέση με τη τότε εποχή.

“Έχω πολύ μεγάλο σεβασμό για τους οδηγούς εκείνης της εποχής. Ήταν πολύ δύσκολη η οδήγηση τότε. Όσον αφορά το τιμόνι δεν υπήρχαν οι σημερινές τεχνολογίες, οπότε οι οδηγοί έπρεπε να έχουν πολύ δυνατά χέρια για να το στρίψουν.”

“Στο σύγχρονο τιμόνι μπορούμε να έχουμε καλύτερο έλεγχο σήμερα και έχουμε πρόσβαση σε πάρα πολλές ρυθμίσεις. Έχουμε μοχλούς ταχυτήτων και συμπλέκτη στο τιμόνι ενώ τότε ήταν η κλασσική μορφή του συμπλέκτη στο πόδι και των ταχυτήτων χειροκίνητα. Είναι πολύ εύκολο για εμάς σήμερα συγκριτικά με εκείνη την εποχή.”

“Ευτυχώς η ασφάλεια στην F1 έχει βελτιωθεί κατά πολύ. Έχουμε πάρα πολύ δυνατές ζώνες ασφαλείας, προστασία για τον αυχένα και τα μονοθέσια περνάνε από πολλές δοκιμές σύγκρουσης. Τότε όλα αυτά ήταν περιορισμένα, οι ζώνες ήταν οι βασικές αλλά οι οδηγοί τότε ήταν πάρα πολύ γενναίοι.”

Ο Daniel Ricciardo σχολιάζει τις διαφορές μεταξύ οδηγών σχετικά με την εμφάνιση, τη διαφήμιση και τη φυσική κατάσταση.

“Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς είναι πως δεν υπήρχαν άφλεκτα εσώρουχα για τους οδηγούς της εποχής εκείνης. Σήμερα οι οδηγοί έχουν ο καθένας ένα διαφημιστικό ποτό που προβάλλουν, γυαλιά ηλίου και καπέλα, ενώ τότε οι οδηγοί δε διαφήμιζαν τόσο πολύ αντικείμενα. Η F1 πλέον προβάλλεται πάρα πολύ μέσω της τηλεόρασης και των social media. Είμαι σίγουρος πως και εκείνη την εποχή παίρναν εξίσου αρκετά χρήματα αλλά σήμερα οι άνθρωποι θέλουν να σιγουρέψουν πως θα πάρουν περισσότερα από αυτά που επένδυσαν.”

“Σήμερα εγώ πριν τον αγώνα φοράω ακουστικά και ακούω μουσική για να συγκεντρωθώ. Εκείνη την εποχή δεν είχαν στη διάθεσή του αυτές τις συσκευές και πριν από έναν αγώνα δε μπορούσαν να αποκλείσουν τους γύρω ήχους και να κλειστούν στις σκέψεις τους.”

“Η φυσική κατάσταση σήμερα για εμάς αποτελεί μεγάλη προτεραιότητα. Προπονούμαστε σαν αθλητές και έχουμε γνώσεις σχετικά με το πως μπορεί η προπόνηση και η διατροφή να επηρεάσει με θετικό τρόπο την απόδοσή μας. Τότε δεν έδιναν βαρύτητα σε αυτόν τον τομέα.”

Μην χάσεις...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy