Το 2018, το Groupe Renault κατέγραψε πωλήσεις 3.884.295 οχημάτων, από τα οποία 2.532.567 (-5.2%) για τη Renault και 700.798 (+ 7.0%) για τη Dacia. Οι πωλήσεις της Lada αυξήθηκαν κατά 18,7% σε 398.282 καταχωρίσεις και οι πωλήσεις της Renault Samsung Motors μειώθηκαν κατά 14.9% σε 84.954 οχήματα. Οι Jinbei και Huasong πώλησαν 165.603 οχήματα.
Στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, ο όγκος των πωλήσεων της Renault αυξήθηκε κατά 36,6% σε όλο τον κόσμο (πάνω από 49.600 οχήματα), με επιτάχυνση στο δεύτερο εξάμηνο (+ 62,1%). Η Renault είναι ο Ευρωπαίος ηγέτης με μερίδιο αγοράς 22,2%. Το ZOE είδε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 26,1% (39.458 οχήματα) και το Kangoo Z.E. κατά 105,1% (8.747 οχήματα).
Στον τομέα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, οι όγκοι του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 33,7%, συμπεριλαμβανομένων των κινεζικών Jinbei και Huasong. Η Renault έφθασε σε νέο ρεκόρ το 2018 παρά την πτώση σε Τουρκία και Αργεντινή, δύο σημαντικές αγορές για την Renault.
“Οι πωλήσεις της Groupe Renault αυξήθηκαν κατά 3,2% το 2018, με την ενσωμάτωση των εταιρειών Jinbei και Huasong. Η αύξηση των πωλήσεων του Ομίλου στη Ρωσία, τη Βραζιλία και την Αφρική αντιστάθμισε σχεδόν όλες τις οικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις εκτός Ευρώπης “, δήλωσε ο Olivier Murguet, Sales and Regions Executive Vice President of Groupe Renault.
Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις έμειναν σταθερές (+ 0,5%) σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 0,2%. Η ανάπτυξη του Ομίλου προέρχεται κυρίως από την κατηγορία οχηματων Β (Clio, Captur, Sandero) και το νέο Duster. Το Clio παραμένει το δεύτερο όχημα με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη και το Captur το πρώτο crossover στην κατηγορία του.
Η μάρκα της Dacia παρουσίασε νέο ρεκόρ πωλήσεων στην Ευρώπη με 511.622 ταξινομημένα οχήματα (+ 10,3%) και μερίδιο αγοράς 2,9% (+0,3 μονάδες). Η αύξηση αυτή συνδέεται με την απόδοση του νέου Duster που ξεκίνησε στις αρχές του έτους και του Sandero.
Το Groupe Renault επιδιώκει να διευρυνθεί διεθνώς, ενώ οι πωλήσεις αντιπροσωπεύουν πλέον το 50,6% των συνολικών πωλήσεων (έναντι 49,2% το 2017), χάρη κυρίως στην ενσωμάτωση των εταιρειών Jinbei και Huasong και παρά τη μείωση των πωλήσεων στην Τουρκία και στην Ινδία και την παύση των πωλήσεων στο Ιράν από τις αρχές Σεπτεμβρίου.
Στη Ρωσία, η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα του Ομίλου από πλευράς όγκου πωλήσεων, η αγορά αυξήθηκε κατά 12,8%. Ο Όμιλος είναι ο ηγέτης, με περισσότερα από ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που πωλούνται ως Lada ή Renault. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,9%.
Οι όγκοι πωλήσεων της Renault ήταν σταθεροί με 137.062 οχήματα που πωλούνταν, εν αναμονή της άφιξης του Arkana το 2019.
Η LADA σημείωσε αύξηση 15,6% σε 360.204 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν, με μερίδιο αγοράς 20% (+0,5 μονάδες) χάρη στην επιτυχή ανανέωση της γκάμας οχηματων. Το LADA Vesta έχει γίνει το οχήματα με τις καλύτερες πωλήσεις στη Ρωσία.
Στη Βραζιλία, ο Όμιλος ξεπέρασε την ανάκαμψη της αγοράς, η οποία αυξήθηκε κατά 13,6%. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 28,5% σε περίπου 215.000 οχήματα και το μερίδιο αγοράς έφτασε το 8,7% (+1,0 μονάδες) χάρη στα καλά αποτελέσματα του Kwid, το οποίο πούλησε περισσότερες από 67,000 μονάδες.
Στην Αφρική, ο Όμιλος ενίσχυσε την ηγετική του θέση με μερίδιο αγοράς 18,1%, με 218.797 πωλούμενα οχήματα, χάρη στις επιδόσεις του στο Μαρόκο, τη Νότια Αφρική και την Αίγυπτο. Το μερίδιο αγοράς στο Μαρόκο έφτασε το 43%, με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 7%. Η Dacia διατηρεί την ηγετική της θέση με τα Dokker και Logan, τα δύο οχήματα με τις καλύτερες πωλήσεις.
Οι πωλήσεις της Renault αυξήθηκαν κατά 14,9% σε περισσότερες από 26.000 μονάδες στη Νότιο Αφρική, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 4,9%. Στην Αίγυπτο, το μερίδιο αγοράς της έφτασε το 11,4%, αυξημένο κατά περισσότερο από 3 μονάδες με 20.504 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν.
Στην Ινδία, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 26,8% σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 8,4% εν αναμονή της έναρξης ενός νέου οχήματος προγραμματισμένου για το δεύτερο εξάμηνο του 2019.
Στην Κίνα, ο Όμιλος συνεχίζει να εφαρμόζει το σχέδιο “Drive the future”. Οι όγκοι της Dongfeng-Renault μειώθηκαν κατά 26,9% εν αναμονή της έναρξης νέων μοντέλων το 2019. Η έναρξη της κοινοπραξίας RBJAC (Jinbei / Huasong) προχωρεί καλά. Ο Όμιλος ενισχύει τα ηλεκτρικά του οχήματα, επενδύοντας στην JM EV, τον 5ο μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων. Συνολικά, με την ενσωμάτωση των νέων σημάτων Jinbei / Huasong, οι όγκοι του ομίλου στην Κίνα ανήλθαν σε 216.699 μονάδες.
Προβλέψεις του Ομίλου Renault για το 2019
Το 2019, η παγκόσμια αγορά αναμένεται να είναι σταθερή σε σύγκριση με το 2018.
Η ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται επίσης να είναι σταθερή. Η Ρωσική αγορά αναμένεται να αυξηθεί κατά τουλάχιστον 3% και η αγορά της Βραζιλίας κατά 10%.
Στο πλαίσιο αυτό, το Groupe Renault στοχεύει σε μικρή αύξηση των πωλήσεων το 2019, με επιτάχυνση το δεύτερο εξάμηνο του έτους, χάρη στην εκκίνηση νέων διεθνών μοντέλων και την κυκλοφορία του νέου Clio, του κυρίαρχου μοντέλου του ομίλου στην Ευρώπη.
Group sales by region PC+LCV
|
|
Ytd end of December |
||
|
|
2018 |
2017 |
% var. |
|
France |
689,788 |
673,868 |
2.4% |
|
Europe** (Excl France) |
1,230,954 |
1,237,956 |
-0.6% |
|
France + Europe Total |
1,920,742 |
1,911,824 |
0.5% |
|
Africa Middle East India |
448,959 |
532,118 |
-15.6% |
|
Eurasia |
747,602 |
732,795 |
2.0% |
|
Americas |
437,248 |
389,420 |
12.3% |
|
Asia Pacific |
329,744 |
195,920 |
68.3% |
|
Total Excl France + Europe |
1,963,553 |
1,850,253 |
6.1% |
|
World |
3,884,295 |
3,762,077 |
3.2% |
* Sales
** Europe = European Union, Island, Norvway & Switzerland
Sales by brand
| Ytd end of December | |||||
| 2018 | 2017 | % var | |||
| RENAULT | |||||
| PC | 2,124,364 | 2,264,823 | -6.2% | ||
| LCV | 408,203 | 406,968 | 0.3% | ||
| PC+LCV | 2,532,567 | 2,671,791 | -5.2% | ||
| RENAULT SAMSUNG MOTORS | |||||
| PC | 84,954 | 99,846 | -14.9% | ||
| DACIA | |||||
| PC | 655,172 | 609,684 | 7.5% | ||
| LCV | 45,626 | 45,131 | 1.1% | ||
| PC+LCV | 700,798 | 654,815 | 7.0% | ||
| LADA | |||||
| PC | 385,069 | 324,739 | 18.6% | ||
| LCV | 13,213 | 10,879 | 21.5% | ||
| PC+LCV | 398,282 | 335,618 | 18.7% | ||
| ALPINE | |||||
| PC | 2,091 | 7 | +++ | ||
| JINBEI&HUASONG | |||||
| PC | 13,416 | ||||
| LCV | 152,187 | ||||
| PC+LCV | 165,603 | ||||
| RENAULT GROUP | |||||
| PC | 3,265,066 | 3,299,099 | -1.0% | ||
| LCV | 619,229 | 462,978 | 33.7% | ||
| PC+LCV | 3,884,295 | 3,762,077 | 3.2% | ||
Groupe Renault : 15 markets -December Ytd
| Volumes 2018* | MS PC+LCV 2018 | ||
| (units) | (%) | ||
| 1 | FRANCE | 689,788 | 26.20 |
| 2 | RUSSIA | 497,266 | 27.62 |
| 3 | GERMANY | 235,609 | 6.33 |
| 4 | CHINA | 216,699 | 0.80 |
| 5 | BRAZIL | 214,822 | 8.70 |
| 6 | ITALY | 208,580 | 9.98 |
| 7 | SPAIN+CANARY ISLANDS | 189,480 | 12.33 |
| 8 | TURKEY | 115,842 | 18.66 |
| 9 | ARGENTINA | 114,348 | 14.78 |
| 10 | UNITED KINGDOM | 103,607 | 3.79 |
| 11 | IRAN | 101,347 | 10.56 |
| 12 | SOUTH KOREA | 90,369 | 5.06 |
| 13 | BELGIUM+LUXEMBOURG | 88,663 | 12.86 |
| 14 | INDIA | 82,368 | 2.07 |
| 15 | MOROCCO | 75,418 | 42.52 |
* 2018 ytd December (sales), excl Twizy

